Turističke tvrtke dobro su prošle, čak su i stari gubitaši bili u plusu

Lani su turističkim tvrtkama na ruku išli i blagdani i vrijeme te problemi mediteranskih konkurenata. Lakše se poslovalo i zbog labavije porezne politike.

Na ljestvici 505 najvećih tvrtki u Hrvatskoj po visini prihoda u 2013. godini našlo se dvadesetak turističkih kompanija s ukupnim prihodom od 6,7 milijardi kuna, što je desetak posto više nego u godini prije. Većina tvrtki s popisa su hotelske kuće i kampovi, tu je i Jadrolinija kao najveći brodar, lanac marina ACI te dvije turističke agencije - Atlas i Uniline.

Prošla godina za hrvatski turizam bila je relativno povoljna. Poklopili su se raspored blagdana, dobri vremenski uvjeti i nevolje nekih konkurenata na Mediteranu, prvenstveno Grčke, koja je još lani lizala rane nakon gospodarskog sloma, ali i Egipta koji zbog nereda i ove godine bilježi teške štete u svom turističkom sektoru. Trinaest za većinu navedenih tvrtki, barem kad je u pitanju porast prihoda, nije bila nesretna brojka. Prihod je porastao svima s ljestvice, osim Jadroliniji kojoj je snižen za šest posto te turističkom kampu Valalta koji je imao neznatan pad. 

6,7mlrd.

kuna ukupnih prihoda ostvarilo je 20-ak turističkih kompanija koje su se našle na ljestvici 505 najuspješnijih u protekloj godini

Povoljniji uvjeti 

Čak i dubrovački hoteli, koji su godinama bilježili gubitke zbog ogromnih investicija u prijašnjem razdoblju, lani su bili u plusu. Iznimno toplo vrijeme gotovo do studenog, nekima je neočekivano produljilo sezonu, no to nije znatno utjecalo na financije zbog bitno nižih cijena. Uz to, lani je sektor imao povoljnije uvijete poslovanja i kada je u pitanju porezna politika, uz međustopu poreza od 10% i za usluge smještaja i za ugostitelje, što je ove godine država povećala za tri posto.Najveća turistička kompanija po prihodu u 2013. ostala je Riviera Adria, koja je ove godine temeljem poslovnog restrukturiranja preimenovana u Valamar Rivieru. Riviera je lani ostvarila 842 milijuna kuna prihoda, gotovo devet posto više nego u godini prije, najvećim dijelom zahvaljujući novootvorenim objektima, kampa Krk te Hotela Sanfior u Rapcu. U prošloj godini porasla im je i dobit za 11 posto.

Druga hotelska kompanija po ostvarenoj dobiti na ovoj ljestvici je Adrisova Maistra koja se polako izvlači iz opterećenja izazvanih velikim investicijama u visoke kategorije u Rovinju, prvenstveno u Hotele Monte Mulini i Lone. Lani je povećala prihod za oko 4%, uz rast dobiti nakon oporezivanja od 36%.Porečka Plava Laguna s lanjskim prihodom od 506 milijuna kuna, oko 7% više nego godinu prije, ostvarila je dobit od 109 milijuna kuna, neznatno više nego u 2012. Prihod je povećan najvećim dijelom zbog otvaranja novoobnovljenog Hotela Parentium u kolovozu 2012., te pripajanjem Grand Hotela Bonavia, ali i podizanjem cijena za oko sedam posto. Zanimljivo je da je Plava Laguna godinu završila bez kreditnog zaduženja, otplativši u rujnu zadnju ratu kredita od 20-tak milijuna kuna. To je ujedno kompanija koja je u proteklom periodu prošla znatne promjene, prvenstveno preuzimanjem dubrovačkih Jadranskih luksuznih hotela. 

Cijelu vijest pogledate na linku.

Petak, 29.08.2014. / poslovni.hr