Kompanije bilježe velike gubitke zbog Facebooka

Iako danas većina ljudi bez interneta, a mnogi i bez društvenih mreža ne mogu zamisliti svoju svakodnevicu, upravo su oni veliki krivci za financijske gubitke koje brojne kompanije svakodnevno trpe. To je pokazalo istraživanje kompanije harmon.ie koje je provedeno nad 515 zaposlenika IT kompanija sa svrhom boljeg razumijevanja smetnji koje utječu na produktivnost na radnom mjestu.

Internet se na poslu u privatne svrhe koristi jedan do dva sata na dan.Prema njemu, oko 57 posto svih smetnji na radnom mjestu vezano je uz uporabu društvenih alata poput e-maila, društvenih mreža i slanja SMS poruka te online aktivnosti poput pretraživanja na Googleu. Ostale smetnje koje nas usporavaju i smanjuju nam produktivnost su telefonski pozivi, razgovori s kolegama te neplanirani sastanci. Još jedna zanimljiva statistika iz ovog istraživanja pokazuje da nešto manje od polovice zaposlenih može raditi samo 15 ili manje minuta na dan bez da ih se omete, dok njih 53 posto potroši najmanje jedan sat na dan na razna ometanja, bilo od kolega, bilo telefoniranjem ili korištenjem društvenih mreža.

Na nekim su stranicama, poput Social Media Today pokušali izračunati koliko su gubitci za kompanije koji nastaju zbog takve neproduktivnosti te su došli do zaključka da kompanija s tisuću zaposlenika zbog toga na godinu izgubi više od deset milijuna dolara. Ukupan gubitak u biti je još i veći kada tome pridodamo i druge probleme poput općenite slabije kvalitete obavljanja posla te (lošeg) odnosa sa suradnicima i klijentima.

Do sada su provedena brojna istraživanja o utjecaju društvenih mreža i interneta na smanjenu produktivnost pa ćemo spomenuti ranije istraživanje Nucleus Researcha koje kaže da Facebook utječe na 1,5 posto smanjenu produktivnost u kompanijama te da dvije trećine zaposlenika posjećuju tu društvenu mrežu tijekom radnog vremena. Iako je danas Facebook i iznimno koristan poslovni alat, u Nucleus Researchu kažu da čak 87 posto aktivnosti na fejsu tijekom radnog vremena nije vezano uz posao.

Na poslu najviše vremena trošimo na Facebook
Na stranici 247wallst.com prošle su godine napravili popis stvari na koje najviše trošimo vrijeme na poslu i na prvom mjestu su društvene mreže – posebno Facebook, slijede online igre, e-mailovi, čitanje raznih portala te dopisivanje putem instant poruka. Različita istraživanja Nielsena, Burst medije i eMarketera također su pokazala da zaposlenici na dan provedu između sat i dva surfajući internetom u privatne svrhe te je gotovo nemoguće izračunati koliki je točan gubitak kompanija, no jasno je da se on mjeri u milijardama dolara.

No, spomenut ćemo i istraživanje koje je proveo Dr. Brent Coker s University of Melborne – ali na malom uzorku ispitanika, koje je pokazalo da su zaposlenici koji uzimaju malu pauzu između zadataka devet posto produktivniji. Naravno, to se odnosi samo na one koji rijetko pregledaju objave na Facebooku ili nešto pročitaju na internetu, a ne na ovisnike o društvenim mrežama koji ne mogu provesti puno vremena bez da pogledaju ima li neka nova poruka na fejsu ili objava na Twitteru.

Ponedjeljak, 06.06.2011. / H.J., dnevnik.hr