Taxi Cammeo s franšizama kreće u niz hrvatskih gradova, a širio bi se i u regiji

Nakon Zagreba, Rijeke i Osijeka kreće se i na druge gradove, a 2015. i na strana tržišta- u Srbiju i druge zemlje regije, npr. Albaniju.

Taxi Cammeo s franšizama kreće u niz hrvatskih gradova, a širio bi se i u regiji

Taxi Cammeo u rujnu kreće s promocijom svojeg novog poslovnog modela, a riječ je o franšizama koje će se prvi put ugovorati u taxi branši u Hrvatskoj.

Iako to razne zemlje poznaju, pa su i modeli razni, Cammeov je višestruko zanimljiv. A najviše zbog širenja iz Zagreba, Rijeke i Osijeka, gdje trenutačno posluje, u sve veće gradove u Hrvatskoj. Potvrdio je to Poslovnom dnevniku Vladimir Minovski, direktor istoimene grupacije. No, taj je poslovi iskorak, iako za hrvatsko tržište vrlo ambiciozan te je kao takav i najavljen tijekom predstečaja, prava sitnica u odnosu na projekt osvajanja regije s kojim kreće 2015. Prva je na redu Srbija, a cilj je osvajanje važne pozicije u svim bivšim republikama SFRJ, uključujući i Albaniju. Minovski tvrdi da je potencijal u regiji velik. Za franšizni model na domaćem tržištu ističe da je dobitna kombinacija za potrošače, franšizere i državu kojoj je u osam godina plaćeno oko 75 milijuna kuna raznih obveza, kao i za sam Cammeo.

U regionalnom prodoru pratit će ga stalni partneri na ovom tržištu: Samsung (tableti) i T-Mobile (kartice za komuniciranje između centrale i vozila). Opel, s čijim vozilima u Hrvatskoj radi, naknadno će se uključiti.Pored franšiznog modela, računicu temelji na veličini tržišta, niskoj cijeni i popularnosti korištenja taxija. "U RH radi oko 2000 taxija, a njihov je broj u porastu zbog liberalizacije što je naša prilika. No, jednom Novom Sadu koji ima 300.000 stanovnika postoji čak 4.000 taxija te obitelj prosječno posjeduje 0,6 automobila. Zagrebačka obitelj, pak, prosječno ih ima 2,7. Taxi je u Srbiji jeftinija solucija od vlastitog automobila, a uštede su tamo već prepoznali", konstatira. Iako je Cammeov sustav prodan taksistima u Zrenjaninu (njih 300-njak) sva je pozornost na domaćem planu. Minovski očekuje rast zahvaljujući stabilizaciji poslovanja tvrtki kroz sklopljene predstečajne nagodbe. Posluje, tvrdi, uspješno, a obveze iz nagodbe uredno se izvršavaju.

NAŠI SADAŠNJI RADNICI POSTAT ĆE FRANŠIZERI - Minovski

Ukupno ima 320 radnika (bilo ih je do 600), ali će taj broj zapravo imati stalnu tendenciju opadanja, i to upravo zbog uvođenja franšiznog poslovanja koje i podrazumijeva da sadašnji radnici postanu franšizeri, te tako iskoriste sve pogodnosti sustava profitirajući, no i uz rizike. Konkretni model kreiran je u suradnji sa slovenskom tvrtkom Fran Adria (radi s podrškom najvećih kuća za franšizu u EU), a testiran je u Osijeku. Sredinom rujna njegova promocija kreće postojećim taksistima diljem zemlje. Nakana je dobiti zainteresirane franšizere među postojećim taksistima u svim velikim gradovima gdje inače nema limita u pogledu broja dozvola, a nudit će se dvije varijante. Prvi je tzv. Gold paket za Rijeku, Osijek i Zagreb koji u franšizi uključuje i vozilo, te Silver paket za postojeće taksiste u ostalim gradovima. U slučaju manjka interesa, u što on sumnja, postoji i plan B.

On će omogućiti nezaposlenima s burze da postanu franšizeri, i to uz mogućnost jednokratnih državnih poticaja za samozapošljavanje od 18.000 od 25.000 kuna što je zanimljivo zbog financiranja učešća u vozilu. "U Osijeku smo deset naših naboljih vozača već učinili franšizerima. Do jučer su imali prosječnu plaću od 3500 do 4500 kuna, a uz našu podršku postali su samostalni poduzetnici i, što je najvažnije, profitabilni su", kaže on dodajući i jedan važan psihološki 'klik'. Kao vlasnici j.d.o.o. Cammeovi osiječki franšizeri troše manje goriva, pa imaju uštede od 1,3 litre po kilometru, a i postali su 30-ak posto ljubazniji prema klijentima.

Vijest je preuzeta sa portala poslovni.hr

Četvrtak, 28.08.2014. / poslovni.hr