Kako svladati zaboravljivost u 5 koraka

Kako svladati zaboravljivost u 5 koraka

Najbolji načini da se svlada zaboravljivost i rastresenost su iznimno jednostavni i zabavni. Ima li boljeg savjeta od maminog upozorenja: "Stavi stvari natrag na njihovo mjesto" ili što je običaj prodavača rabljenih automobila da stalno ponavlja vaše ime? Ima ih mnogo.

Postoji nešto što možete odmah sada učiniti u cilju poboljšanja svoje memorije. Pamćenje nam je bolje nego što mislimo. Međutim, ono će ipak zakazati od vremena do vremena. S mnogim svakodnevnim problemima pamćenja može se izaći na kraj ako budemo primjenjivali zdrav razum i nešto malo planiranja. Evo što učiniti kada:

Pitam se...- Ne možete se sjetiti nekog imena. Zapitajte se gdje, a ne tko. Često imamo problem sjetiti se ljudi kad su na neuobičajenom mjestu. Razmislite otkuda osobu znate i obično se tada možete sjetiti i   / njezinog imena. Mi smo skloni zaboraviti riječi ili imena koja često ne upotrebljavamo. Prema tome, ponavljajte u sebi novu informaciju, kako bi ju usadili u svoje pamćenje. Najefikasnije je ponavljati ime kad je osoba još u vašem društvu.

- Kada ne možete naći ključeve od automobila. Prvo, smirite se. Tražiti izgubljene ključeve je frustrirajuća situacija, koja može čovjeka učiniti napetim. Međutim, što je napetiji, tim je njegova memorija manje djelotvorna. Udahnite duboko i vratite se istim putem tamo gdje ste zadnji put imali ključeve u svojim rukama. Ponovo stvoriti istu situaciju, stavlja to u određeni kontekst, koji Čini da pamćenje bolje "radi". Ključeve držimo najednom mjestu. Na kvačici na zidu, u nekoj zdjelici, u svom džepu, oko vrata - stavite ključeve na to mjesto čim ste ušli u kuću - svaki put!

- Ne možete se sjetiti gdje ste parkirali auto. Jedna od stvari koju ljudi dobro obave je da upamte ono što vide. Zapitajte svoje misaone oči što su vidjele dok ste parkirali, izlazili iz automobila, hodali prema zgradi. Sve to trebalo bi vam dati trag prema vašem automobilu. Svaki put kad parkirate, promotrite gdje ste, potražite neki karakterističan objekt, uočite neki natpis itd. - Znate riječ, na vrhu vam je jezika, ali je se ne možete sjetiti. Vaš mozak uskladištava riječi po tome kako zvuče i po njihovom značenju. Izrecite glasno niz riječi koje zvuče slično i najednom može iskrsnuti ona koju tražite.

Podržavajte maksimalno pamćenje

Pamćenje nam je bolje nego što mislimo. Međutim, ono će ipak zakazati od vremena do vremena. S mnogim svakodnevnim problemima pamćenja može se izaći na kraj ako budemo primjenjivali zdrav razum i nešto malo planiranja.Mnoge rutinske stvari koje održavaju tijelo zdravim, održavat će i mozak u dobroj funkciji. Ovdje je, za svaki slučaj, podsjetnik nekih radnji koje mogu biti od pomoći:

  1. Posavjetujte se s liječnikom. Vaš liječnik može utvrditi neke reverzibilne uzroke problema s memorijom - kao što su nuspojave nekih lijekova ili neka ozbiljna oboljenja. Svakako treba obaviti pregled vida i sluha jer ako postoje problemi s tim organima, mogu izgledati kao nedostatak pamćenja.
  2. Uspostavite kontrolu nad "lopovima" koji kradu vašu memoriju. Neki od najčešćih zdravstvenih problema povezanih sa starenjem - šećerna bolest, povišen krvni tlak i visok kolesterol - mogu imati negativan utjecaj na pamćenje, ako ih se ne stavi pod kontrolu pomoću dijete, tjelovježbe i, ako je potrebno, pomoću lijekova. Sva ta stanja pridonose sužavanju krvnih žila koje donose kisik i hranjive tvari u mozak.
  3. Osigurajte mozgu odgovarajuću hranu. Konzumirajte hranu bogatu voćem i povrćem. Od pomoći mogu biti antioksidativni vitamini A, C i E, kojih ima u raznobojnom voću i u zelenom, lisnatom povrću. Organizmu, razumljivo, osigurajte i ostale vitamine. Ispitivanja su otkrila vezu između hrane bogate jednom vrsti nezasićenih masnoća, nazvanih omega-3 masne kiseline i smanjenja učestalosti depresije i demencije (gubitak intelektualnih funkcija). Dobri izvori omega-3 su inćuni, tuna, haringa i losos.
  4. Rasteretite malo svoje misli. Jedan od načina da se osoba donekle zaštiti od negativnog utjecaja stresa na memoriju, je da povremeno tokom dana da svom mozgu "odmor". Isprekidajte periode mentalne aktivnosti sa periodima relativne neaktivnosti.
  5. Trenirajte svoj mozak. Ako zapitate bilo kojeg eksperta - psihologa što ljudi trebaju učiniti kako bi održali svoje pamćenje dobrim, njegov će odgovor biti u prilog vježbi. To jest, mentalnih vježbi (rješavajte križaljke, čitajte zamršene priče ili romane). Osim toga, birajte aktivnosti koje će također biti dobar trening za vašu memoriju, s tim da budete misaono angažirani i stimulirani (gledajte interesantne filmove, idite na izložbe i koncerte, priključite se nekim novim klubovima, razgovarajte s novim osobama). Mnoga istraživanja potvrđuju da takav aktivan život pridonosi boljem pamćenju.

Utorak, 19.06.2012. / Ivo Belan, tajnica.hr