Starbucks dolazi u Hrvatsku

Starbucks dolazi u Hrvatsku

Posljednjih nekoliko dana kruže informacije da Starbucks, jedan od napopularnijih svjetskih lanaca kafeterija napokon dolazi u Hrvatsku. Starbucks će se otvoriti samo u Zagrebu i to u zagrebačkom shopping Centru Cvjetni na cvjetnom trgu. 

Pregovori s brendovima

 Postoji mogućnost da se u taj prostor useli  coffee lanac iz Seattlea, poznat po bijelim šalicama sa zelenim logotipom sirene, i tamo otvorio svoj prvi hrvatski kafić jer, kako nam je potvrdila Blažena Lokin, glasnogovornica Supernove, Horvatinčićev restoran My Way  početkom ožujka definitivno zatvara svoja vrata.

 Lokin je dodala da  Supernova trenutno razgovara s nekoliko velikih stranih gastro brendova za bivši Horvatinčićev prostor, a i da je njihova želja u Hrvatsku “dovesti nešto što još kod nas nema, nešto drugačije”.

Beograd potvrđen

 Neslužbena vijest o dolasku Starbucksa u Hrvatsku počela je cirkulirati pošto je najavljeno da će svoja vrata otvoriti i u Srbiji i to u glavnom gradu Srbije, Beogradu.

Predviđa se otvaranje u U beogradskom Rajićeva Shopping centru u ulici Kneza Mihaila, i to u prvoj polovici ove godine. - Dolazak Starbucksa u Srbiju potvrđen je još u studenom, ali što se tiče našeg zastupništva u Hrvatskoj u ovom trenutku možemo komentirati tek da ne možemo komentirati - kazao nam je Krunoslav Stančićiz odjela marketinga AmResta koji, inače, zastupa i američki fast-food lanac KFC.

Problem s franšizama

 Voditelj Centra za franšize Centru za poduzetništvo Osijek  Aleksandar Erceg otkrio je da Da im je prije manje od godinu dana pristupila grupa naših ljudi zainteresirana za zastupništvo Starbucksa, ali da je njihov je centar sredinom 2018. pokušao spojiti dvije strane, ali je  otada, kaže, interes zamro.

U Hrvatskoj postoji tek nekolicina ljudi koja financijski može pratiti tako veliku kompaniju kao Starbucks - rekao je Erceg, dodavši da je Starbucks interesantan za Zagreb, ali da samo jedna lokacija za njih nije marketinški isplativa.

S tim se slaže i Denis Ćupić, predsjednik odjela upravljanja imovinom Westgate shopping centra, koji je za vijest o dolasku Starbucksa, kako kaže, čuo iz medija.

- Nisam optimističan. Vani franšize funkcioniraju, ali ne i kod nas. Pogledajte Burger King ili KFC. Ako nemaš barem deset lokala, ne isplati se raditi - istaknuo je Ćupić, navodeći primjer Borislava Škegre i propalog pokušaja uspostave Subwaya, američkog lanca zalogajnica koji je 2009. morao zatvoriti vrata svih šest lokala.

Navike Hrvata

Inače, prva najava dolaska Starbucks bila je još 2010., a tada su prvi kafić trebali otvoriti u Arena Centru na Laništu. No, naglo su se povukli jer Hrvati, poznati po navici dugog ispijanja kave, nisu bili spremni za prihvaćanje “coffee to go” kulture.

 


Članak je preuzet s portala Jutarnji.hr

Srijeda, 20.02.2019.