POZITIVNA STRANA ZAPOŠLJAVANJA

'Veži me'... leptir mašnom!

'Veži me'... leptir mašnom!

Tko je rekao da ideje iz izlaska ne mogu postati vaš posao, već sutra? Studenticama ekonomije jedan izlazak na tematski James Bond party promijenio je život iz korijena! Leptir mašne na ženama, pa to je pravo osvježenje, pomislile su u tom trenutku, i doista razvile priču i ideju do najsitnijih detalja. 'Veži me'... leptir mašnom, činio im se kao odličan mladenački i provokativan naziv za njihov projekt u nastajanju. Prevele su ga na engleski i voilà nastao je brand 'TIE ME'!

Od samih početaka na projektu radile su 3 studentice, a danas posao vodi isključivo Vanesa Tipura, jedna od osnivačica 'TIE ME' branda, još za vrijeme fakultetskih dana, od kada počinje njezina opsesija dezenima, dizajnom, kreativom s leptir mašnama. Iako je njezina struka usko vezana uz business u koji je 'hrabro ušetala', ova diplomirana ekonomistica sa završenim smjerom menadžmenta, ipak je imala puno izazova na svom poduzetničkom putu. Za vrijeme fakulteta odradila je stručnu praksu u Austriji te je povratkom u Hrvatsku otvorila svoj obrt za proizvodnju modnih dodataka. „Zanimljivo je bilo kada je naša tadašnja profesorica iz marketinga, ne znajući tko stoji iza branda, naručila svom sinu mašnicu. Kada je shvatila da smo njene studentice, bila je oduševljena što smo se odvažile na taj poduzetnički pothvat i što smo već kao studentice uspjele izgraditi modnu marku. Pozvala nas je da joj budemo gosti predavači na seminarskoj nastavi tako da smo imale priliku ispričati svoju poduzetničku priču i potaknuti druge studente da pokušaju svoje ideje pretočiti u stvarnost“, sa smješkom nam je rekla Vanesa.

 

TIE ME proizvod leptir mašni dostupan je svima, od najmlađih do najstarijih, muškaraca i žena, pa čak i kućnih ljubimaca. Proizvode najčešće kupuju žene i muškarci između 25 i 40 godina, a brand je prepoznatljiv po pomalo drugačijim, šarenim modelima leptir mašni. Uz to, nudi se i personalizacija proizvoda, odnosno unošenje željenog uveza, čime mašna postaje unikat i lijepa uspomena. Tako, primjerice, imate leptir mašne s točkicama, krilima Batmana, novinskim tekstovima, sidrima, a svaka leptir mašna 'podigne' i najjednostavniji outfit.

 

Kreativna strana je, kako kaže, oduvijek dio nje, stoga ne čudi put kojim je krenula. „Od malena sam izrađivala nakit i prepravljala odjeću kako bi imala drugačije i unikatne stvari. Iako nisam modni fanatik i ne pratim slijepo modne trendove, volim nekim modnim izborima pokazati svoju osobnost“, rekla nam je Vanesa.

Kako obično biva, od ideje do realizacije, potrebno je posložiti puno kotačića, no Vanesi je posao nastao iz hobija i istinske ljubavi, pa nije bilo forsiranja za brzim poslovnim uspjehom. „Koliko su nam dopuštale fakultetske obaveze, razvijale smo brand i učile se krojenju, šivanju i sl. Ono što nas je najviše motiviralo na otvaranje obrta su poticaji za samozapošljavanje koje smo dobile od Grada Zagreba. Svaka je dobila po 25 000 kn koje su se morale namjenski potrošiti (doprinosi, ured, strojevi, tiskani marketing) “, rekla nam je.

Prelazak iz korporacije u poduzetničke vode, nije Vanesina 'šalica čaja', jer je ona još za vrijeme studija počela proizvoditi letir mašne, tako da je obrt počeo živjeti već tada. Nekoliko kraćih studentskih praksi bile su dovoljne da potvrde da je na pravom putu te da hrabro treba nastaviti dalje.

„Radeći za nekoga drugoga uvjerilo me da želim raditi na svom projektu i biti sama svoj šef. Iako nosi puno izazova, za mene je poduzetništvo pravi izbor jer mi omogućava da definiram svoju dinamiku rada, puno naučim o poslovnom svijetu, jer imam priliku raditi na svim aspektima poslovanja, te mogućnost samostalnog donošenja poslovnih odluka“, izravno je rekla. Uz to, takva vrsta posla zna biti stresna, ali ujedno i jako lijepa, jer Vanesa može organizirati svoje vrijeme kako želi, te ponekad otputovati na željene destinacije. „Za mene je svaki dan radni, ali isto tako, kada mi je potreban odmor ili jednostavno imam priliku negdje otputovati, mogu si to dopustiti. Zaista živim i radim u svom ritmu, posao mi je trenutno prioritet, ali uvijek si priuštim otputovati i time zadovoljiti svoju drugu strast. S obzirom da mi je trenutno najbitniji razvoj branda, većinu prihoda ponovno investiram u svoj posao. Iz tog razloga ne mogu reći da živim prekomotno, ali sam financijski neovisna“, iskreno nam je priznala naša sugovornica.

Trenutno je jedina zaposlena, a na izradi svih proizvoda joj još pomažu 3 studentice. „Nedavno sam angažirala marketinšku agenciju jer se sama više nisam stigla kvalitetno baviti tim područjem. Vođenje obrta uključuje financijski i računovodstveni aspekt, prodaju, nabavu i sl. Osim toga, sudjelujem i u proizvodnom procesu.“

No, rizici su sastavni dio poslovanja, i kako nam je priznala, rizik se može razviti jedino iz nedostatka znanja odnosno iskustva u ovakvim poslovnim pothvatima. „Na početku smo često saznavale neke pravne stvari iz raznih neslužbenih izvora. Naučile smo kako institucije često ne mogu prenijeti baš sve obaveze koje imaš tako da stalno moraš biti u toku promjena zakona i informirati se sam o svim obavezama koje imaš kroz svoj pravni subjekt. Također, problematičan može biti i početni kapital koji moraš osigurati. Mi smo na osnovu dobrog poslovnog plana uspjele dobili poticaje za samozapošljavanje, sredstva koja su nam odlično poslužila za pokretanje cijele priče“, povjerila nam je Vanesa.

Njezin rad prepoznat je na našem tržištu, domaći kupci zainteresirani su za unikatno i drugačije! Kada je riječ o posebnim trenucima, ovakav poklon, koji unosi osobne detalje ili tekst te podsjeća na bitne trenutke, itekako je postao in te nema sumnje da je proširenje na europsko tržište samo početak širenja brand marke. „S obzirom na uložena sredstva u promotivne svrhe i veličinu našeg tržišta, zadovoljna sam prodajom. U sezoni vjenčanja, rok isporuke leptir mašni zna biti i do 2-3 tjedna kako bi uspjeli isporučiti sve narudžbe. S obzirom na rast interesa za našim proizvodima, uskoro planiram i povećanje tima. Trenutno najviše prodajemo u Hrvatskoj, ali u planu je proširenje na europsko tržište. Kao najbolji prodajni kanal zasada su se pokazale društvene mreže, Facebook i Instagram. U ljetnim mjesecima, mašne je moguće nabaviti i u nekoliko dućana na obali gdje su prepoznate i kao zanimljiv suvenir“, ponosno nam je rekla.

Teških trenutaka svakako je bilo i ponekad je teško držati sve konce u rukama... „Definitivno je bilo teških trenutaka! Iako volim svoj posao, biti odgovoran za isplatu nekoliko plaća i svih ostalih mjesečnih troškova zna biti vrlo stresno. Pozitivna strana rada u korporaciji je da moraš razmišljati kako najbolje odraditi svoj posao, ali ne moraš se opterećivati oko ostalih stvari za koje je zadužen menadžment firme. Ipak, veliko je zadovoljstvo kada svoje ideje i ciljeve uspiješ ispuniti te jasno vidjeti rezultate svog rada i napredak firme.“

S bazom od 13 000 pratitelja na Facebooku te 3 000 pratitelja na Instagramu, ne sumnjamo da će se brand samo dalje rasti i da će se kreativa širiti i na druga polja modnih dodataka koji će biti ispred unificiranih 'high end' proizvoda. Ideja je mnogo, a često dolaze već kada se nabave nove tkanine! Planovi se množe i čini se kako je Vanesi samo nebo granica. „S obzirom da smo došli do maksimuma proizvodnje s ovim kapacitetima, svakako planiram povećati radnu snagu. S druge strane, sam izlazak na novo prodajno tržište, zahtijeva veće proizvodne kapacitete. Povećanje asortimana je također u planu, prije svega, plan je imati stalnu ponudu kravata te ženskih i muških marama“, poentirala je Vanesa.

Za kraj svim mladim nadama, ljudima s idejom i vizijom, dala je nekoliko savjeta kako da uspiju u svom naumu. „Činjenica je da je za svaku poduzetničku aktivnost potreban određeni početni kapital. Dobra vijest je da Grad Zagreb svake godine daje poticaje za samozapošljavanje i ona su sada duplo veća nego što su bila kada sam ja pokretala svoj posao. To je izvrsna prilika za testiranje neke ideje uz minimalna ulaganja osobnih sredstava. Motivacija može biti i to da se vođenjem osobnog posla zaista može puno naučiti te ako i ne uspije kako je zamišljeno, na kraju ti ostaje vrijedno poslovno iskustvo.“

Stoga, izvadite ideje iz ladice i upustite se u poslovnu priču života. Sretno!

Ponedjeljak, 20.01.2020.