Teža turistička sezona: Na Jadranu sniženja do 20 posto

Teža turistička sezona: Na Jadranu sniženja do 20 posto

Da je potražnja manja od lanjske potvrđuju, na radost potrošača, i akcijske ponude koje stižu s Jadrana.

S pozicije jadranskih domaćina sezona je manje-više jasna: teža je i kompliciranija od nekoliko posljednjih, borba za svakog gosta trajat će do zadnje minute, a da bi se ponovile lanjske brojke bit će žrtava i u cijeni.

Velika analiza Hrvatske udruge turizma pokazala je tako, među ostalim, da samo 47 posto vodećih hotelskih kompanija, koje ostvaruju 40 posto prihoda domaćeg turizma, računa da će svoje sobe napuniti po višim cijenama nego lani. U 32 posto anketiranih tvrtki, koje dobrim dijelom predstavljaju ponajbolje od našeg turizma, reprizirat će prošlu godinu i što se cijena tiče, a za njih čak 22 posto već je neko vrijeme jasno da goste mogu pridobiti samo nižim cijenama nego lani.

Sniženja nisu masovna

Da je potražnja manja od lanjske potvrđuju, na radost potrošača, i akcijske ponude koje stižu s Jadrana. Da ne bude zabune, ponajbolji hoteli, kuće za odmor i apartmani se dobro pune unatoč najvišim cijenama. No, odmor po akcijskoj cijeni može se trenutačno naći u hotelima i sa tri i s četiri zvjezdice kao i kod brojnih domaćina u privatnom smještaju. Većina onih koji nisu uspjeli napuniti svoje sobe i apartmane, kako u hotelima tako i u zimmer freiju, spuštaju cijene 10 do 20 posto, a ima i pojedinačnih slučajeva da sniženje naraste i do 30%. Pritom se na popustu može naći svega, od smještaja u običnim sobama do vila, a na manje atraktivnim lokacijama i vila s bazenom.

– Ne može se reći da se masovno snižavaju cijene, ali jasno je da ih se regulira i snižava više nego u istom razdoblju lani. Korekcija cijena je jedan od instrumenata kojima se ponuđač bori na tržištu, a primjenjuje se kada nema dovoljno potražnje. Inače, akcijske cijene počele su se pojavljivati ranije nego 2018., i to za srpanj i kolovoz, dok su se lani nudile isključivo za kolovoz. Potvrđuje se da je vrijeme hiperpotražnje prošlo i svi moramo uložiti puno truda da se ponove prošlogodišnji rezultati – kaže Boris Žgomba, predsjednik Udruženja putničkih agencija HGK.

Pritom najviše izazova imaju privatni iznajmljivači. Prema anketi portala Cimerfraj.hr provedenoj među 750 ispitanika, do subote ih je više od 70% odgovorilo da bilježi manju popunjenost nego lani.

Opširnije na vecernji.hr

Utorak, 09.07.2019.