Naši osobni podaci postali su valuta velikih tvrtki kao što su Facebook i Google

Jer, naši osobni podaci postali su valuta, ali valuta od koje profitiraju ipak oni koji se njome služe, a to nismo mi.

Shvatili su to u Googleu odavno, a vrlo brzo su se prilagodili u Facebooku, pa imamo situaciju u kojoj te kompanija upravljaju našim identitetima na način da nam same nude vjerujemo li im ili ne. Primjerice, kad se registriramo na neku od stranica, nebitno kakve vrste, često vidimo opciju da se koristimo našim Google ili Facebook računom. Time izbjegnemo utipkavanje podataka i sve ono povjerljivo jednim klikom prebacimo na Google ili Facebook. I to je to, naši podaci su arhivirani.

Možda se to čini potpuno pogrešno, ali na neki način bolje je predati "glavni ključ" jednoj kompaniji nego svakoj posebno. Ovako oni koji nude opciju registracije putem Facebook ili Google računa nemaju uvid u naše privatne podatke, a Google i Facebook imaju - stalno iznova. Jer, kad već imaju jednom, nema svrhe ne dati im ponovno, bolje nego širiti na sve strane to što imamo. Svjesni su toga u obje kompanije i zadovoljno trljaju rukama dok nam nude takav virtualni komfor u zamjenu za informacije koje će im pomoći u još boljem targetiranju za oglašivače.

No nije samo to razlog, korištenje jednog od ta dva računa omogućava prijateljima koje imamo na Google+ ili Facebook listi uvid u to gdje smo se logirali i što koristimo. Na taj se način širi cijela "priča". Samo, svi trebaju znati da postoji način kako ne dijeliti s ostalim ljudima vaše aktivnosti, a to se postiže namještanjem privatnih postavki tako da piše "Only Me", što znači da samo vi možete vidjeti takvu vrstu aktivnosti i nitko drugi. Osim samog Facebooka i Googlea, naravno.

Na kraju priče, stručnjaci vjeruju da ovakva vrsta registracije nije konačni odgovor nego prijelazno rješenje i da bismo u budućnosti mogli imati alternativu koja bi omogućavala da svoje podatke ni s kim ne dijelimo, osim ako to baš ne želimo.

Vijest je preuzeta sa portala ictbusiness.info

Četvrtak, 12.11.2015. / Vanja Deželić, ictbusiness.info