Doba je godine za potencijalno ključne odluke o karijeri

Kraj godine idelna je prilika za svođenje računa i donošenje ključnih odluka za unapređenje karijere.

Samo hrabro - loše su navike iskorjenjive, a novosti brzo zažive - stoga pogledajte čega se na poslu jednostavno morate pridržavati u novoj godini, a što će vas voditi uspjehu. Dakako, napraviti popis važnih odluka nije najteži dio posla, mnogo ih je teže provesti u djelo. Nova godina ujedno označava i novi početak, pa treba početi s malim odlukama, korak po korak. Naravno, odluke o promjenama trebaju biti realne, jer nije baš velika vjerojatnost da ćete u godini koja je pred nama postati vlasnikom multinacionalne korporacije.

Stoga, ako niste sigurni da ćete promijeniti radno mjesto i zasjesti u upravni odbor velike tvrtke, riješiti se sivog i mračnog ureda, uvesti 'causal dress code' po svom ukusu (trenirka i tenisice) i čarobnim štapićem 'izbrisati' dosadne i nesposobne kolege s posla, promijenite neke stvari na koje možete utjecati, pa će vam dani provedeni na poslu bar na trenutak biti podnošljiviji.

Promijenite način komuniciranja sa suradnicima
Namrgođen izraz lica u kombinaciji s jedva promrmljanim 'Dan!' pri ulasku u ured sigurno vam neće priskrbiti titulu drage i simpatične osobe, dok pak pretjerana ljubaznost i nastojanje da se svima svidite isto tako nisu najbolja rješenja. Kako se onda uopće ponašati? Razmislite o savjetima stručnjaka za poslovno ponašanje.

Unesite promjene u radni prostor
Za sve djelatnike ured je iznimno važan prostor u kojem se sve odvija, no svakodnevno vam mir nužan za efikasan rad narušavaju uredski susjedi. (A da ne spominjemo još i ‘sitnice’ na poslu koje vas svakodnevno muče, od ergonomskih stolica pa do gospođa pred mirovinom koje ‘zbog propuha’ ne daju da se otvore prozori ni na srpanjskoj pripeci).

Prestanite slati neprimjerene e-mailove
Svatko sanja o trenutku kad će svom šefu ili šefici reći sve što se već mjesecima kuha, zatim zalupiti vratima i otići u velikom stilu. Ipak, kad nas stresni dan potpuno izludi, pa sve ono što mislimo pretočimo u mail ili kažemo naglas, posljedice mogu biti nepopravljive. Stoga je važno pribrati se i potom reagirati, jer su reakcije u afektu često pretjerane.

Promijenite vlastiti poslovni look
Dosad su vas u tvrtki redovito zaobilazili na listi za povišicu i unapređenje ili su vas pratili čudni pogledi kad biste prošli hodnikom. Nije vam bilo ni na kraj pameti da je to možda ipak zbog vaše najdraže rastegnute reklamne majice primjerenije izletu, ružičaste minice ‘a la Samatha Fox’, sakoa čiji je kroj već davno muzejski eksponat ili pak zbog superuskih prastarih traperica koje su vam prirasle srcu dok ste bili zagriženi fan Iron Maidena? Da, nažalost, u poslovnom svijetu ipak je (a ponekad i presudno) što nosite na sebi.

Bolje iskoristite radno vrijeme
Prema jednoj teoriji, gotovo 80 posto vaših uspjeha je rezultat samo 20 posto vaših poteza - problem je kako prepoznati te poteze.

Poboljšajte odnose s kolegama s posla
Je li se dobro sprijateljiti s ljudima s posla ili je možda bolje odvojiti poslovno od privatnog? Ako imate dobrog prijatelja na poslu, možete svoju stresnu svakodnevnicu učiniti podnošljivijom, a mnogi dobiju i posao zbog preporuke prijatelja koji već radi u istoj tvrtki.

Pretvorite poslovne sastanke u vlastiti trijumf

Koliko ste puta bili na sastanku - netko je nešto govorio, ostali su se pretvarali da ga slušaju, šarajući po papirima, dok su drugi čak i drijemali udobno zavaljeni u stolice. Prema riječima Jessice Lipnack, suvlasnice Virtualteams.coma, mnogima se pri samom spomenu sastanka već zijeva.

Živite zdravije
Nakon višesatnog sjedenja u uredu osjećate se potpuno slomljeno i želite se zauvijek izgubiti iz ureda, pobjeći u planinu i meditirati. Postoje li poslovi koji su zabavni, odvijaju se u okruženju koje nije štetno za zdravlje, a lišeni su bilo kakvog stresa, tako da obavljajući ih razvijate vlastito tijelo i još dobivate plaću za to? O, da, i to je moguće.

Kontrolirajte vlastitu karijeru

Za mnoge je neko radno mjesto vrhunac užasa, dok je drugima to isto ostvarenje svih snova. Kako bilo, mnogi savjetuju da je važno pri odlasku na razgovor za posao prvo dobro proučiti i opis posla.

Pijte manje kave
To je, naravno, šala.

tportal.hr

Srijeda, 29.12.2010.