Brendovi uspjeli zahvaljući popularnosti kulinarstva

Foto: poslovni.hr

Brendovi uspjeli zahvaljući popularnosti kulinarstva

Da je kulinarstvo itekako 'in' ne dokazuje samo stalni porast kulinarskih showova, emisija i knjiga, već i uspon brendova koji svoj uspjeh vežu upravo za gastronomiju i njezinu popularizaciju.

Sol i papar, Lonci&Poklopci i Metalac primjeri su tvrtki koje uspješno osvajaju srca kupaca pa tako i ovo tržište u usponu. Augusta Fabijanić tvrtku Sol i papar vodi od 2008. kada je otvorila prvu trgovinu u Vlaškoj 78 u Zagrebu, a od kraja 2015. ima i još jedno prodajno mjesto u Varšavskoj 4 u kojem je u partnerstvu s Dubravkom Zglavnik Horvat.

Godinama je radila u poslovima s hranom, od pozicije direktorice marketinga Hipp dječje hrane i Schneekoppea do časopisa Iće&piće, stoga je trgovina s posuđem bila logičan korak. Prva trgovina Sol i papar je više okrenuta kuhinji i pripremi hrane te profesionalcima kojima nude i kuharsku odjeću te najveći izbor noževa, a na novoj lokaciji se nude i prestižni brendovi u porculanu poput Rosenthala, Pip Amsterdam, Cookplay te nove manje francuske kompanije Cookut, kuhinjske krpe, Electrolux male kućanske aparate i kuharice.

Jedinstveno posuđe je i ono Promo-metala, jednog od 14 poduzeća kompanije Metalac, koja ima pet tvornica u Gornjem Milanovcu i trgovačka poduzeća u Srbiji i inozemstvu. Promo-metal kao i ostale tvrtke Metalca, bavi se plasmanom Metalčevih proizvoda, prvenstveno posuđa po kome je Metalac jedan od najpoznatijih proizvođača u Europi.

Jelić

Metalac ima svoj dizajn studio, ali surađujemo i s fakultetima i afirmiranim dizajnerima poput Karima Rashida.

Povratak u prošlost

Kako kaže direktor Promo-metala Aleksandar Jelić, uz Emo Celje i lokalnu tvornicu Gorica u Dugom selu koja više ne radi, Metalac je u Hrvatskoj prisutan od svog osnivanja davne 1959.

Promo-metal u Zagrebu posluje točno 10 godina jer su željeli približiti se hrvatskim potrošačima. Pod istoimenim brendom u ponudi imaju i sudopere i bojlere, ali samo ime Metalac najviše je vezano za posuđe koje je core biznis kompanije i stiže do čak 25 tržišta širom svijeta.

"Prve Metalčeve posude bile su bijele sa plavim točkama i plave sa bijelim. Zato ćete u regiji često čuti izraz 'šerpa-plava' ili 'Metalac-plava'. Prije 10 godina smo ih ponovo vratili na tržište i još su tražene, bez obzira što godišnje izbacimo po desetak novih dekora samo za tržišta regije. Emocija je čudo, zar ne?", kaže Aleksandar Jelić, direktor Promo-metala.

Podcrtava tako  činjenicu da je Metalac posuđe preživjelo raspad bivše države, u kojoj je gotovo svaka domaćica imala neki njihov komad, da bi posljednjih godina doživjelo pravi "revival" i posve novom ruhu, ali ne bez dizajnerske posvete svojoj slavnoj prošlosti. Jelić nam je objasnio i gdje crpe ideje za novo posuđe brendakoji je gotovo 30 godina prisutan i na najvažnijim sajmovima od Frankfurta, Milana, Moskve do Chicaga. "Imamo vlastiti dizajn studio u kojem kreiraju naši dizajneri, a surađujemo sa fakultetima, afirmiranim dizajnerima poput Karima Rashida.

Bajde

Trenutno uređujemo trgovine u Splitu, nakon toga slijedi Rijeka pa Ljubljana. Planiramo širenje na Bosnu i Hercegovinu, Crnu Goru te Sloveniju i Srbiju.

Nedavno je izložbom nagrađenih radova u Mikser House-u Beogradu završen veliki natječaj 'Nove uspomene/New memories' koji su udruženo realizirali Metalac, organizacija Mikser i Balkanska dizajn Mreža. Stiglo je 235 radova dizajnera iz regije koji su u suvremenom kontekstu udahnuli novi život legendarnim Metalčevim modelima posuda, lončića i džezvi kakve se i danas mogu naći u gotovo svim kućanstvima na teritoriji bivše Jugoslavije", kaže Jelić.

Eksperti za grafički i industrijski dizajn i komunikacije iz Srbije i Hrvatske odabrali su najbolje ideje, a nagrađene radove su veljači predstavili na sajmu u Frankfurtu, a upravo  se spremaju za Chicago. Silvio Bajde, direktor Pro-tradea i vlasnik Hame je radi vlastite potrebe i ljubavi prema kulinarstvu, ali slabe raznolikosti kvalitetnog posuđa, pribora i pomagala u Hrvatskoj odlučio upotpuniti ponudu na tržištu te je doveo snažna i kvalitetna zastupstva u posuđu i kuhinjskom priboru.

Brzo je smislio i ime brenda koji su Zagrepčani odmah prihvatili i upamtili i to na temelju stare poslovice "svaki lonec nađe svoj poklopac" te je predstavio tržištu brend Lonci&poklopci i istoimenu trgovinu specijaliziranu za artikle za zdravu i brzu pripremu hrane u domaćinstvu, hotelijerstvu, opremanje apartmana, menzi, zalogajnica i velikih turističkih kompleksa. Njegov brend, kaže, danas ima pozitivnu tendenciju rasta, a rade i sa svim trgovačkim lancima u Hrvatskoj i planiraju daljnja širenja.  

"Zadovoljni smo jer je kulinarstvo opet u modi, imamo stalne kupce već par godina i stalno se vraćaju, čak dovode i nove. I turisti su jako dobri kupci zbog atraktivnih lokacija u centru grada u Ilici 40 i Masarykovoj 13", tvrdi Bajde.

Ostatak vijesti pročitajte na portalu poslovni.hr

Utorak, 22.03.2016. / poslovni.hr