Plodine d.d.

Ukratko

Tržište

Plodine su danas jedan od vodećih trgovačkih lanaca u Hrvatskoj s osamdeset i jednim prodajnim mjestom diljem zemlje. Barem jedan supermarket Plodine nalazi se u većim gradovima svih županija, osim u Dubrovačko-neretvanskoj županiji. Najviše prodajnih centara, ukupno 14 njih, nalazi se u Primorsko – goranskoj županiji, a zatim slijedi Istarska županija trenutno s ukupno 10 prodajnih centara. Tijekom 2018. godine planira se otvorenje 4 nova prodajna mjesta u Hrvatskoj.

Dostignuća

Gledajući poredak retailera u Hrvatskoj prema ukupnim prihodima, Plodine su jedan od vodećih trgovačkih lanaca. Prema rang ljestvici za 2016. godinu, Plodine su na 3. mjestu retailera u Hrvatskoj s tržišnim udjelom od 10%.

Prateći pozitivne trendove u maloprodaji, te osluškujući potrebe i zahtjeve domaćeg kupca, vizija Plodina je držati korak s modernim europskim standardima trgovine. Cilj je proširenje poslovanja i nastavkak ekspanzije, uz fokus na kvalitetu usluge te sretnog i zadovoljnog kupca.

Povijest

Tvrtka Plodine osnovana je 1993. godine u Rijeci, a svoju prvu veću ekspanziju doživjela je 1999. godine, dok je druga značajnija ekspanzija započela 2002. godine. Supermarketi Plodine unificiranog su tipa i u skladu s europskim standardima koji pružaju funkcionalan i ugodan način kupovine. U svakom prodajnom mjestu poštuju se visoko postavljeni standardi kvalitete. Kako bi kupcima osigurali ugodnu kupovinu, bez obzira u kojem gradu i u kojoj poslovnici je obavljali, brojni su čimbenici uključeni u to jedinstveno iskustvo. Tipičan supermarket Plodine proteže se na oko 2.500 m2 i udovoljava najvišim građevinskim i energetskim standardima. Zahvaljujući širokom asortimanu prehrambenih i neprehrambenih proizvoda, kupcu imaju mogućnost obaviti kupovinu na jednome mjestu, te tako uštediti i vrijeme i novac. U supermarketima Plodine na odjelima prehrane i neprehrane kupac doista može pronaći sve što mu treba na jednom mjestu. Standardna ponuda je i caffe bar koji posluje u sklopu supermarketa i kupcima nudi trenutak predaha uz piće po izboru. Supermarketi Plodine imaju vlastita parkirališta s optimalnim brojem parkirnih mjesta, u skladu s prostornim mogućnostima.

Proizvod

U prodajnom asortimanu Plodina prehrambeni proizvodi čine 65% ponude, a 35% asortimana čine neprehrambeni proizvodi. On ukjučuje sve potrebne proizvode za kućanstvo: od sitnih kućanskih potrepština, preko kvalitetnog tekstila do električnih uređaja i alata. U kategoriji prehrambenih proizvoda poseban je naglasak na takozvanim svježim odjelima: odjel zelene tržnice, odjel mesa te odjel pekare koji se svakodnevno opskrbljuju svježim artiklima provjerenog porijekla i ispitane kvalitete. U velikom broju supermarketa novitet u ponudi su i samoposlužne pekare koje nude svježe i tople pekarske proizvode. Dugoročnan je plan uvesti samoposlužne pekare u sve Plodine prodajne centre. Svježina proizvoda najbitnija je odlika odjela zelene tržnice, koji nudi veliki izbor različitog sezonskog voća i povrća, dok je odjel mesa obogaćen ponudom svježe ulovljene i svježe pakirane ribe. Vođeni premisom da osnovne prehrambene namirnice i kućne potrepštine trebaju biti dostupne svima, Plodine nastoje u svoju ponudu uključiti proizvode po povoljnim, a u mnogim slučajevima i diskontnim cijenama. Kod pomnog odabira dobavljača Plodine zahtijevaju visoku razinu kvalitete proizvoda, od kontroliranog porijekla do konačnog transporta u naše objekte. Osobita pozornost pridaje se što većoj zastupljenosti izvornih hrvatskih proizvoda na policama, kojih je iz dana u dan sve više, podjednako od većih i manjih proizvođača. Sedamdesetpet posto asortimana Plodina čine proizvodi domaćih tvrtki,  što doprinosi procesu oporavka hrvatskog gospodarstva, a 25% asorimana čine inozemni proizvodi.

Nedavni razvoj

Značajnija ekspanzija Plodina započela je od 2002. godine, a povećanje broja prodajnih mjesta rezultirao je i rastom broja zaposlenika. Kompanija trenutno bilježi 3511 zaposlenih. Korporativna kultura koja se njeguje je stalna usmjerenost na potrošača koji je uvijek na prvom mjestu. Sukladno tome, cijeli tim Plodina svakodnevno nastoji osigurati proizvode najbolje kvalitete, uredno prezentirane na policama i ljubaznost osoblja. Od utemeljenja fokus je tvrtke uvijek bio na zadovoljstvu kupca te se stoga njihove potrebe kontinuirano osluškuju i na njih se odgovara držeći se striktno određenih standarda. Usmjerenost na kupce jedan je od razloga zbog čega se puno pažnje pridaje odabiru kadrova koji su najvažniji resurs tvrtke. Naime, kod uslužnih djelatnosti kao što je trgovina ljudski je faktor često onaj koji čini razliku. Neprestani razvoj, edukacija i ulaganje u ljudske resurse, kao i na briga za zaposlenike u središtu su pozornosti komopanije.

Promocija

Uz visoko postavljene standarde svakog prodajnog mjesta, kvalitetan kadar i veliki izbor prehrambenih i neprehrambenih proizvoda, glavni čimbenik koji razlikuje Plodine od ostalih supermarketa sličnog formata su cijene, koje su kod velikog broja proizvoda diskontne. Mnogi prehrambeni proizvodi koji se mogu naći na policama trajno su sniženi, pri čemu prednjače niske cijene osnovnih prehrambenih proizvoda. Oni su svojom kvalitetom i cijenom dostupni kupcima svih platežnih mogućnosti pa je i težište promotivnih aktivnosti stavljeno na naglašavanje te komparativne prednosti. Pored velikog broja akcija, sniženja i popusta tijekom prvih dana otvorenja, Plodine u svojim maloprodajnim lancima svakodnevno provode akcijske prodaje proizvoda kako bi potrošači bili zadovoljni kupovinom i povoljnim cijenama.

Vrijednosti robne marke

Plodine kontinuirano posvećuju veliku pažnju razvoju vlastitih robnih marki s ciljem stvaranja kvalitetnih proizvoda s povoljnom i konkurentnom cijenom. U suradnji s većinom domaćim partnerima i proizvođačima do sada je proizveden zavidan broj proizvoda objedinjenih pod nazivom robne marke Plodine, dok su se istovremeno razvijali  i brendovi robnih marki koji su do danas postali prepoznatljivi i omiljeni među kupcima. Kvalitetno ne znači nužno i skupo! Stoga, robna marka Plodine u svom nazivu objedinjava široki asortiman proizvoda visoke kvalitete, a niskih cijena. Robnu marku Plodine danas čini preko 700 kvalitetnih proizvoda, od čega je najveći broj proizvoda iz prehrambenog segmenta. Kod razvoja proizvoda robnih marki Plodina prioritet se daje porijeklu i odabiru sirovina, stručnosti u proizvodnji, ispunjavanju vrhunskih standarda i uvjeta u proizvodnji, kontroli prije puštanja proizvoda na tržište, kvaliteti, ambalaži i prepoznatljivom dizajnu, a sve pod nadzorom samih proizvođača i stručnog tima. Znak  'Volim ove cijene', označava robne marke Plodina koje doista imaju najpovoljnije cijene, konkurentne i skrojene po mjeri svačijeg budžeta, kako bi postale i ostale dostupne svima.

Jeste li znali?

  • Plodine su jedan od vodećih trgovačkih lanaca u Hrvatskoj sa 81 prodajnim mjestom u Hrvatskoj, a tijekom 2018. godine tržište će biti bogatije za nova 4 prodajna mjesta
  • Diskontne cijene, većinom prehrambenih proizvoda, ono su što Plodine razlikuje od konkurencije
  • Plodine podupiru hrvatske proizvođače pa 75% asortimana Plodina čine proizvodi domaćih tvrtki, a 25% asortimana inozemni su proizvodi
  • Novitet u velikom broju supermarketa samoposlužne su pekarne koje nude svježe i tople pekarske proizvode. Prehrambeni asortiman čini i veliki broj svježih proizvoda kao što su voće i povrće, meso i riba
  • Robnu marku Plodine danas čini preko 700 kvalitetnih proizvoda koju odlikuju iznimno niske cijene jer kvaliteta ne znači nužno i skupo!