Trgovci i hotelijeri budućnosti morat će govoriti i kineski

Prosječni Kinez na putovanju u šopingu potroši 1320 dolara, a ako se radi o New Yorku, tada i do 3200 dolara.

Sve brojniji i bogatiji kineski turisti su značajni potencijal za svaku ozbiljnu turističku destinaciju, pa tako i za SAD. Podaci UN-ove Svjetske turističke organizacije pokazuju da je lani izvan matične zemlje putovalo 80 milijuna Kineza koji su potrošili 102 milijarde dolara. Brojka kineskih turista je u 2012. bila za 40 posto veća nego u 2011., a čak osam puta veća nego 2000. godine kada je samo 10 milijuna Kineza putovalo u inozemstvo. Ovakav rast, koji je prije svega uzrokovan smanjivanjem administrativnih barijera za odlazak u inozemstvo, ali i jačanjem kineske srednje klase, prisilio je turističke industrije u mnogim zemljama na brzu prilagodbu. Kako piše američki Time, u SAD-u je sve više hotela, restorana i trgovačkih centara koji “domaćinski” spremno dočekuju goste iz Kine. Hotelska industrija je možda otišla najdalje jer je hotelski lanac Marriot poslao 20-ak svojih uposlenika na jezičnu specijalizaciju u Kinu. Isto tako, gotovo svi njihovi hotelski djelatnici moraju znati nekoliko osnovih fraza, poput “pozdrav” i “hvala”, na mandarinskom. USA Today piše da je Marriot Marquis u New Yorku ukinuo sobe i katove 44 jer oni u kineskoj tradiciji imaju, slično kao u zapadnoj mitologiji broj 13, negativni pehistički predznak.

Cijeli tekst pročitajte ovdje.

Utorak, 30.04.2013. / Darko Bičak, poslovni.hr