5 načina da povećate produktivnost i sreću zaposlenika

Neki poslodavci vide svoj odnos s radnicima čisto transakcijski. Društvo plaća zaposlenicima za njihove usluge, a zaposlenici su odgovorni za dobro odrađen posao. Sreća nije sastavni dio jednadžbe, za što znamo da je pogreška.

Istraživanje je pokazalo da sreća zaposlenika ima dramatičan učinak na izvedbu u radu. Studija objavljena u Sveučilišta u Warwicku je otkrila: "ljudska sreća ima veliki i pozitivni učinak na produktivnost ... Pozitivne emocije izgleda da potiču ljude, a negativne emocije imaju suprotan učinak."
Pa kako tvrtke mogu promovirati sreću na radnom mjestu? Evo pet najboljih praksi koje tvrtke mogu koristiti za promicanje sreće zaposlenika na radnom mjestu:

1. Dajte ljudima izbor.

Ljudi vole kada mogu sudjelovati u oblikovanju njihovih radnih dana i kada kontroliraju vlastitu sudbinu. Daniel Pink, autor New York Times bestseler knjige „Drive: The Surprising Truth About What Motivates Us“, je otkrio, iz četiri desetljeća znanstvenih istraživanja, da je autonomija jedan od tri stupa "motivacijske formule."
Autonomija znači davanje zaposlenicima kontrolu nad njihovim radnim vremenom, gdje rade i što rade i na čemu rade. To dopušta samoodređenje i fleksibilnost, s naglaskom na rezultatima, a ne vremenskim rokovima. Izbor i autonomija su se dokazali kao moćna motivacije zaposlenika i rezultata.
"Otkrili smo da su radnici čija tvrtka im omogućuje da odluče kada, gdje i kako oni rade su više zadovoljni svojim poslovima, daju bolje rezultate, i gledaju svoju tvrtku kao inovativniju od konkurentskih tvrtki, koje nisu ponudile takve izbore ", napisala je Diane Hoskins u Harvard Business Review.

2. Pomozite ljudima postići emocionalnu smirenost.

Svjetska organizacija za zdravlje (The World Health Organization) utvrdila je da je cijena stresa visoka. Procjenjuje se da dvije trećine posjeta ambulanti su za stres vezane uvjetima. Ove posjete uzrokuju troškove u obliku smanjene produktivnosti i izostanaka s posla.
Zaposlenici pod stresom ne obavljaju posao na vrhunskoj razini, a to nije uzrokovano samo stresom koji se odnosi na rad. Na primjer, problem s novcem je jedan od najmoćnijih izvora stresa. Pet od osam najjačih izvora stresa su financijski. Ako je zaposlenik zabrinut svojim osobnim financijama, stres će se odraziti u njegovom radu.
U interesu poslodavca je da pomogne svojim zaposlenicima postizanje emocionalne smirenosti. Važno je da se zaposlenici ne osjećaju preopterećeno ili preplavljeni poslom. Oni trebaju vremena da se opustite, u ili izvan ureda. A budući da su socijalizacija i vježbanje poznati otklonitelji stresa, možete promovirati emocionalnu smirenost poticanjem zaposlenike da se uključe u te aktivnosti.

3. Njegujte svrhu i smisao.

Jedan od ostalih stupova na zadovoljstvo zaposlenika i sreće je svrha. Harvard profesor Rosabeth Kanter je napisao da ljudi žele raditi za tvrtke u kojima se osjećaju da su oni stvaranje smislene promjene u svijetu. Ljudi koji vjeruju u ono što rade su sretniji, više motivirani i produktivniji.
Poslodavci mogu razvijati smisao na radnom mjestu pisanjem smislene izjave o misiji i distribuirati ih po uredu. To će vam pomoći podsjećati zaposlenike, redovito, zašto su tamo i zašto rade ono što im je činiti.
Sljedeći korak je osigurati da se ciljevi zaposlenika usklade s organizacijskim ciljevima, što je najbolje učiniti kroz jedan-na-jedan sastanak gdje pojedinci mogu podijeliti svoje misli sa svojim menadžerima, i osjećaju da se njihov glas čuje. Menadžeri također mogu usaditi osjećaj svrhe dajući svakom zaposleniku priliku iskoristiti ono u čemu su najbolji.

4. Širite sreću.

Stavljajući nekoga na mjesto koji je zadužen za širenje sreće - imenovanje "Anđeo Sreće" - može biti nevjerojatno učinkovit način poticanja kulturne promjene. Većina direktora ima posla preko glave, i nema vremena posvetiti se "mekšim" pitanjima kao što su - kako se ljudi osjećaju? Štoviše, oni vjerojatno nisu osposobljeni za to.
Anđeo Sreće (ili u Googleovom slučaju, Jolly Good Fellow) je odgovoran za stvaranje okruženja u kojem se ljudi osjećaju cijenjeni i sretni. Preuzimaju inicijativu za poboljšano radno zadovoljstvo, kao ručak, redoviti happy hour, ili rad-od-kuće petkom, kao i odstranjivanje izvora nezadovoljstva. Ova osoba osigurava da zaposlenikova sreća ostaje prioritet i sprečava probleme koji dovode do ugrožene izvedbe posla.

5. Prepoznajte i nagradite.

U ljudskoj je prirodi pozitivno reagirati na priznanje i nagrade. Analiza iz Gallup koja je trajala 10.000 poslovnih sat utvrdila je da"čin prepoznavanja željenog ponašanja povećava ponavljanje željenog ponašanja, a time i produktivnost." Priznanje zaposlenika dovodi do većeg zadovoljstva zaposlenika i uživanje u poslu, boljeg timskog rada, manje negativnih učinaka iz izostajanja i stresa, pa čak i veće vjernosti i zadovoljstvo rezultatima od kupaca.
Poticanjem zaposlenika i slavljenje uspjeha, zaposlenici osjećaju vrijednosti i jača im samopouzdanje. Pomaže im da se osjećaju da su postigli nešto, što je snažan motivator i učvršćuje smisao i radost u samom radu. Nagrade i priznanja mogu uzeti mnoge oblike, uključujući poklon kartice, slobodno vrijeme, javno priznanje na tjednom sastanku tvrtke, i naravno, promocije. U svakom slučaju, oni potaknu zaposlenike da rade najbolje što mogu.

Briga o zaposlenicima sreće nije samo "prava" stvar za učiniti, to je pametna poslovna stvar za napraviti.

Vijest je preuzeta sa portala thenextweb.com

Petak, 06.11.2015.