Petra Kovačević otkriva kako uz puno rada i truda postati community menadžerica na BBC-u

 

Relativno nedavno Aleksandar Holiga, kao ponajbolji hrvatski sportski novinar, ispričao nam je priču o tome kako se probio do britanskog Guardiana. Danas vam donosimo inspirativan članak o tome kako uz puno rada i učenja možete doći i do londonskog BBC-a – jedne od najcjenjenijih medijskih kuća na svijetu.

Petra Kovačević, mlada novinarka i community menadžerica iz Zagreba u tome je uspjela. Ovo je njena priča i njen put od zagrebačkog Fakulteta političkih znanosti do community menadžerice u redakciji BBC Culture.

Hrvatica na BBC-u… Kako se uopće dolazi tamo? Kakav put mladi novinar mora proći da bi radio u toj globalnoj medijskoj kući?

Uz puno znanja i malo sreće. Nakon što sam završila novinarstvo u Zagrebu, otišla sam na još jedan studij u Cardiff jer sam imala osjećaj da trebam steći još neke vještine i znanja da bih ušla u svijet novinarstva kao potpuno osposobljeni novinar.

U Cardiffu su nam rekli da će nas naučiti kako biti “bullshit detektori”. I jesu. Upravo ta škola proglašena je najboljom školom za novinarstvo u Velikoj Britaniji prošle godine i mislim da mi je ta diploma bila svojevrsna ulaznica u BBC – uz intervju i zadatke koje sam ‘rasturila’.

Isto tako pomoglo mi je i kratko stažiranje u Europskom parlamentu gdje sam bila zadužena za društvene mreže. Stvari su se baš nekako poklopile. BBC Culture tražio je svojeg prvog voditelja društvenih mreža, a moj fakultetski mentor proslijedio mi je natječaj za posao jer je znao da su me uvijek u mom radu zanimale teme iz kulture. Poslala sam prijavu i nazvali su me već sljedeći dan da sam u užem krugu odabranika.

Kako je išao proces intervjua za BBC? Što su te pitali? Što sve čovjek mora znati kako bi radio na ovoj poziciji?

Intervjuirali su me telefonski – što mi je bilo pomalo čudno – jer sat vremena razgovaraš s dva ženska glasa, a uopće ih ne možeš povezati s licem. Linija je stalno prekidala, u početku sam bila pomalo nervozna, ali uskoro sam zaboravila da je to intervju za posao. Osjećala sam se kao da razgovaram s nekim novim poznancima na kavi i potpuno sam se opustila – možda zato što mi je buduća šefica koja me intervjuirala bila topla i draga Amerikanka.

Ona i urednica na BBC Culture su me ispitivale o tome što sam uočila na društvenim mrežama BBC Culturea; što valja, a što bi moglo biti bolje, što bih unaprijedila i kako, što mogu reći o njihovoj publici,… Također su propitivale općenito moje znanje iz svijeta kulture, umjetnosti, filma, glazbe – svega pomalo. Bila sam u potpunosti iskrena i jednostavno primijenila svoja znanja iz prakse i opažanja iz svojeg mini-istraživanja koje sam napravila kao pripremu za intervju.

Tjedan dana kasnije poslali su mi zadatak u kojem sam za nekoliko njihovih priča trebala napisati statuse za Facebook i Twitter – po nekoliko verzija za svaku priču – uz objašnjenja kada bih ja to objavila, zašto, kojoj publici bih to namijenila, itd. Uradila sam taj zadatak, naravno uz pomoć i konzultacije svojih kreativnih kolega, i dan nakon što sam ga predala vraćala sam se doma tramvajem kada mi je zazvonio mobitel.

0044 broj – znala sam da su oni. “Hello?”, rekoh ja, a jedna simpatična djevojka mi reče: “Bok Petra, htjeli bismo ti ponuditi posao na BBC-u.” Naravno, na engleskom. Sve u svemu, tjedan dana nakon toga bila sam u avionu za London.

Ostatak intervjua pročitajte na portalu inpublic.hr

 

Petak, 11.09.2015. /  Davor Igrić, inpublic.hr