Posao od 3,9 milijuna kuna: HNB traži firmu koja će anketirati turiste koji borave u Hrvatskoj

Posao od 3,9 milijuna kuna: HNB traži firmu koja će anketirati turiste koji borave u Hrvatskoj

Strance u Hrvatskoj pitat će se iz koje zemlje dolaze, jesu li našu posjetili zbog posla, odmora, zabave, zdravstvenih razloga, obrazovanja, jesu li u tranzitu, došli u šoping ili posjetili rodbinu.

Nakon ulaska Hrvatske u Schengen anketari će turiste o potrošnji ispitivati na benzinskim crpkama, odmorištima i motelima, plan je Hrvatske narodne banke (HNB), kojoj je jedna od dužnosti upravo sastavljanje platne bilance, piše u nedjelju Večernji list.

“Način na koji se procjenjuje potrošnja stranih putnika u Hrvatskoj i Hrvata u inozemstvu sastoji se od anketiranja putnika na graničnim prijelazima. Tako procijenjeni iznos prosječne potrošnje jednog putnika množi se s brojem putnika u Hrvatskoj i brojem Hrvata koji su boravili u inozemstvu, kako bi se procijenio ukupan iznos priljeva i odljeva od putovanja”, pojašnjavaju u HNB-u, u kojem su svjesni da je do uvođenja schengenskog graničnog režima ostalo vrlo malo vremena pa sad dio anketa za platnu bilancu žele provesti na “alternativnim lokacijama”.

“Nadolazeće pristupanje Schengenskom sporazumu komplicira situaciju jer se od tog trenutka granica prema državama unutar schengenskog prostora (Slovenija i Mađarska) prelazi bez zaustavljanja i time se gubi veliki dio povoljnih lokacija za anketiranje. Također će se izgubiti najveći dio podataka o prekograničnom prometu pa je stoga potrebno naći nove načine određivanja ukupnog broja putnika”, kažu u HNB-u.

Predlažu da se u sljedeće dvije godine barem četvrtina anketa napravi na benzinskim crpkama, motelima, odmorištima, ali u onima u blizini granica. Za pronalaženje tvrtke koja će provoditi ispitivanje turista uskoro će raspisati natječaj, a posao će odabranoj firmi platiti 3,9 milijuna kuna.

Strance u Hrvatskoj pitat će se iz koje zemlje dolaze, jesu li našu posjetili zbog posla, odmora, zabave, zdravstvenih razloga, obrazovanja, jesu li u tranzitu, došli u šoping ili posjetili rodbinu. Koliko su potrošili na smještaj, hranu, na suvenire i darove, koliko na najam plovila i automobila, koliko na gorivo, kao i jesu li koju kunu dali za muzeje, izlete, cestarinu. Kako su rezervirali smještaj također će zanimati anketare, odnosno jesu li to napravili online, putem putničke agencije ili sami, piše novinarka Večernjeg lista Mateja Šobak...

Ovu i slične vijesti pronađite na poslovni.hr

LinkedIn

LinkedIn
Zapratite nas na LinkedIn-u
https://www.linkedin.com/company/posao-hr

Ponedjeljak, 28.03.2022. / poslovni.hr