Recesijski životopis - glup i gluplji?

Kriza udara posvuda, a njeni učinci ponekad mogu biti i više nego iznenađujući. Najnoviji primjer iz Amerike: do posla se lakše dolazi sa „slabijim“ životopisom!

Masovno otpuštanje - povećana konkurencija
Naime, gospodarska kriza je dovela do masovnog otpuštanja, a nakon toga i do povećane konkurencije za otvorena radna mjesta. S druge strane, poslodavci koji trenutno zapošljavaju su suočeni sa smanjivanjem budžeta za plaće novih djelatnika, što znači da stariji i iskusniji kandidati često ostaju u „neobranom grožđu“ jer poslove dobivaju manje iskusni ili manje kvalificirani kandidati jer su oni „jeftiniji“ tj. pristaju na manju plaću.

stupid

Novi trend: kraći životopis - veće šanse za posao
Posljedica ova dva procesa je novi trend sa strane posloprimaca, a to je skraćivanje i oglupljivanje životopisa! Naime, iskusniji posloprimci, koji već duže vrijeme neuspješno traže posao, primijetili su da ih poslodavci uopće ne zovu, a kada se i probiju do testiranja ili razgovora ne uspijevaju otići do kraja i dobiti posao jer su preiskusni, a samim time i preskupi.

Stoga su mnogi od njih odlučili skratiti životopis, odnosno izostaviti podatke kao što su dodatna naobrazba, otmjene titule, nagrade, priznanja i sl. Na taj način izbjegavaju moguće predrasude poslodavaca vezane uz njihova očekivanja oko plaće i povećavaju šanse da će ih pozvati na testiranje ili razgovor za posao.

 

Primjeri iz prakse:
Kristin Konopka (29) – glumica i instruktorica joge.
Tražeći posao recepcionarke poslala je životopis na više od 100 adresa i dobila je samo jedan odgovor. Nakon toga odlučila je iz životopisa izbaciti podatke o akademskoj naobrazbi i iskustvu predavača i poslala na 30ak adresa. Poslodavci su pozitivno reagirali, dobila je 3 pozitivna odgovora i otišla na dva intervjua za posao. „Interes poslodavaca je definitivno porastao nakon što sam prilagodila životopis. Mnogi poslodavci jednostavno ne žele zaposliti nekoga tko je prekvalificiran.“ tvrdi Kristin.

Lenora Kaplan (49) – direktorica marketinške agencije
Nedavno je izgubila posao potpredsjednice marketinške agencije u Las Vegasu. Usprkos bogatom iskustvu (preko 25 godina), nije uspjela brzo pronaći novi posao. Na razgovoru za posao direktorice marketinga u jednom shopping centru rekli su joj da je prekvalificirana i da budžet predviđen za novog djelatnika odgovara početničkoj (junior level ) poziciji. Mnogi drugi poslovi za koje se prijavila zahtijevali su znatno manju razinu iskustva od one koju je ona posjedovala. Brzo je shvatila da ju je upravo bogato iskustvo koštalo mogućnosti da dobije nekoliko poslova i odlučila da bi bilo pametno kad joj CV ne bi izgledao tako „bogato“. Stoga je iz životopisa izbacila informacije o nekoliko radnih mjesta na kojima je radila, kao i informacije o članstvima u upravama i managerskim pozicijama.

Što kažu stručnjaci iz agencija za zapošljavanje?
Ipak, stručnjaci iz agencija za zapošljavanje upozoravaju da takav pristup nije najpametniji. Iako razumiju kandidate koji su opterećeni raznim financijskim izdacima pa nemaju vremena čekati posao mjesecima, stručnjaci smatraju da bi takav pristup mogao biti dvosjekli mač za njihovu buduću karijeru. Naime, skraćivanjem i „oglupljivanjem“ životopisa mogu se smanjiti šanse za dobivanje boljeg posla, a osim toga tu je vječiti problem laži u životopisu koji kad-tad može dostići kandidate i ugroziti im bilo kakvu mogućnost zapošljavanja.

Ponedjeljak, 08.06.2009.