POZITIVNA STRANA ZAPOŠLJAVANJA

Poslovna beauty priča: Od korporacije do šminkerice!

Foto: Ivana Blažoti Mijoč (Privatni album)

Poslovna beauty priča: Od korporacije do šminkerice!

Kada vam video naslova „Muž mi kupuje šminku“ dosegne 91 623 pregleda na YouTube-u ili vam video o savršenom nanošenju tuša dosegne vrtoglavih 272 617 pregleda, znate da ste odlaskom iz korporacije, sa sigurnog posla, uplovili u dobru poslovnu priču!

„Mislim da svatko ima trenutke sumnje u početku, kad nestrpljivo čekaš da posao krene tempom koji si zamislio i taj trenutak se čini miljama daleko. Danas ne mogu zamisliti svoj povratak u korporaciju – osjećaj bi bio kao da sam se iz brzog auta vratila na bicikl! Proces od ideje do realizacije u korporaciji je jednostavno prespor za osobe poduzetničkog duha“, iskreno je priznala hrvatska blogerica, influencerica i direktorica Tester boxa, Ivana Blažoti Mijoč!

Protagonistica naše priče o uspjehu, po završetku Fakulteta organizacije i informatike u Varaždinu, nije mogla ni sanjati kojim će se putevima kretati njezina karijera. Odmah nakon završetka fakulteta radila je na EU projektu, čiji je cilj bila osnovna informatička edukacija nezaposlenih ljudi na području Varaždinske županije. Uslijedio je novi posao u jednoj od vodećih hrvatskih IT tvrtki, na poziciji specijalista za online poslovanje i marketing. Ali, ipak je poduzetnički duh prevladao u njoj i idući posao je postao vlastiti posao, koji je i danas njezin posao snova – spoj ljubavi, kreativnosti, poduzetnosti – Tester d.o.o.

Posao, ljubav, zadovoljstvo!

Zanimljivu makeup business priču iz snova potpisuje 31 – godišnja Ivana Blažoti Mijoč, hrvatska youtuberica, influencerica i direktorica Tester boxa. Nakon višegodišnjeg rada u velikim korporacijama, pokretanja vrlo popularnog portala Šminkerica te godina praćenja trendova u industriji ljepote, Ivana je pokrenula prvu hrvatsku „kutiju na pretplatu“, znakovitog naziva Tester box, a ubrzo joj se u toj poslovnoj avanturi pridružio i suprug Dražen Mijoč. Ovaj mladi i poduzetni bračni par donio je vrlo popularni inozemni marketinški koncept na hrvatsko tržište i oduševio kupce! Kupovinom Tester boxa beauty & lifestyle noviteti stižu na vaš prag u kutiji, koja iz mjeseca u mjesec oduševljava svojim temama i dizajnom. U boxu stiže pet ili više noviteta iznenađenja (testera, putnih i punih veličina) koji nerijetko višestruko premašuju cijenu boxa svojom vrijednošću. Prije kupovine Tester boxa korisnici se svakako trebaju registrirati i ispuniti anketu kako bi se bolje targetirale njihove potrebe.

Tester box za veljaču 2018.

Tester box odličan je za sve tri uključene strane – klijenta, kupca i dream team – Ivanu i Dražena. Klijent dobiva novi kanal promocije, kroz koji je siguran da će njegov novitet isprobati prava target skupina – early adopter, o kojem se zna kakvu kozmetiku preferira, koji su njegovi problemi s kožom, kosom... „A kupcu je rođendan baš svaki mjesec! Kupac na ovaj način ima priliku, nekad i prije nego je proizvod zaista u prodaji, isprobati isti, napisati recenziju, podijeliti mišljenje s ostalim pripadnicima zajednice. Vrijednost proizvoda koje dobiva u boxu u prosjeku bude do tri puta veća od cijene samog boxa. A klijent na kraju perioda dobiva istraživanje on-line tržišta. Izvrstan koncept“, kaže Ivana!

Plesanje na ledu na početku

Od pokretanja biznisa do slanja prvih boxova prošlo je oko pola godine tijekom kojih je bilo potrebno razviti web, posložiti kompletan logistički proces, naći zadovoljavajuće dobavljače opreme... Uz pronalazak klijenata, najteže je bilo pronaći tiskaru koja će nam iz mjeseca u mjesec moći proizvesti kutije drugačijeg dizajna u tada još niskoj nakladi, a da su nama zadovoljavajuće kvalitete. Nakon toga bilo je potrebno još nekoliko mjeseci dok nismo prvi put u potpunosti rasprodali svoju mjesečnu nakladu“, pojašnjava Ivana, iznimna poslovna žena.  

Kataloška kozmetika prije svega

Svoj prvi makeup Ivana je naručivala još u osnovnoj školi preko kataloške kozmetike poznatog branda. No, prava ljubav javila se za vrijeme studija, kad je na YouTube-u otkrila zajednicu ljudi koji snimaju sadržaj beauty tematike. Uz njih je naučila sve što danas zna o makeup-u i oni su je potaknuli da snimi svoj prvi YouTube beauty uradak. I eto, desetak godina kasnije, to je ono što i dalje radi i voli te od čega živi.

Iako je bila stresna činjenica da odlaskom iz korporacije gubi financijsku sigurnost i da je prepuštena 'različitim vjetrovima' tržišta, oko ostalog se nije brinula jer je imala jasni poslovni plan i smjer u kojem želi razvijati svoje poslovanje. Pogotovo je stresno bilo i razdoblje pronalaska prvih klijenata jer je Ivana razvijala nešto što je dotad na našem tržištu bila potpuna nepoznanica.

„Sjećam se prvih sastanaka – svi bi bili oduševljeni idejom, ali kad je trebalo plasirati svoj proizvod u Tester box, svi su čekali da to napravi netko drugi, pa da vide rezultate prije nego se sami odluče na isto. Zanimljivo je da su se mjesec dana nakon pokretanja Tester boxa na tržištu pojavila još tri beauty boxa, sva tri u vlasništvu velikih medijskih kuća. No, samo  nekoliko mjeseci kasnije sva tri su 'nestala' s tržišta“, kaže Ivana.

Danas se Tester box u potpunosti rasprodaje svaki mjesec! Ostvarene su brojne suradnje s više od stotinu kozmetičkih brendova među kojima su i vodeće kozmetičke korporacije, a zadovoljstvo postignutim ogromno je! No, sve bi to bilo nemoguće da Ivana nema ogromnu podršku, i poslovnu i privatnu, supruga Dražena Mijoča. „Ja sam kreativan um, dok on poslovanju pristupa strukturirano, pa se idealno nadopunjujemo. U idejama se slažemo toliko dobro da ponekad djeluje zastrašujuće! No, ipak parovima koji zajedno kreću u biznis preporučam odvojene urede“, sa smješkom zaključuje Ivana.

Ali, uspjesima tu nije kraj...

Pored velikog uspjeha s Tester boxom, ne treba izostaviti ni ogromne Ivanine uspjehe sa Šminkericom, beauty portalom koji je Ivana pokrenula, uspjehe s Youtube kanalom, NYX nagradom za vlogericu godine 2016. godine s kreativnim uratkom te nagradni put u Los Angeles.

Ivana u Los Angelesu

Pored svega navedenog Ivana je i kreirala vlastiti brand kistova zanimljivog naziva Zorya! Planova za dalje je mnogo i čini se kako je samo nebo granica. „Plan je dalje razvijati YouTube kanal i Zorya brend, širiti asortiman proizvoda, a nedavno sam pokrenula i B2B makeup edukacije za tvrtke s kojima planiram nastaviti i dalje.“

Ivanin brand, Zorya Pink Star set kistova

Nerijetko u svojim YouTube videima Ivana dijeli i trenutke iz privatnog života, no naučila je živjeti s tim. „Naravno, velik dio ostaje moja privatnost, a kako je moja publika zrelija (25-35 godina) ipak to bude jednostavnije nego kod teen YouTubera. Tako da mi ne predstavlja problem.“ Korisnici najviše vole pogledati zabavne videe makeup tematike te vlogove. Kad je u njih uključen i njezin suprug, to bude dobitna kombinacija. Najgledaniji videi upravo su izazovi poput «Muž mi kupuje šminku», «Drogerijski vs. High end makeup – pola-pola izazov», osnove makeupa poput «Kako savršeno nanijeti tuš» te razne rutine i testiranje noviteta.

Ivana sa suprugom Draženom u epizodi "Muž mi kupuje šminku"

Motivacija se pronalazi svuda, to su nerijetko drugi umjetnici iz biznisa, životne situacije i trendovi. Iza svakog videa krije se nekoliko dana kreativnog procesa i promišljanja o konceptu kako bi bio autentičan Ivani, a opet zanimljiv publici.

 

Kako živjeti od vlastitog startup-a?

Od vlastitog start up-a itekako se može živjeti. „Mislim da svatko ima trenutke sumnje u početku, kad nestrpljivo čekaš da posao krene tempom koji si zamislio i taj trenutak se čini miljama daleko. Danas ne mogu zamisliti svoj povratak u korporaciju – osjećaj bi bio kao da sam se iz brzog auta vratila na bicikl! Proces od ideje do realizacije u korporaciji je jednostavno prespor za osobe poduzetničkog duha“, zaključila je Ivana koja zapravo i nije napravila preveliki zaokret u karijeri, jer je web marketing njezina struka i to je ono čime se i dalje bavi, samo se usko specijalizirala za kozmetičku industriju. Danas niže uspjeh za uspjehom, na YouTube- u ima više od 19.000 pretplatnika, na Facebooku 9.500, na Instagramu 12.000. Tester box kanali zajedno broje više od 23.000. A tek joj je 31 godina!

Ivana na Bug future showu

Stoga, dreams DO come true! „Ako zaista vjerujete u ideju i imate poslovni plan, jednostavno se bacite na posao! Nema savršenog trenutka, teško će biti kad god vi krenuli, ali uz strast, prave motive i puno rada, velike su šanse da će vaš posao biti uspješan“, motivirajuće je zaključila Ivana!



Četvrtak, 22.03.2018.