U turizmu se otvara 30.000 radnih mjesta

U idućih sedam godina u Hrvatskoj se očekuje sedam milijardi eura novih investicija u 150 turističkih projekata, udvostručenje godišnje turističke potrošnje na 14 milijardi eura, 43 posto više godišnjih noćenja, ako se ostvare ciljevi Turističke strategije koju je Vlada na sjednici u srijedu usvojila i poslala u Sabor.

Očekuje se kroz sedam godina udvostručenje turističke potrošnje na 14 milijardi eura godišnje i 43 posto više noćenja.Strategiju prati Akcijski plan od 26 mjera koje uključuju izmjenu zakonske regulative, izradu novog marketing plana hrvatskog turizma i preustroj sustava turističkih zajednica. Najviše ulaganja očekuje se u hotelskom sektoru, gdje će se u 20.000 novih hotelskih soba uložiti 2,2 milijarde eura, u obnovu i rekonstrukciju postojećih hotelskih kapaciteta 825 milijuna eura, a u gradnju novih 200-tinjak i dizanje kvalitete postojećih malih hotela 295 milijuna eura. Planira se i otvaranje 100 plovećih malih hotela (brodova), za što treba 110 milijuna eura. U kampove se planira uložiti 400 milijuna eura, u privatni smještaj 700 milijuna eura. U marine će se uložiti 552 milijuna eura, u kongresne centre 46 milijuna eura. Strategija predviđa i gradnju tematskih parkova (Winnetouland, park Krapinskog pračovjeka) za što će trebati oko 300 milijuna eura, a u ostalu infrastrukturu očekuje se investiranje ukupno 1,5 milijarde eura. S provedbom strategije planira se otvaranje 30 tisuća radnih mjesta u turizmu i pratećim djelatnostima.Hrvatska je do sad imala dvije verzije turističke strategije koje se nisu provodile. Ministar turizma Veljko Ostojić uvjeren je da ista sudbina neće snaći njegovu strategiju, jer je egzaktnija i mjerljivija od prethodnih."Također, ranije nije bio ustanovljen mehanizam kontrole provedbe strategije, niti mehanizam odgovornosti. Sve to sad planiramo uvesti kroz osnivanje međuresornog Vladina tima za provedbu strategije te tima za praćenje utjecaja svih mjera na krajnji rezultat,", ističe Ostojić uz napomenu da vizija budućnosti turizma za idućih sedam godina nije nečija želja već procjene utemeljene na realnim mogućnostima.

Zbog toga se niti ne predviđa nagli rast broja turističkih kapaciteta, već porast broja ležajeva za tek 10 posto. "To pokazuje da nam je znatno važnija kvaliteta od kvantitete. Najgore bi bilo da u kratkom roku izgradimo puno kreveta", zaključuje ministar.Ostojić je u srijedu najavio da osim turističke strategije, Vlada uskoro mora donijeti još dva strateški važna dokumenta za turizam. U pripremi je tako izrada satelitske bilance turizma koja će "demistificirati" ulogu turizma u ukupnom gospodarstvu Hrvatske, te dati vrlo konkretne odgovore na pitanja do najniže razine. Drugi je dokument Studija konkurentnosti turizma kojom će se identificirati sve prepreke za podizanje konkurentnosti u svih 14 segmenata koje koriste najrelevantniji svjetski vodiči konkuretnosti."Prema konkurentnosti kao turistička destinacija Hrvatska je na 34. u svijetu, 24. u Europi, i tek osma na Mediteranu. Naša je ambicija u sedam godina biti među 20 najkonkurentnijih destinacija u svijetu", kaže Veljko Ostojić.

Spora privatizacija - Kupari zapeli na katastru, natječaj ne prije ožujka?
Iako je najavljen još za prosinac, još ništa od natječaja za investitore u kompleks Kupari. Navodno je zapelo na katastarskoj izmjeri dijela bivših vojnih objekata, bez čega se ne može ići na natječaj težak oko 300 milijuna eura. Prema nekim procjenama, novi termin za Kupare je kraj ožujka ove godine.

Video:

Četvrtak, 07.02.2013. / Marija Crnjak, poslovni.hr