Svaka druga tvrtka više ne bi ulagala u Hrvatsku i to zbog korupcije i kriminala

Svaka druga tvrtka više ne bi ulagala u Hrvatsku i to zbog korupcije i kriminala

Izgleda da gotovo polovica tvrtki koje posluju u Hrvatskoj ne bi ponovno izabralo Hrvatsku kao svoju poslovnu lokaciju. Barem tako pokazuje gospodarsko istraživanje Njemačko-hrvatske industrijske i trgovinske komore provedeno u veljači ove godine među 150 tvrtki članica Komore te nekima od vodećih tvrtki u Hrvatskoj. Istraživanje je provedeno istodobno s 15 drugih njemačkih vanjskotrgovinskih komora (AHK) u zemljama Srednje i Istočne Europe.

Ponovno bi investiralo u Hrvatsku samo 54 posto tvrtki

Udio poduzeća koja bi ponovno investirala u Hrvatsku pao je s prošlogodišnjih 68% na 54%. Pritom je ova brojka do 2017. godinama iznosila visokih 80%, a ovogodišnji pad spremnosti za reinvesticije Hrvatsku je svrstao znatno ispod prosjeka zemalja srednje i istočne Europe koji iznosi 79%. Kao glavne razloge svog nezadovoljstva ispitane tvrtke navode nedovoljnu borbu protiv korupcije i kriminala, visoko porezno opterećenje i porezni sustav, neučinkovitu javnu upravu te nedostatak pravne sigurnosti, priopćeno je iz AHK.

I ovogodišnje prognoze rasta hrvatskog gospodarstva lošije su u odnosu na 2018. – samo 19% ispitanika očekuje poboljšanje gospodarske situacije, za razliku od prošlogodišnjih 33%. Udio poduzetnika koji trenutačnu gospodarsku situaciju u Hrvatskoj ocjenjuju kao negativnu također je naglo porastao u odnosu na prošlu godinu – s 39% na 61%. Kada je riječ o percepciji gospodarske situacije, zemlje Srednje i Istočne Europe u prosjeku je u 37% slučajeva ocjenjuju kao dobru, a u 20% slučajeva kao lošu.

Nešto pozitivnije od gospodarske situacije i prognoze njezinoga razvoja ispitana su poduzeća ocijenila svoju vlastitu poslovnu situaciju – 26% njih opisuje ju kao dobru, 60% kao nepromijenjenu i 14% kao lošu. 42% poduzeća smatra kako će  gospodarska situacija krenuti nabolje, no ta brojka svejedno predstavlja pad od 15% u odnosu na 2018. Slične prognoze razvoja vlastite poslovne situacije imaju poduzeća u zemljama Srednje i Istočne Europe, međutim ona svoju trenutačnu poslovnu situaciju vrednuju u prosjeku znatno bolje – 56% tvrtki ocjenjuje je kao dobru, a samo 6% kao lošu.


Ostatak članka pročitajte na: index.hr

Srijeda, 17.04.2019.