PRIOPĆENJE ZA JAVNOST

Istražili smo: kako je kriza ukrala skijanje?

  • Portal posao.hr proveo je istraživanje o korištenju godišnjih odmora u vrijeme nadolazećih blagdana koje je ukazalo na prilagodbu ekonomskim mogućnostima i aktualnoj krizi
  • Većina će blagdane u provesti u vlastitom domu umjesto na mondenim skijalištima

Specijalizirani portal za oglašavanje radnih mjesta, www.posao.hr proveo je tijekom studenoga istraživanje na reprezentativnom uzorku o korištenju godišnjih odmora u aktualno vrijeme krize. Istraživanje je provedeno metodom anonimne online ankete koju su ispunila 456 ispitanika s područja cijele Hrvatske dok je većina odgovora pristigla iz Grada Zagreba i Zagrebačke županije. Ispitanici su u anketi ukazali na promjene u svojim navikama i potrebi odlaska na godišnji odmor uslijed  aktualne gospodarske krize. Istraživanje je pokazalo kako je većina zaposlenika spremna na određene prilagodbe i štednju, dok samo manji dio nema namjeru mijenjati svoje navike zbog krize.

Prema rezultatima istraživanja, godišnji će odmor ovih blagdana iskoristiti 50 posto ispitanika i to većinom žene - 68 posto. Također, ispitanici koji će iskoristiti svoj godišnji odmor većinom pripadaju dobnoj skupini između 25-34 godina starosti - njih 65 posto. Pored toga, 49 posto ispitanika naglasilo je kako će kriza u određenoj mjeri utjecati na njihove dosadašnje navike, dok na samo 8 posto ispitanika kriza neće uopće imati utjecaja. Čak 63 posto ispitanika godišnji odmor će provesti kod kuće s obitelji, dok će 32 posto vrijeme iskoristiti za skijanje ili neko putovanje. Zanimljiv je također podatak kako će čak 5 posto ispitanika vrijeme iskoristiti za dodatno poslovno ili osobno usavršavanje.

Saša Jurković, direktor portala posao.hr istaknuo je kako je istraživanje imalo za cilj zabilježiti eventualne promjene u navikama i ponašanju zaposlenika u vrijeme nadolazećih blagdana s obzirom na aktualno razdoblje krize. Također je istaknuo kako će većina građana ipak iskoristiti svoj godišnji odmor, ali na skromniji način te uz određene uštede na luksuznim proizvodima ili  odlascima na skijanje u inozemstvu.

Među osobama koje će iskoristiti svoj godišnji odmor u nadolazećim blagdanima, većina će na godišnjem provesti jedan tjedan - njih 46 posto, dok će 42 posto iskoristiti samo nekoliko dana, a samo 8 posto će na godišnjem biti više tjedana. Među ispitanicima koji tradicionalno svake godine odlaze na skijanje, ove godine čak 71 posto ispitanika  neće otići na skijanje jer im to ne dopuštaju njihove mogućnosti. Njih 24 posto će na skijanje ipak otići, ali u nešto skromnijem aranžmanu na povoljnija ili domaća skijališta, dok će si samo 5 posto ispitanika priuštiti skijanje na jednako luksuzan način kao i prijašnjih godina.

Što se tiče predviđenih troškova za vrijeme blagdana, skoro 50% ispitanika na godišnji odmor planira potrošiti manje od tisuću kuna, dok će samo 9 posto ispitanika izdvojiti preko pet tisuća kuna. Većina ispitanika, njih čak 51 posto odlazak na godišnji odmor financirat će iz svojih redovitih prihoda, a 7 posto ispitanika poslužit će se zaradom s dodatnog posla, dok će 5 posto ispitanika za te namjene zatražiti kredit. Pored toga, čak je 54 posto ispitanika izjavilo kako su predviđeni izdaci za godišnji odmor iznad njihovih financijskih mogućnosti. Na pitanje o uštedama za vrijeme blagdana, značajan broj ispitanika – 43 posto odgovorio je kako će pokušati uštedjeti na luksuznim proizvodima, dok će 29 posto nastojati uštedjeti na odjeći i obući. S druge strane, čak 16 posto ispitanika uopće ne planira štedjeti.

Također, 16 posto ispitanika istaknulo je kako su na svojim radnim mjestima prisiljeni iskoristiti godišnji odmor za ovu godinu, dok je njih 11 posto izjavilo kako im je uprava preporučila da ne koriste cijeli godišnji odmor te da ne spajaju slobodne dane u vrijeme aktualne krize. Većina ispitanika, njih čak 59 posto odgovorilo je kako neće razmotriti korištenje godišnjeg odmora u predsezoni, odnosno u postsezoni, dok će 41 posto ispitanika iskoristiti tu mogućnost.


Petak, 18.12.2009.