Becker: Najbolji prodajni kanal su preporuke, posebno kod EU fondova

Becker: Najbolji prodajni kanal su preporuke, posebno kod EU fondova

Tvrtka koja ne koristi bespovratna sredstva iz EU natječaja suočava se s nizom izazova koji umanjuju njezinu konkurentnost.

Prvo, propuštanje prilike za dobivanje bespovratnih sredstava znači da tvrtka možda neće imati dodatna financijska sredstva koja bi joj omogućila ulaganje u istraživanje i razvoj, modernizaciju opreme ili poboljšanje poslovnih procesa. To može rezultirati zaostajanjem u inovacijama i tehnološkom napretku u usporedbi s konkurentnim tvrtkama koje su iskoristile ta sredstva. Osim toga, tvrtka koja ne sudjeluje u EU natječajima može propustiti priliku za izgradnju korisnih partnerstava i mreža suradnje s drugim tvrtkama unutar EU, što može ograničiti njezin pristup novim tržištima i potencijalnim kupcima. Ukratko, nekorištenje bespovratnih sredstava iz EU natječaja može ograničiti razvoj i rast tvrtke te ju u konačnici učiniti manje konkurentnom na tržištu, istaknuo je u razgovoru za PoslovniFM Goran Becker, vlasnik i direktor INNOM savjetovanja d.o.o. tvrtke za podršku malim i srednjim poduzećima u EU natječajima, financijskim instrumentima i savjetovanju u novom proračunskom razdoblju EU.

Posebno je to, ističe Becker, bitno malim i mikro poduzetnicima, kojih je u Hrvatskoj najviše.

– U novom proračunskom razdoblju 2021.-2027. za Hrvatsku je osiguran najveći dosad iznos, više od 25 milijardi eura dostupnih našim poduzetnicima. Osim izravnih ulaganja u proširenje kapaciteta, investicije u opremu, EU fondovi snažno potiču i podržavaju partnerstva, posebice u istraživanju i razvoju, što jest jedna od boljki i nedostataka malih poduzetnika. Time se osigurava sinergija poduzetništva, znanstvene zajednice i fakulteta. Sve to utječe i na decentraliziranost Hrvatske, jer se i postotno veći iznos može dobiti ako niste sjedištem u Zagrebu, istaknuo je Becker obrazlažući detaljnije omotnicu i mogućnosti koje stoje hrvatskom gospodarstvu. Sve to, dodaje, predstavlja značajan pomak prema zelenijem, digitalnijem gospodarstvu, uz veći naglasak na lokalni i regionalni razvoj.

– Novo razdoblje stavlja upravo snažan naglasak na zelenu i digitalnu tranziciju, s ciljem promicanja održivog razvoja, obnovljivih izvora energije, digitalizacije, kružnog gospodarstva, te prilagodbe na klimatske promjene. Zeleni aspekt postaje sve ključniji u svim nadolazećim EU natječajima za poduzetnike zbog rastuće svijesti o važnosti održivog razvoja i borbe protiv klimatskih promjena. Europska unija teži postizanju klimatske neutralnosti do 2050. godine, što je postavljeno kao temeljni cilj Europskog zelenog plana.

– Zeleni aspekt je izravno povezan s načelom “Ne činiti značajnu štetu” (DNSH – Do No Significant Harm), koje je jedan od temeljnih principa Europskog zelenog plana i mehanizma za oporavak i otpornost. DNSH načelo zahtijeva da sve aktivnosti financirane kroz EU fondove, uključujući i one namijenjene poduzetnicima, moraju biti usmjerene na to da ne nanose značajnu štetu okolišu i da aktivno doprinose postizanju šest ključnih ciljeva EU-a u području održivosti: 1. Klimatska mitigacija: Smanjenje emisija stakleničkih plinova i povećanje apsorpcije CO2; 2. Klimatska adaptacija: Povećanje otpornosti na učinke klimatskih promjena; 3. Održiva uporaba i zaštita vodnih i morskih resursa: Zaštita voda od onečišćenja i osiguravanje njihove održive upotrebe; 4. Prijelaz na kružno gospodarstvo: Smanjenje otpada i promicanje recikliranja i ponovne upotrebe resursa; 5.Prevencija i kontrola onečišćenja: Smanjenje onečišćenja zraka, vode i tla; 6. Zaštita i obnova biološke raznolikosti: Očuvanje prirodnih staništa i vrsta, detaljno je obrazložio Becker. Cjelovit i vrlo analitičan razgovor poslušajte u streamu prvog poslovnog radija PoslovniFM, na podcast platformama Mixcloud i Spotify (u nastavku izravno linkovi) ili preuzmite za kasnije slušanje, kad god želite.

Oduvijek je želio biti poduzetnik, raditi za sebe. Na tom putu trebalo je steći znanja i iskustva koje je kalio u komercijalnoj banci, u bankarstvu, potom je slijedilo iskustvo rada u javnom sektoru, u jednoj tada malo poznatoj agenciji. Nakon toga prvo kao suosnivač, a kasnije i kao samostalni poduzetnik kreće u poslovnu avanturu…

Urednik podcasta Vrijeme je za gospodarstvo Darko Buković i sugovornik Becker suglasili su se kako nedostaje upravo jedno, jedinstveno mjesto na kojem poduzetnici mogu dobiti sve potrebne informacije, svojevrstan poduzetnički hub. Dotaknuli su se i uloge fondova rizičnog kapitala u razvoju poduzetništva, kao i aktivnog natječaja za kreativne industrije.

– Europska unija stavlja snažan fokus na digitalnu transformaciju kreativnih industrija u Hrvatskoj, dodjeljujući značajna sredstva putem natječaja “Transformacija i jačanje konkurentnosti kulturnih i kreativnih industrija”. Sa sumom od 34 milijuna eura na raspolaganju, ovaj natječaj predstavlja ključni korak prema unapređenju kreativnog sektora kroz inovacije i digitalizaciju, kazao je dr.sc. Becker pozivajući zainteresirane da im se slobodno jave oko procjene mogućnosti sudjelovanja na natječaju. Kao i na ostalim EU natječajima.

poslovni.FM

poslovni.FM

Nastao kao izraz želje da se dobre priče i događanja, kao i uspjesi poduzetnika predstave širom krugu ljudi, posebno i zato što u današnjim mainstream medijima gospodarstvo i poduzetništvo ne dobivaju količinu prostora koja bi bila u skladu s njihovom snagom i značenjem, na hrvatskom medijskom tržištu pokrenut je PRVI POSLOVNI RADIO koji će sve svoje aktivnosti usmjeravati i provoditi pod brendom poslovniFM.

W: poslovnifm.com

Četvrtak, 25.04.2024. / poslovnifm.com