Poštuju li mladi zaposlenici autoritet nadređenih?

Poštuju li mladi zaposlenici autoritet nadređenih?

Što se dogodi kada zaposleniku s 25-godišnjim radnim stažem kolega postane 25-godišnjak?

Odnosi na relaciji zaposlenik-poslodavac počeli su se mijenjati jer su na tržite rada stupile nove generacije koje razmišljaju i funkcioniraju na drugačiji način.

Istražujući koliko se generacija Z (rođeni 1981.- 1995.) i generacija Y (rođeni poslije 1995.) razlikuju od prethodnih generacija te što traže od svog poslodavca, portal 24sata razgovarao je s voditeljicom tima za razvoj i zapošljavanje zaposlenika u Hrvatskoj poštanskoj banci (HPB) Romanom Ćaćić.

Ona ističe kako su starije generacije, koje su u HPB-u od osnutka, najlojalniji zaposlenici, posvećeni su poslu, bitni su im suradnja i dobri međuljudski odnosi. Međutim oni su manje skloni preuzimanju rizika te manje preispituju autoritete od generacija koje se zapošljavaju posljednjih godina.

- Iskustvo i znanje starijih generacija temelj su na kojem se mlade generacije razvijaju i zajedno stvaraju vrijednosti. Iskusniji kolege često prepoznaju mlade potencijale, savjetuju ih i daju im širu sliku radnog okruženja - govori Ćaćić.

S druge strane, mladi zaposlenici neformalnije shvaćaju hijerarhiju i ne ustručavaju se podijeliti mišljenje. Novi val mladih zaposlenika u poslovno je okruženje donio nova pravila i standarde, a u tome su uspjeli jer su dobro upoznati sa svojim pravima i traže dodatne prilike i benefite.

- Njih ne zanimaju vizije, već vrijednosti za koje se Banka zalaže. Ako kažemo da smo brzi i jednostavni – oni će to testirati. Uz dobre uvjete, od poslodavca očekuju dodatne pogodnosti i personalizirani pristup. Imaju izraženu potrebu za učenjem stoga očekuju da ih se podrži i da im se osigura kontinuirana edukacija - objašnjava Ćaćić.

Mladi zaposlenici poslovni prostor više ne gledaju kao monotono mjesto koje služi isključivo za obavljanje posla. Personalizirana i živopisna radna mjesta postala su pokretači inovacija, produktivnosti i suradnje.

- Važno im je da rade u ugodnom prostoru, da imaju priliku za zabavu i sport čak i kad su u uredu - govori Čačić, ali ističe i kako stariji zaposlenici HPB-a rado prihvaćaju zajedničke aktivnosti. Druženja koja se pamte su ona na kojima zaposlenici mogu isprobati nove aktivnosti i zabaviti se u neformalnom okruženju.

Mladi zaposlenici žele jasnu sliku svog karijernog puta te je vrlo bitno komunicirati im koje su daljnje karijerne razine, u kojem vremenu i pod kojim uvjetima ih je moguće ostvariti. Pored sebe žele mentora, koji će prema njima biti otvoren i prijateljski nastrojen, žele povratnu informaciju o svom radu, a od sigurne plaće važnija im je mogućnost za rast i razvoj.

Obje generacije pridonose radnoj atmosferi na različite načine. Dok je ambicioznost i neustrašivost mladih zaposlenika poticajna, bogato radno iskustvo starijih generacija neizmjerna je tržišna vrijednost za bilo koju tvrtku.

Članak je u skraćenom izdanju prenesen s portala 24sata.

Srijeda, 04.12.2019. / www.24sata.hr