Svima koji se cijepe daju oko 3.000 kuna, jedna tvrtka nudi čak i plaćena putovanja

Svima koji se cijepe daju oko 3.000 kuna, jedna tvrtka nudi čak i plaćena putovanja

Svijet je u utrci procjepljivanja što većeg broja ljudi prije nego što ga preplavi novi val bolesti koja je već ubila tri milijuna stanovnika svijeta.

No svjetski su znanstvenici, uz pomoć milijarda javnog novca, danonoćno radili da bi stvorili nekoliko kvalitetnih cjepiva, piše net.hr. Među njima je prvi put i ono koje koristi mRNK tehnologiju koja prodire u stanice i pretvara ih u tvornice antitijela.

'U uobičajenim okolnostima potrebno je pet do deset godina za stvaranje novog cjepiva', rekla je u veljači predsjednica Europske komisije Ursula von der Leyen. 'Mi smo to učinili za deset mjeseci. To je golem znanstveni uspjeh'.

U posljednje vrijeme naslovnice pune informacije o vrlo rijetkima, ali povremeno fatalnim nuspojavama cjepiva. Osobito se to odnosi na cjepivo AstraZenece i stvaranje ugrušaka.

Unatoč tomu što stručnjaci ističu da koristi višestruko nadmašuju rizike, negativan publicitet mnoge je pokolebao. Tomu pridonosi i poplava lažnih antivakserskih informacija na društvenim mrežama.

Neki su zato neodlučne odlučiti podmititi. Kalifornijska tvrtka Bolthouse Farms radnicima plaća 500 dolara da se cijepe.

Jedna je pekinška četvrt cijepljenje plaća košarom jaja i putovanjem na popularno domaće turističko odredište.

Što nosi budućnost? Kontroverze već izazivaju 'covid putovnice' koje će u nekom obliku vjerojatno biti potrebne za međunarodna putovanja i ulaz na javne događaje. Novi trend je i 'cjepivni' turizam. Zemlje poput Islanda i Grčke vrbuju već cijepljene turiste, a Srbija nudi cjepivo onima koji joj dođu u posjet.

Političari i znanstvenici ističu da je cijepljenje jedini izlaz iz koronakrize, ali siromašnim zemljama trebat će godine da to postignu. Predsjednik uprave Pfizera Albert Bourla već je najavio da će biti potrebno docjepljivanje, možda čak i jednom godišnje.

Kao što je rekao savjetnik WHO-a Bruce Aylward na početku kampanje cijepljenja u prosincu: 'Ovo je svjetlo na kraju tunela. Jarko svjetlo koje će postati još jarkije.., no tunel je dugačak'.


Izvor: net.hr

LinkedIn

LinkedInPratite nas na LinkedIn-u zato što svakodnevno donosimo najnovije oglase, vijesti i savjete za traženje posla i razvoj karijere -> www.linkedin.com/company/posao-hr

LinkedIn - posao.hr

Ponedjeljak, 26.04.2021.