UHPA: pad rezervacija putovanja i do 15 posto; ove godine financijski pad turizma i do 20 posto

Hrvatske putničke agencije trenutno bilježe i do 15 posto manje rezervacije putovanja domaćih i stranih turista u odnosu na isto vrijeme prošle godine, a unatoč očekivanjima od glavnog dijela sezone te prodaje tzv. last minute aranžmana koji su lagano krenuli, u Udruzi hrvatskih putničkih agencija (UHPA) procjenjuju da bi financijski pad turističkih prihoda ove godine mogao biti i do 20 posto.



Iznijevši takve procjene na današnjoj konferenciji za novinare direktorica UHPA-e Maja Stanić i potpredsjednik te Udruge Zoran Pečarević naglasili su velika očekivanja agencija od domaćih hotelijera kojima će, kako su najavili, danas uputiti apel za redefiniranje cijena, posebno za fiksne zakupe.

Pritom je Stanić kazala da su hrvatski hotelijeri ove godine cijene podigli za oko sedam posto, dok su cijene u Hrvatskoj konkurentnim zemljama na srednjem Mediteranu ostale slične lanjskim ili povećane tek za oko dva posto.

Očekuje se i da će zbog privremenog, sezonskog ukidanja viza za ruske i ukrajinske građane hotelijeri morati na traženje touroperatera iz tih zemalja redefinirati cijene, inače će im u pitanje doći 'punjenje' tim gostima, kao i gostima iz ostalih zemalja.

S druge strane, Pečarević je kazao kako je teško očekivati da će jeftiniji privatni smještaj, u kojem se u Hrvatskoj nalazi oko 50 posto ukupnih turističkih kreveta, ove godine uspjeti 'iznijeti' hrvatski turizam.

Općenito UHPA-e procjenjuju da će ova sezona za sve, a posebno za hotelijere biti teška, jer neki još nisu ni u svibnju otvorili svoja vrata, a pitanje je i koliko će ova sezona trajati i kakva će biti jesen.

Ne vjeruju ni da će se mjera rasterećenja od nekih parafiskalnih davanja iz Akcijskog plana za turizam uspjeti realizirati u zadanom roku do 1. lipnja, jer je za neka od tih rasterećenja zaduženje dobila i lokalna uprava, koja to sama bez promjene zakona neće moći provesti.

Današnja konferencija UHPA-e za medije održana je u zagrebačkom Hotelu Antunović, gdje se istodobno održavao UHPA-in trening za agente o destinacijskom menadžmentu.

Takvih je treninga, na kojima se agente educiralo kako izraditi nove turističke proizvode i sadržaje kojih nedostaje hrvatskom turizmu, UHPA uz potporu Ministarstva turizma i Hrvatske turističke zajednice (HTZ) od 10. travnja do danas organizirala 10 na obali i unutrašnjosti zemlje.

Ukupno je treninge prošlo oko 200 agenata, a UHPA očekuje da će se nakon toga u Hrvatskoj pojaviti 50 do 70 novih različitih turističkih programa koji će pridonijeti obogaćivanju ponude pojedinih odredišta i produljenju sezone.

Hina

Srijeda, 20.05.2009.