Karlovački dizajner radi infografike za neke od najvećih svjetskih kompanija

Karlovački dizajner radi infografike za neke od najvećih svjetskih kompanija

Boris Benko grafički je dizajner koji živi i radi u Karlovcu, ali većina klijenata njegovog grafičkog studija velike su multinacionalne kompanije pa najveći dio posla radi za američko tržište. Bavi se uskim područjem grafičkog dizajna - infografikama, a njegov tim od 10-ak suradnika razasut je po cijelom svijetu.

Infografike su usko područje,  radi ih jako malo dizajnera

“Radim infografike. To je jedno usko područje grafičkog dizajna kojim se bavi možda pet posto dizajnera. Svatko zna dizajnirati logo, poster ili slične stvari, ali ovo je nešto gdje treba kombinirati više stvari - dizajn, analizu podataka, novinarstvo. Krenulo je tako da sam 2001. diplomirao dizajn na Grafičkom fakultetu i slučajno sam se našao u jednom dnevnom listu. Primali su vježbenike na praksu. Igrom slučaja se otvorila pozicija za infografiku. Iskreno, tada smo jako malo znali o tome, ali smo vidjeli da je to super stvar koja se puno vani koristi u novinama, magazinima. Tada još nije bio web u fokusu.

Na kraju sam kod njih proveo 11 godina. Vodio sam odjel za dizajn, infografike itd. Igrom slučaja sam se našao u tome. Nakon godina rada u redakciji, što uključuje brdo stresa, rad vikendom, u večernjim smjenama, dođe do zasićenja. Također, u Hrvatskoj dođeš do jedne točke kad više ne možeš napredovati, pogotovo u mojoj struci i tom specifičnom području dizajna. Uspostavio sam neke kontakte u inozemstvu i počeo sam razmišljati da možda postoji nešto šire, izvan okvira Hrvatske, i da bih pokušao raditi u tom smjeru. Studio za dizajn i infografike pokrenuo sam 2012. godine i od tada smo prošli put doslovce od nule do toga da radimo s nekim od najvećih svjetskih brendova”, kaže Benko.

Klijenti su mu najveće svjetske kompanije poput IBM-a, Samsunga...

Benko radi uglavnom za strane klijente, a to su neke od najvećih svjetskih kompanija s Fortuneove liste. Njegov studio Infographic Box IDS do sada je odradio preko tisuću projekata. Posao je specifičan jer se, budući da se radi o infografikama, osim same grafike, rade i tekstovi te prikupljaju podaci.

“Na sajtu imam objavljenu listu od preko 150 klijenata i baš sam uočio jedan zanimljiv podatak. Kada se pogleda Fortuneova lista 500 najvećih svjetskih kompanija, radio sam za 10 njih koje su među prvih 100. Trenutno su među njima Samsung, IBM, farmaceutska kompanija Abbott itd. Infografika je medij kroz koji, upotrebom raznih grafičkih elemenata, prikazujemo razne događaje i pojave, a ti elementi uključuju jednostavne vizualizacije podataka kao što su grafovi, dijagrami, ali i ilustracije jednostavnih karata i kroz to pričamo vizualne priče. Recimo, samo fotografijom ne možemo prikazati snagu nekog potresa i utjecaj na ljude, dok infografikom to možemo. Postoje istraživanja prema kojima infografika privuče 30 puta više čitatelja u odnosu na standardan prikaz teksta s nekom fotografijom. To je sadržaj koji zove na čitanje i dijeljenje. Mi ne radimo samo dizajne nego radimo cjelokupne koncepte, smišljamo priču, radimo istraživanja itd.”, kaže Benko.

Na projektima radi tim ljudi iz cijelog svijeta

Zanimljivo je da se Benkov tim sastoji od ljudi iz cijelog svijeta pa međusobno komuniciraju Skypeom.

“U uredu imamo njih dvoje koji rade na dnevnoj bazi, također imam i dvoje-troje vanjskih suradnika koji su nam u užem timu, a ostalo se bazira na vanjskim suradnicima, njih desetak. Oni su razasuti po cijelom svijetu. Na primjer, u New Yorku imamo lektoricu. Svaki tekst mora proći kroz njene ruke jer tekstovi moraju izgledati kao da ih je pisao izvorni govornik. Imamo par suradnika, novinara koji su specijalizirani za razna područja, od financija, farmaceutike itd. Imamo i nekoliko ilustratora koji su specijalizirani za neke posebne tehnike kojima rade. Komuniciramo konferencijskim pozivima, koristeći Skype. S različitih strana svijeta funkcioniramo kao tim”, kaže Benko.

Benko kaže i da je s inozemnim klijentima puno ugodnije raditi.

“Postoje dosta bitne razlike u odnosu na način poslovanja u Hrvatskoj. Prvo je da tamo jako cijene tvoje znanje i zanimanje i sposobnost. Nije kao u Hrvatskoj gdje se puno klijenata miješa u dizajn. Amerikanci puno više razmišljaju u smjeru da stvari prepuste stručnjacima. Prihvaćaju argumente i daju odriješene ruke.”

Ovu i slične vijesti pronađite na index.hr

Utorak, 11.02.2020. / index.hr