LinkedIn u krizi

Nakon dvije uspješne godine, izvršni direktor Dan Nye napušta LinkedIn. Analitičari se pitaju, da li je na pomolu kriza?

Nakon samo dvije godine na čelu tvrtke, Dan Nye, inače iskusni informatički lisac, napušta LinkedIn. Ovaj uspješni portal za umreženje, kojeg je osmislio Reid Hoffman, samo se u prošloj godini mogao pohvaliti sa 33 milijuna korisnika. Mnogi od njih, pritisnuti gubitkom posla, okrenuli se sa ka društvenim mrežama kako bi ugrabili mogućnost zapošljavanja, no usprkos tome, LinkedIn bilježi tek neznatni rast prihoda. Štoviše, analitičari kažu kako je tek prošle godine LinkedIn, nakon godina poslovanja sa gubicima, uspio ostvariti profit. No, to ne zabrinjava analitičare, navikle na činjenicu da su internetski portali u gubicima i po nekoliko godina nakon nastajanja, nego slutnja da izgleda neće biti ništa od izlaska portala na burzu. Pompozno najavljivan kao događaj 2009. godine, čini se, barem za sada, malo izglednim, a neki sumnjaju u to da će Hoffman prodati svoje čedo Yahoo-u. Razlozi za sumnju su tu, jer je novi izvršni direktor postao Jeff Weiner, bivši direktor Yahoo-a. Uz to Hoffman je kao pojačanje doveo bivšeg menadžera iz Google-a, Dipchanda Nishara.




Što je pošlo po krivu? Analitičari kažu kako su glavni izvor prihoda portala bili tzv. «premium» korisnički računi i reklame. No takve su račune uglavnom koristili profesionalci iz industrije zapošljavanja, koji su ovih dana i sami u traženju posla. Ideja bivšeg izvršnog direktora je bila stvoriti takozvanu «ekspertnu mrežu», koja bi spajala korisnike gladne znanja i novih informacija sa pružateljima istih. Iako se je krenulo u početnu fazu njene realizacije, uglavnom su je koristili burzovni mešetari kako bi dobivali informacije od tvrtki čijim su dionicama trgovali. Tako nešto potencijalno može značiti «insajdersko» trgovanje, te je sama ideja zahtijevala dodatnu zaštitu i kontrolu podataka, jer se njome moglo vrlo lako prekršiti zakone o trgovanju na burzi (a zna se da je takozvano «insajdersko» trgovanje smrtni grijeh od čijih sankcija nije bila pošteđena niti jedna Martha Stewart!).

Oduševljena potencijalom ovakvog softvera, u tvrtku je nedavno investirala i konzultantska kuća Bain, no na tome je sve stalo. Menadžment LinkedIn-a nije dalje razvio ovu mogućnost, a pozitivne financijske projekcije istopile su se u trenu. Čini se kako su im financijski stručnjaci dali savjet da se okrenu razvoju onoga na čemu su i bazirali svoj uspjeh, te se ovih dana pročula vijest kako su dodatno razvili svoj sustav zvan «Recruiter». To je aplikacija koja je omogućavala profesionalcima iz tvrtki za zapošljavanje lakši pronalazak novih kandidata, a koja je sada prilagođena i potrebama ostalih tvrtki. Jedna od novina je i korištenje InMaila, interne elektroničke pošte svakog korisnika LinkedIn-a, uz naknadu. Tvrtke će moći oglasiti slobodna radna mjesta a portal će njihove oglase proslijediti na adrese svih korisnika koji bi potencijalno mogli biti zainteresirani za određeni posao.

Ovime Monster i CareerBuilder dobivaju još jednog konkurenta na tržištu internetskog zapošljavanja, no za uspjeh je potrebno više od dobre mreže kontakata.

mr.sc. Ratka Jurković, www.svanconsulting.com

Petak, 16.01.2009.