Savjeti za novopečene menadžere

Savjeti za novopečene menadžereSvaka industrija treba menadžere, no tijekom 80-ih i 90-ih godina prošlog stoljeća došlo je do drastičnog smanjenja broja menadžera. Moderni menadžeri moraju napraviti puno više s puno manje resursa, upravljati s više funkcija i zaposlenika nego prije.

Jedini način za zadržavanje menadžerske pozicije i napredovanje u poslu trenutno je usavršavanje i učenje, jer je potrebno dići vlastito znanje i vještine na potpuno novu razinu, koju u Hrvatskoj nažalost nije moguće napraviti kroz institucionalno obrazovanje.

Stvari na koje treba obratiti pažnju su slijedeće:

  • odredite realnu količinu vremena u kojem ćete u potpunosti upoznati posao kojim se bavite
  • razvijte vještine upravljanja vremenom
  • vježbajte aktivno slušanje
  • shvatite kako motivirate i vodite zaposlenike i ispravite ono što vam se ne sviđa
  • obavezno nastavite vlastito usavršavanje i osobni razvoj
  • nemojte se izolirati u svom uredu
  • nemojte se praviti da imate odgovor na svako pitanje
  • nemojte pripisivati sve zasluge sebi
  • nemojte očekivati od zaposlenika da budu savršeni
  • naučite kako učinkovito dijeliti zadatke i odgovornost

Gornji naputci odnose se na vaš rad sa zaposlenicima koji se nalaze ispod vas u hijerarhiji tvrtke. Trebate pronaći vlastiti način upravljanja zaposlenicima, jer sve knjige ovog svijeta ne mogu vas pripremiti na situacije do kojih može doći u uredu.

Stoga, usvojite iz svake naučene lekcije ono što najbolje odgovara vašoj specifičnoj situaciji, jer ne postoji univerzalno najbolji način upravljanja. No, osim odnosa sa zaposlenicima treba vrlo pažljivo pristupiti i odnosu sa starijim menadžerima i pretpostavljenima. Novi menadžeri moraju, bez obzira na način na koji su došli na svoju trenutnu poziciju, obratiti pažnju na slijedeće aspekte odnosa:

  • zadobiti povjerenje i poštovanje starijih menadžera i pretpostavljenih
  • osigurati da je svaki zadatak koji vam je povjeren ispravno financiran
  • nemojte ignorirati probleme, nego ih prepoznajte i riješite
  • raspitajte se detaljno o tome kako se to prije radilo
  • obratite pažnju na učinkovitost vaših ideja
  • vrlo detaljno istražite sve mogućnosti rješavanja problema i izvršavanja zadataka
  • donosite odluke, preuzmite odgovornost kad je potrebno
  • inicijativa je sjajna stvar, pogotovo ako je temeljena na podacima

Dakle, to su osnove uspostavljanja dobrih odnosa s pretpostavljenima i učinkovitog vođenja podređenih. No, ovakva lista ne bi bila potpuna kada na kraju ne bismo spomenuli i početničke greške do kojih može doći zbog neiskustva ili nedostatka znanja i vještina, a koje treba pod svaku cijenu izbjeći.

Prvo, nikad ne dajte neodređene zadatke. Zbunjeni i frustrirani zaposlenici napravit će nešto, no to će biti daleko od onoga što ste vi zamislili. Problem je znači u načinu na koji ste definirali zadatke i objasnili ih svim uključenim zaposlenicima, a ne u njihovom neznanju ili lijenosti.

Drugo, trudite se razdijeliti poslove prema atraktivnosti, i nemojte uvijek najzanimljivije stvari ostavljati sebi. Gledajte to na ovaj način: i vaši zaposlenici trebaju trening i mogućnost da nauče nešto novo, pa se potrudite da im to i omogućite u jednakoj mjeri.

Nemojte ni slučajno uzimati sav posao na sebe u paničnom strahu da će nešto poći po zlu, nego radije uložite dodatno vrijeme na kvalitetnije objašnjavanje zaposlenicima što zapravo želite od njih.

I treće, pokažite petlju u sukobima, nemojte izbjegavati konfrontacije s poznatim galamdžijama i slabim radnicima, i nikako, ali baš nikako nemojte u razgovorima sa zaposlenicima spominjati jedino ono što nisu napravili kako treba, nego pošteno recite kada je bilo odlično, dobro ili loše.

Damir Klemenčić, jutarnji.hr

Ponedjeljak, 26.10.2009.