Gradnja Pelješkog mosta

Život kineskih radnika u Komarni: ''Doveli su vlastite vrhunske chefove, a nakon jela svatko za sobom opere zdjelicu''

Ilustrativna fotografija

Život kineskih radnika u Komarni: ''Doveli su vlastite vrhunske chefove, a nakon jela svatko za sobom opere zdjelicu''

U mjestu Komarna zahvaljujući gradnji Pelješkog mosta boravi 80-ak Kineza.

Jere Šegedin, voditelj projekta u ime investitora Hrvatskih cesta otklanja svaku nedoumicu vezanu uz angažman kineskih radnika na izgradnji Pelješkog mosta nauštrb hrvatskih radnika.

''Posrijedi je visokospecijaliziran posao. Ne možemo očekivati od njih da na području male Hrvatske pronađu radnike koji apsolutno odgovaraju profilu. Osim što su posrijedi specifični uvjeti rada kad se počne graditi most na visini, tu su potrebni primjerice zavarivači ili strojari, dakle uže specijalnosti, ne radnici opće prakse. Čak ako ih i pronađete, kako savladati jezičnu barijeru. Uz svakog takvog radnika trebali bi onda imati prevoditelja koji će mu objasniti što treba napraviti svaki put kad mu šef zada zadatak'', kaže Šegedin za DuList otkrivajući kako je u Komarni trenutno 70-80 kineskih radnika, a tu su i prevoditelji i inženjeri iz Zadra iz Zagreba.

Kinezi su se, kažu mještani, odlično prilagodili boravku u Komarni. Ponekad prošetaju uz more, ali prilično su samozatajni. Život u Malostonskom zaljevu im se sviđa, klima nije preoštra, zadovoljni su smještajem kojeg su u pravilu pronašli u apartmanskom naselju ‘Bili’, inače vlasništvu predsjednika tamošnjeg mjesnog odbora – Iva Jerkovića.

''Kod mene je smješteno njih 50 do 70. Iznajmio sam im četrdesetak apartmana, vjerojatno ću još šest, ukupno negdje 120–150 ležajeva. Ovdje im je organizirana i menza. Ja kuham za hrvatske radnike, a Kinezi su doveli vlastite vrhunske chefove koji su majstori dekoracije. Namirnice, uglavnom nabavljaju u Konzumu, Lildlu i lokalnim supermarketima. Jedu u turama. Jednostavni su – kad im ponudimo dodatnu stolicu odbiju je i radije objeduju s nogu, čak operu i vlastitu zdjelicu bili običan radnik ili šef'', priča Jerković o svakodnevici radnika Chinese Bridge and Road Company.

''To je jedna kultura koja je u našem građevinarstvu neuobičajena. Mi smo građevinari eksplozivni, na dnevnoj bazi rješavamo operativne stvari pa koji put dođe do tenzija dok su oni mirni i tihi ljudi koji samo rade'', kaže Ivan Antunović vlasnik tvrtke iz Trpnja koji brodom radnike prevozi na remorkere.

Ostatak vijesti pročitajte na linku.

Ponedjeljak, 11.02.2019. / dnevnik.hr