Vrhunski nogomet najveći je blockbuster

Vrhunski nogomet najveći je blockbuster

Jedan od najunosnijih globalnih poslova posljednjih godina prijenosi su sportskih događaja koji svakodnevno privlače milijune gledatelja. Tema je to i panela pod nazivom „Nogomet: Tko drži cijenu visokom“. Svi žele biti u toj utrci za novcem, vremenom, novim tehnologijama. Najvišu cijenu drže nogometne lige oko kojih se okreću nezamislivi iznosi. Trošak za emitiranje nogometnih prava u Europi samo se uspinje, a najprofitabilnije europske lige oko kojih se uvijek lome koplja engleska su i talijanska.

TV prava za nogometna natjecanja i utakmice doimaju se kao da su izrađena od zlata. Što nogomet čini najskupljim sportom, barem u Europi? Tko zapravo donosi odluke i tko kupuje ta prava? Podižu li TV prava za nogomet letvicu i za ostala TV prava? Na sva ta pitanja pokušat će dati odgovore vrhunski stručnjaci iz regije, na NEM-u 2018: Nikola Francetić, direktor odjela za sadržaj, medije i emitiranje, Telekom Austria Grupa; Richard John Brešković, direktor marketinga, Hrvatski Telekom; Radisav Vulićević, direktor, Arena Sport; Victor Blundell, viši potpredsjednik za Istočnu Europu, Bliski istok, Sjevernu Afriku i Tursku, IMG Media pod moderatorskom palicom glavnog urednika Hrvatske nogometne televizije Ivice Blažička.

Nogomet je odavno prestao biti samo igra, najveći je biznis u svim svojim aspektima“, rekao je direktor Arena Sporta Radislav Vulićević. „Takva cijena nogometa kao sporta nije mimoišla ni vrijednosti televizijskih prava. Njihova prodaja ide u dva pravca. Jedan je ka komercijalnim televizijama, drugi k pay platformama. Jedni uglavnom žive od reklama, drugi od distribucije. Svaki prodavač prava živi za konkurentna tržišta, od njih ima velika očekivanja, ali za iznos koji se šalje kao konačna ponuda i dalje glavnu riječ ima kalkulator, koliko god pojedini nogometni programi, s obzirom na atraktivnost i imidž, uz sebe nosili i prefiks UNIQUE. Rast iznosa na službenim ponudama uglavnom ne utječe na cijene ostalih sportskih prava, ali ni na cijenu drugih sadržaja (sadržaj koji nije sportski). Svaka čast Hollywoodu, ali vrhunski nogomet najveći je blockbuster.“

Sport na Pay TV platformama

Engleski klub Manchester United 2016. godine postao je nogometni klub s najvećim prihodom na svijetu dosegnuvši rekordnih 735 milijuna dolara na kraju sezone. Ono što je zanimljivo jest da upravo kod engleskih klubova najmanji udio u prihodima stiže od prodaje ulaznica i potrošnje na dan utakmice te komercijalnih prihoda od prodaje opreme te da ključnu ulogu ima zarada od televizijskih prava.

Uz 5,5 milijardi funti od domaćih TV prava, Premier liga je u razdoblju od 2016. do 2019. zaradila dodatnih tri milijarde funta od televizijskih prava na međunarodnom tržištu. To je jedan od razloga zašto je engleska Premier Liga treća najmoćnija profesionalna sportska liga na svijetu i to iza američkog bejzbola (9,5 milijardi funti) i američkog nogometa (13 milijardi funti).

Gotovo sve Pay TV platforme nude korisnicima obilje raznolikog i vrijednog sadržaja. Najvažniji i najkvalitetniji filmski, lifestyle, dokumentarni, glazbeni sadržaji te sadržaji za djecu prisutni su na svim platformama. Osim toga, postoji pregršt kanala kojima je moguće donekle zamijeniti gotovo svaki kanal iz tih žanrova. Sport i sportski prijenosi uživo najatraktivnijih natjecanja gotovo su jedina sadržajna razlika između platforma koju nije moguće nadomjestiti sličnim sadržajem. Isto tako to je i glavna prednost Pay TV platformi u odnosu na globalne OTT platforme. Dok god se platforme i televizije natječu u stjecanju prava za premium sportske sadržaje, vrijednost im neće padati“, rekao je Nikola Francetić, direktor odjela za sadržaj, medije i emitiranje Telekom Austria Grupe.

Viši potpredsjednik IMG Medije, globalnog lidera za sport, medije i evente, Victor Blundell, već 15 godina vodi sve medijske aktivnosti u Srednjoj i Istočnoj Europi, Turskoj te na Bliskome istoku i u Sjevernoj Africi, veseli se panelu na NEM-u i diskusiji o cijeni nogometa:

NEM 2018 je odlično mjesto za susret s rukovodećim osobama te za raspravu o razvoju medijske industrije“, rekao je Blundell, koji je u Istočnoj Europi pribavio i prodao audiovizualna prava na niz nogometnih turnira i liga, uključujući englesku Premier ligu, španjolsku La Ligu i talijansku Serie A.

Objavljena agenda i svi panelisti

Još stignete po svoju akreditaciju, a ako se kojim slučajem još dvoumite, pogledajte NEM 2018 agendu http://neweumarket.com/hr/agenda-2018/ kao i popis izvrsnih panelista koji će posjetiti Dubrovnik za manje od mjesec dana http://neweumarket.com/hr/panelisti-2018/. Smještajni kapaciteti u potpunosti su rasprodani.

 


 

Tagovi: NEM, nogomet
Četvrtak, 17.05.2018.
Oglasnik grupacija:
posao.hr oglasnik.hr auti.hr edukacija.hr
Pomozite poboljšati Posao.hr Pošaljite nam svoje komentare