Sberbank donosi novu dimenziju poslovanja u bankarskom sustavu

Sberbank planira biti novi veliki igrač na hrvatskom bankarskom tržištu

Riječ je o banci koja posluje već 170 godina, ostvaruje 47% ukupnih prihoda banaka u Rusiji i koja je samo lani ostvarila neto dobit od 10 milijardi dolara.

Hrvatski bankarski sustav više nikad neće biti kao što je bio. Od sada nove standarde poslovanja s klijentima u Hrvatskoj ali i u ovom dijelu Europe postavlja ruska Sberbank, novi veliki igrač na našem tržištu. Riječ je o velikoj i moćnoj banci koja je lani proslavila 170 godina postojanja, banci koja na ruskom tržištu ostvaruje 47 % ukupnog prihoda svih ruskih banaka i koja je samo lani ostvarila prihod od 10 milijardi dolara.

Na hrvstako tržište i tržište srednje i istočne Europe ulazi zajedno s Volksbank International (VBI), bankom koju su Rusi nedavno kupili.

Ulaganje u tehnologije, ljudske resurse i turizam
“U Hrvatskoj i u regiji želimo ulagati u nove tehnologije i u razvoj ljudskih resursa”, poručio je Sergej Gorkov, zamjenik predsjednika Uprave Sberbank.

Cilj je, napomenuo je Gorkov, od Sberbank stvoriti globalno kompetitivnog igrača i to u samo pet godina. Pri tome će se koncentrirati na pet strateških tema: fokusiranje na klijenta, industrijsku revoluciju, “Lean Sigmu” kao nit vodilju u upravljanju bankom, velika ulaganja u kadrove, diverzifikaciju i van granica Rusije.

U Hrvatskoj banka planira ulagati u turizam. Dolazak sve većeg broja ruskih turista podiže svijest o ozbiljnijem ulaganju u turistički biznis, ali i korporativni. Samo lani je ova banka poslovala u četiri zemlje izvan Rusije, ove godine u čak 18.

Na novinarski upit o mogućnosti kupovine Hrvatske poštanske banke, Gorkov je ostao neodređen -  mogućnost postoji, no banka je sada fokusirana na izgradnju baze, a o konkretnim planovima govorit će u srpnju ove godine.  Isto je i sa osiguravajućim kućama, konkretno mogućnosti kupnje Croatia osiguranja. “Za sada smo otvoreni za suradnju s osiguravateljima, posebno na natječajima”, poručio je Gorkov.

Cilj su veliki korporativni klijenti
O akviziciji VBI-ja govorio je Friedhelm Boschert, predsjednik Uprave VBI AG.

“Regija predstavlja ključno strateško tržište za daljnji rast Sberbank, tim više jer ovdje prepoznajemo veliki potencijal za sinergiju i daljnji rast. Usto, Volksbank je izvrsna prilika za izgradnju platforme za pozicioniranje na tržištima regije. VBI je ovdje još od 1991., imamo pristup tržištu i iskustvo, no do sada nismo imali i veličinu. Sada se to mijenja. Cilj nam je postati relevantan igrač uz dobru profitabilnost.

“VBI je na 9. mjestu rang liste banaka po aktivi. Jedina smo međunarodna platforma u regiji koja je prisutna u devet država srednje i istočne Europe, a s novim, snažnim vlasnikom ući ćemo na u područje poslovanja gdje nismo bili prisutni. Cilj u 2012. godini su nam veliki korporativni klijenti, jer do sada smo radili s malim i srednjim poduzetništvom”, rekla je predsjednica Uprave Volksbank d.d. Hrvatska Andrea Kovacs-Wöhry.

Sberbank je u 2011. godini ostvarila 10 milijardi $ neto dobiti, ima 70 milijuna klijenata fizičkih osoba u Rusiji i zemljama ZND-a (Rusija ima 142 milijuna stanovnika) i 1,5 milijuna klijenata-poslovnih subjekata. Dnevno daje usluge za pet milijuna klijenata, ima 29 milijuna registriranih “Sberbank Online” korisnika, a godišnje ostvari milijardu transakcija za klijente fizičke osobe. Jednostavno rečeno, to je najveća banka u Ruskoj Federaciji i Zajednici neovisnih država s aktivnom i udjelom u kapitalu koji prelaze četvrtinu ukupnog ruskog bankarskog sustava.

Video možete pogledati ovdje.

Četvrtak, 12.04.2012. / Ato Kwamina Markin, profitiraj.hr