Biznis Tracheraj

Jesam li najbolji 'ja' na radnom mjestu?

Jesam li najbolji 'ja' na radnom mjestu?

Ovaj tjedan je bio jedan od onih koji se rijetko događaju – dovoljno obveza da ne bude dosadno (kao da ikad može biti dosadno u retail organizaciji od 900 i 'kusur' ljudi), a opet dovoljno mira da stignem napokon završiti sve poslove koje odgađam mjesecima zbog manjka vremena.

Kad se dogodi takav period, treba ga znati prepoznati i uživati u njemu. Jasno mi je kako se takav period upravo događa ukoliko svaki dan uspijem na miru s kolegicom popiti jutarnju kavu (obično je vjerojatnost da to napravim više od jednom tjedno ravna znanstveno fantastičnom događaju). Oko srijede, kad shvatim da nam je to treća jutarnja kava taj tjedan, postajem svjesna situacije i pomalo slavim tjedan kao takav. Do petka mi uglavnom već nedostaje gužva i kaos i šušur (da, još uvijek uživam u toj vrsti adrenalina); otprilike kao kad nakon tjedan i pol godišnjeg odmora shvatite da ste se uistinu odmorili i da ste spremni za nove izazove (koliko god ovo izazivalo nevjericu mojih kolega i prijatelja).

Zarada - GubitakU takvom polulebdećem i veselom raspoloženju uglavnom dobijem novu inspiraciju i polet za uvođenjem različitih procesa koji će potaknuti promjene. Vjerujem da micanjem fokusa s trenutnih problema ideje mogu slobodno 'lebdjeti' glavom, te su takvi periodi sjajni za novitete i poboljšanja. Dobijem i prostor za razmišljanje i filozofiranje o nekim svakodnevnim i uobičajenim pojavama. Ovaj tjedan sam se intenzivnije bavila razmišljanjem o ponašanju trgovaca. Već sam nekoliko godina u retail – u, radila sam i kao konzultant i upoznala mnoge retail organizacije i na taj način. Samim time, svjesna sam važnosti kvalitete usluge, i kao kupac i kao djelatnik. Jedna od odluka koju smo u firmi donijeli je kontinuirano mjerenje kvalitete usluge koje namjeravamo u budućnosti provoditi – svi smo svjesni da je nužno imati dobru uslugu kako bi kupce zadržali i motivirali ih da lijepo pričaju o svom iskustvu, te time svakako privlače nove kupce u trgovinu. Svaki djelatnik u maloprodaji će vam na pitanje kako se prodavač treba ponašati dati solidan, uglavnom točan odgovor. I, sudeći prema rezultatima mjerenja kvalitete usluge u Hrvatskoj, tek manji dio njih se toga pridržava. I iz osobnog iskustva kupca mogu reći kako ponekad ostanem uistinu neugodno iznenađena ponašanjem nekih trgovaca u različitim trgovinama.

Ta činjenica me dovede do pitanja o motivaciji za takvim ponašanjem. U kojem trenutku pojedinac odluči da se na radnom mjestu neće ponašati prema osnovnim pravilima bontona, neće razmišljati o prodaji kao nečemu što i njemu samom osigurava plaću na kraju mjeseca niti će se potruditi pomoći kupcu svojim znanjem i ekspertizom?  Pogotovo kad svi deklarativno znaju kako bi se trebali ponašati. Medalja zasigurno ima dvije strane i uvijek treba ispitati koji su faktori demotivacije i što to organizacija može drugačije napraviti kako bi i pojedinac zablistao unutar nje. Ipak, moj stav je da svatko od nas na radnom mjestu treba dati maksimum – zbog sebe kao stručnjaka unutar svog radnog mjesta. Zbog toga da se može, metaforički rečeno, pogledati u ogledalo svaki dan zadovoljan jer daje maksimum. Neovisno o tome kod kojeg je poslodavca. To je uvijek bila moja doktrina i uistinu sam se trudila živjeti ju.

Veselim se periodu rada na poboljšanju kvalitete usluge unutar organizacije u kojoj radim (iako taj period neće nikad prestati, niti smije imati kraj) – imat ćemo priliku trgovcima dati konkretnu povratnu informaciju o tome kako ih kupci doživljavaju. Imat ćemo priliku nagraditi izvrsne trgovce koji su pridonijeli ugodnom iskustvu kupnje. Nagrada će biti neposredna i vezana uz konkretno ponašanje te samim time mnogo više relevantna. Jednako tako, imat ćemo priliku prepoznati i koji trgovci trebaju pomoć u prilagodbi, te im tu pomoć osigurati. Naravno, prepoznat ćemo i one koji nisu motivirani za rad na sebi – iluzorno je misliti kako takvih pojedinaca nema.

Putovanje počinje. Pričvrstite pojaseve.

Antea Popović

Antea Popović

Antea Popović je magistrica psihologije, NLP majstor i HNLP coach te stručnjak u području ljudskih potencijala. Kroz svoju karijeru upoznala se s izazovima kroz koje prolaze različite organizacije zajedno s njihovim djelatnicima te je uspješno pomagala i jednima i drugima u ostvarenju zajedničkih ciljeva.

Svoja iskustva rado dijeli s ljudima te se u poslu prvenstveno vodi praktičnošću - u poslovnom svijetu nema mjesta za 'priče', potrebna su direktna rješenja koja su brzo primjenjiva.

Zbog toga će skratiti 'priče' o svojim kompetencijama i prepustiti svojim kolumnama da govore. I nadati se da će vas zabaviti, da ćete se u njima pronaći, i možda i nešto praktično usvojiti.

hr.linkedin.com/in/anteapopovic

Petak, 25.10.2013.
Oglasnik grupacija:
posao.hr oglasnik.hr auti.hr edukacija.hr
Pomozite poboljšati Posao.hr Pošaljite nam svoje komentare