Tko je ukrao (bogate) božićne domjenke?

Djeda MraziceSvaka prosječna firmica organizirala bi, u skladu sa svojim mogućnostima, domjenak za zaposlenike i suradnike, a posljednjih godina kao gljive poslije kiše rasle su firme koje su se specijalizirale za organizaciju eventa.

Danas je situacija potpuno drukčija: božićni domjenci broje se na kapaljku, štedi se na svakoj sitnici, a bogate trpeze stvar su prošlosti.

Je li kriza glavni krivac što se prosinac više ne povezuje s besplatnim ručkovima ili su klasični božićni domjenci jednostavno out?
Prema riječima Manuele Šole Oršić, menadžerice u agenciji Abrakadabra specijalizirane za komunikacijski i event management, za slabi interes za božićne domjenke zasad je jedini "krivac" financijska kriza, iako je potvrdila kako klijente više ne zanima tip eventa uz glazbu, piće i hranu, već događaj vide "kao jasan poslovni cilj".

"U zadnje vrijeme neke kompanije odlučile su same organizirati božićne domjenke i na taj način pokušati uštedjeti", rekli su u Abrakadabri.
No napomenuli su i kako se, nakon prošle godine koja je bila najgora do sada što se tiče organizacije božićnih domjenaka, osjeća rast u tom segmentu poslovanja.

"Međutim, budžeti za božićne evente ove godine puno su manji u odnosu na 2007. Zbog toga eventi više nisu raskošni i glamurozni već jednostavniji, skromniji i primjereniji ekonomskoj situaciji u kojoj se nalazimo“, rekla je Šola Oršić.

Na pitanje je li se promijenio profil tvrtki koje naručuju organizaciju božićnih domjenaka u Abrakadabri su odgovorili kako nema bitnih promjena, no kako (stari) klijenti traže inovativne i kreativne ideje.

Slično iskustvo potvrdili su i agenciji Aquis koja se također bavi organizacijom božićnih domjenaka. "Najveće kompanije još uvijek nisu odustale od domjenaka, no sigurno su i oni smanjili budžete“, rekao je Davor Komerički, menadžer u Aquisu.

No, za razliku od kolega iz Abrakadabre, Komerički smatra kako je ova godina još lošija nego prošla. Financijska kriza je najveći razlog. "Mislim da je u padu i slanje poklona, a tvrtke zbilja mogu pametnije i korisnije potrošiti novac", zaključili su u Aquisu.

GrinchZa razliku od prošle godine kada je bivši premijer Ivo Sanader izričito zabranio domjenke u državnim poduzećima, ove godine njegova nasljednica nije se upuštala u takve zabrane, iako je u svakoj prilici isticala i promovirala štednju.

Bi li bilo bolje pustiti građane da se pošteno zabave (i najedu) na račun države povodom božićnih blagdana, pa makar potrošili i to malo novca što je ostalo, pitanje je već za psihologe. No čini se da će raskošni domjenci ostati u maglovitom sjećanju, jednako kao "prave" čestitke. I božićnice u "kešu".

Utorak, 08.12.2009. / Ivana Pavelić, business.hr