U Hrvatskoj srpanjska rupa, Crnu Goru muči 40 posto manje individualnih rezervacija, a evo kako je u Grčkoj i Španjolskoj

U Hrvatskoj srpanjska rupa, Crnu Goru muči 40 posto manje individualnih rezervacija, a evo kako je u Grčkoj i Španjolskoj

Europska komisija za putovanja (ETC) očekuje da će potražnja u turizmu u Europi zadržati uzlaznu putanju tijekom 2019. godine, uz rast od 3,6 posto.

Nije Hrvatska jedina koja ovog ljeta bilježi minuse ili stagnaciju u korist mediteranskih takmaca koji su se u 2019. vratili u igru, prije svega Turske koja je niskim cijenama mnoge turiste odvukla iz Crne Gore, Grčke, čak i Španjolske. Iako Europska komisija za putovanja u svojem izvješću za drugi kvartal daje optimistične prognoze za destinacije u Europi, aktualna situacija mnogima izaziva bojazan od pada prometa i prihoda od turizma u ovoj godini. 

Izvješće Europske komisije za putovanja (ETC) za drugi kvartal navodi očekivanja da će potražnja u turizmu u Europi zadržati uzlaznu putanju tijekom 2019. godine.  Predviđa se stopa rasta od 3,6 posto, što je više u skladu s godišnjim prosjekom iz razdoblja 2008.-2018., no manje je od lanjskog rasta.

U izvješću se navodi kako je u prva dva kvartala regija Balkana bila najuspješnija u smislu rasta dolazaka, s Crnom Gorom kao rekorderom s plusom od 50 posto u razdoblju od siječnja do kraja travnja, dok je Turska imala rasla 12 posto. I Slovenija i Grčka zabilježile su značajan rast u prvom kvartalu s po osam posto rasta, a EK daje pozitivnu prognozu za Grčku, unatoč povratku mediteranskih rivala u utakmicu. 

Drama u susjedstvu

Iako službene brojke govore da je turistička sezona u Crnoj Gori na razini prošle godine, s terena upozoravaju da je stanje mnogo gore nego prošle godine i da postoji bojazan da će, ako se nastavi ovakav trend i eventualne loše vremenske prilike, sezona u Budvi doživjeti kolaps. 

Predsjednik sektora turističkih agencija u Crnogorskom turističkom udruženju Petar Ivković navodi da podaci online prodaje govore o gotovo 40 posto manje individualnih rezervacija, te da su se rezervacije prelile na tržišta Turske, Grčke i Egipta. 

Ivković se slaže da hrvatski i crnogorski turizam imaju sličan problem - bujanje privatnog smještaja, te navodi da se samo kroz potrošnju vode i odvoz smeća u Budvi matematički može doći do podatka da je privatni smještaj poluprazan.

I Grčka ima sve veći problem nelojalne konkurencije u privatnom smještaju, na što već dulje upozoravaju hotelijeri koji ovog ljeta očekuju pad prihoda, popunjenosti, pa i cijena koje će se morati snižavati kako bi se popunili kapaciteti. 

Stanje u Španjolskoj


I španjolski Savez za turističku izvrsnost (EXCELTUR) potvrdio je da se ovog ljeta nastavlja trend usporavanja španjolskog turističkog prometa, koji je trenutno na lanjskoj razini, s umjerenim povećanjem prihoda.  EXCELTUR za ljeto očekuje rast od 1,6 posto, što je nešto niže od 2 posto zabilježenih prošle godine. Međutim, Španjolska je u drugom kvartalu zabilježila pad turističkog prometa u destinacijama koje prodaju sunce i more, za razliku od gradskih destinacija.

Tako najveći minus imaju tradicionalna plažna odredišta u Španjolskoj, koja više ovise o inozemnoj potražnji turoperatora, osobito na Kanarskim otocima i Balearskim otocima. Barcelona, Madrid i Valencia imaju najbolje prognoze za ostatak ljeta. Također, kako je pojasnio potpredsjednik udruženja José Luis Zoreda, rezultati značajno variraju između onih destinacija i hotela koji su ulagali u obnovu i sadržaje, i onih koji nisu ulagali.

Španjolski poduzetnici u turizmu i dalje su optimistični u anketama, čak 40,7 posto ih vjeruje da će povećati prodaju u odnosu na prošlo ljeto. Očito, svi se ove godine vade na Tursku, koja je u prvih pet mjeseci imala 11 posto veći promet nego lani, uz očekivanja rasta od deset posto na razini godine.


Cijeli članak dostupan na: poslovni.hr

Srijeda, 17.07.2019.
Oglasnik grupacija:
posao.hr oglasnik.hr auti.hr edukacija.hr
Pomozite poboljšati Posao.hr Pošaljite nam svoje komentare