Kako biste trebali živjeti da odete u mirovinu s 40 godina

FOTO: Ilustracija

Kako biste trebali živjeti da odete u mirovinu s 40 godina

Tridesetšestogodišnji odvjetnik iz New Yorka, Daniel, pripadnik je zajednice FIRE (skraćeno od Financial Independence, Retire Early), koji želi izbjeći financijsku neizvjesnost poznije dobi te sada troši manje kako bi imao više za godine koje dolaze, piše index.hr.

Daniel, koji zarađuje preko 200 tisuća dolara godišnje, već je uštedio dvostruko veći iznos, a to mu je pošlo za rukom tako što se nastanio u obližnjem New Jerseyju kako bi izbjegao skupe troškove stanovanja u New Yorku. Uz to, živi na riži i grahu i nosi staru odjeću na posao. Prije će odjenuti deblji džemper nego upaliti grijanje, sve u nastojanju da uštedi i sačuva oko 70% svog godišnjeg prihoda, kako bi se mogao umiroviti što ranije. To je ujedno i glavni princip na kojem se zasniva zajednica FIRE.

Ključ za uspješan život je u razmišljanju "Zaradi više, troši manje i ne rasipaj novac na pomodne stvari", smatra blogerica J.P. Livingston, jedna od prvih poklonika FIRE filozofije života. Ona se umirovila u 28. godini života, prethodno prikupivši dva milijuna dolara ušteđevine. Iako je mogla nastaviti raditi još dugo, odlučila je umiroviti se kao vrlo mlada, živeći prethodno čitav radni vijek s cimerima kako bi smanjila troškove.

Životni stil FIRE zajednice, nije rezerviran samo za one s uspješnim karijerama i dobro plaćenim poslovima. Par učitelja iz državne škole, Ali i Joe Olson, napustili su svoje poslove nakon što su prethodno na bankovni račun stavili nevjerojatnih milijun dolara. Štedjeli su približno 75% svojih zarada, živeći u skučenom prostoru, ali uspijevajući uštedjeti svatko po 20 tisuća dolara godišnje.

Nitko se ne obogati preko noći, osim ako ne dobije na lutriji, te je tako i FIRE inicijativa proces koji traži mnogo vremena i odricanja. 


Ostatak članka pročitajte na: index.hr 

Priča

pričajte nam priču


Dojavite nam svoju karijernu priču i inspirirajte druge
Želite se pohvaliti, imate zanimljivu priču za koju smatrate da bi javnost trebala čuti? Svoje materijale (fotografije, snimke, tekst…) možete slati na našu email adresu:
marketing@posao.hr ili putem poruke na Facebooku.

Utorak, 21.01.2020.