Poslodavac treba osigurati radno okruženje u kojem je stres sveden na najmanju moguću mjeru

Poslodavac treba osigurati radno okruženje u kojem je stres sveden na najmanju moguću mjeru

Većina poslovnih ljudi u određenom razdoblju osjetila je posljedice stresa na radnom mjestu. One mogu biti relativno blage i neprimjetne, ali isto tako i ozbiljne i opasne za zdravlje.

Najčešće posljedice stresa na radnom mjestu su: depresija, nesanica, poremećaji u probavnom sustavu, potištenost, bolovi u želucu, prekomjerno znojenje, poremećaji u radu štitne žlijezde, povišeni krvni tlak, bolovi u mišićima, promjene na koži, ali i pojačana sklonost prema alkoholu i nikotinu. Stres negativno utječe na imunitet i osoba postaje podložna raznim vrstama infekcija. U ekstremnim i dugotrajnim slučajevima stresni poremećaji mogu dovesti i do srčanih udara ili kancerogenih bolesti.

Zbog svega navedenog stres se ne smije negirati i zanemarivati, već je nužno učiniti sve kako bi pojava stresa, ali i njegovih posljedica bila svedena na najmanju moguću mjeru. Uzroci stresa na radnom mjestu mogu biti različiti, među kojima se ističu: loši radni uvjeti, mobing, pretjerana i nerealna odgovornost, nesigurnost radnog mjesta, loši međuljudski odnosi, razne vrste uznemiravanja na radnom mjestu, neučinkovitost radnih timova, loša komunikacija, itd. Postoji nekoliko malih trikova kako umanjiti stres na radnom mjestu, ali jedini pravi način minimiziranja stresa za djelatnike je u rukama poslodavca. Poslodavac bi morao osigurati takvo radno okruženje u kojem je stres sveden na najmanju moguću mjeru. Kroz organizacijsku strukturu, poslovnu komunikaciju i korektne odnose prema svim zaposlenicima trebao bi ukloniti uzročnike stresa, a kroz odjele upravljanja ljudskim potencijalima ublažiti posljedice eventualno nastalog stresa. Svaki poslodavac bi morao imati na umu da je stres uzročnik bolesti na prvom mjestu, ali isto tako i ubojica poslovne efikasnosti. Djelatnici izloženi stresu znanstveno dokazano imaju smanjenu efikasnost i negativno utječu na tim i poslovne rezultate. 

Također je dokazano da su stres, upravljanje vremenom i upravljanje konfliktima međusobno blisko povezani pa se tako stvara začarani krug u kojem konflikti i loše upravljanje vremenom uzrokuju stres, a stres uzrokuje konflikte. Unatoč svemu navedenom postoje učinkovite tehnike rješavanja stresa, upravljanja vremenom i konfliktima.

Autor: Smart Biz d.o.o

LinkedIn

LinkedInPratite nas na LinkedIn-u zato što svakodnevno donosimo najnovije oglase, vijesti i savjete za traženje posla i razvoj karijere -> www.linkedin.com/company/posao-hr

LinkedIn - posao.hr

Ponedjeljak, 03.08.2020.