Umjesto fotografija s godišnjeg odmora, ‘lajkaju’ se krave, usjevi, traktori

SojaBook - Facebook za poljoprivrednike

Kad je vidio poljoprivrednika na traktoru s netbookom s jedne strane i iPodom s druge, Mariano Buconić Torrubiano, argetinski pravnik hrvatskog podrijetla, došao je na ideju: osmislio je društvenu mrežu s pomoću koje poljoprivrenici mogu biti u stalnom kontaktu s kolegama iz cijelog svijeta.

Umjesto fotografija s godišnjeg odmora ili ‘postova’ o trenutačnom stanju i lokaciji online prijatelja, na društvenoj mreži SojaBooku ‘lajkaju’ se njihove krave, usjevi ili najnoviji modeli traktora. Drugim riječima, SojaBook jest Facebook za poljoprivrednike.

Potkraj prošle godine pokrenuo ju je mladi Argentinac hrvatskog podrijetla Mariano Buconić Torrubiano.

- SojaBook prva je društvena mreža za poljoprivrednike. To je mjesto na kojemu mogu pronaći druge poljoprivrednike sa sličnim interesima i na kojem se osjećaju vrlo ugodno jer mogu komunicirati s ljudima koji jednako razmišljaju. Poljoprivrednici su posebni, a na SojaBooku se tako i osjećaju – kaže taj tridesetdvogodišnji pravnik, inače tajnik Argentinsko-hrvatske gospodarske komore u Buenos Airesu.

Iako nije namijenjena najširoj publici, nego specijaliziranoj, SojaBook danas ima 15 tisuća članova i raste vrlo brzo, posebno u Brazilu, sve većoj svjetskoj gospodarskoj sili. Najviše je članova iz Brazila, Argentine, Urugvaja, Kolumbije, Kine, Indije i Rusije, no ima ih i iz Hrvatske, Srbije i Makedonije. Iz Hrvatske je zasad 135 članova registrirano na SojaBooku, piše Lider.

Kao i na drugim društvanim mrežama, članovi ondje mogu kreirati svoj profil, postavljati fotografije, osnivati grupe, konzultirati se sa specijalistima za različita područja, razgovarati ‘chatom’, ali i kupovati poljoprivredne strojeve, prodavati dijelove itd. Cilj je da to postane mjesto na kojem će poljoprivrednici iz cijelog svijeta razmjenjivati iskustva, raspravljati o stvarima koje ih muče i s kojima se suočavaju u svakodnevnom radu te si tako olakšati i unaprijediti poslovanje.

SojaBook počeo je s otprilike tisuću članova i prvi je cilj bio privući deset tisuća korisnika, što je premašeno u prvih nekoliko mjeseci. – Ove godine želimo imati 60 tisuća članova. Potencijal razvoja vrlo je velik. Vjerujemo da možemo imati 500-tinjak tisuća članova i da ćemo to postići. Zbog rasta u ovih prvih nekoliko mjeseci vjerujemo da je to moguće – kaže Buconić, dodajući da je SojaBook već održiv projekt. Zasad je Mariano jedini vlasnik iako je, kaže, dobio ponude potencijalnih investitora koje analizira. Upravo rade na posebnom dijelu za studente agronomije, tako da će se na SojaBooku moći povezivati studenti iz cijelog svijeta.

Argentina je jedan od najvećih proizvođača i izvoznika soje na svijetu, ali i plodno tlo za društvene mreže jer je i prema tom kriteriju u svjetskom vrhu. Odluka o pokretanju društvene mreže za poljoprivrednike stoga se nametnula sama od sebe.

- Ideja mi ja pala na pamet kad sam vidio stočara na traktoru s netbookom s jedne strane i iPodom s druge – kaže Buconić. Sad umjesto slušanja glazbe i surfanja internetom ili praćenja prijatelja na Twitteru i Facebooku mogu biti u stalnom kontaktu s kolegama poljoprivrednicima iz cijelog svijeta. SojaBook malo je više od mjesta za ‘lajkanje’ i dijeljenje fotografija – ondje se može i prodavati i i(li) kupovati. Korisnici raspravljaju o trgovini pšenicom, globalnim cijenama robe, skladištenju, silosima, a nađe se i pokoji oglas o prodaju polja, traktora…. Dosadašnje su reakcije vrlo dobre. Glavni je moto, kao što kaže jedan od zadnjih ‘postova’ na SojaBooku: ‘Pridruži se i budi informiran! ’

Subota, 04.08.2012. / profitiraj.hr