‘Plaće radnicima iznose i više od 9300 kuna mjesečno, a istu filozofiju provode od prvog dana poslovanja’

‘Plaće radnicima iznose i više od 9300 kuna mjesečno, a istu filozofiju provode od prvog dana poslovanja’

Puno je jednostavnije reagirati prije nego se pokrene lavina i zato se od početka držimo poslovne filozofije da poslodavci redovitim i dobrim primanjima mogu zadržati djelatnike.  U vrijeme kada se domaća poslovna scena hrva sa surovom stvarnošću u kojoj kvalitetnih radnika "nema ni za lijek", rečenica s početka ovog intervjua možda najbolje ocrtava poslovnu strategiju koja je vjerojatno najbolja prevencija problema nedostatka radne snage.

Za Poslovni ju je dnevnik izrekla Ana Fostač-Krilčić, prokuristica i voditeljica Ljudskih resursa dm-drogerie marketa Hrvatska, kompanije koja na domaćem terenu godinama slovi kao jedan od najtraženijih poslodavaca.  Menadžerica čiji je HR odjel gotovo svakodnevno zapljuskuju molbe za posao, pojasnila nam je detalje dm-ove poslovne strategije koja im danas jamči spokoj jer ne moraju strahovati od masovnog odlaska kadrova, što se za mnoge druge tvrtke u Hrvatskoj, nažalost, ne može reći. 

Dm Hrvatska nedavno je objavio da će djelatnicima osigurati 10.000 kuna naknade za svako rođeno ili posvojeno dijete. Time ste iskoristi priliku za puni neoporezivi iznos koji je posebnom mjerom Vlada omogućila od 3. siječnja. No, ako je suditi po dosadašnjim objavama, čini se da ste zasad u takvoj odluci ostali usamljeni. 

Točno je, ove smo godine odlučili malo izdašnije darivati naše kolegice i kolege, roditelje novorođene ili posvojene djece. Raduje nas da nam je pozitivno poslovanje dm-a osiguralo, a odluka Vlade dodatno potakla provođenje ove mjere. U dm-u su nit vodilja potrebe čovjeka što se reflektira, kako u odnosu prema našim djelatnicima i kupcima, tako i u odnosu prema zajednici. Nadam se da će naš primjer slijediti i druge tvrtke te da će statistika pokazati učinkovitost ove mjere.

Mjere poput ove, usmjerene na izdašnije nagrađivanje zaposlenika i brigu za njih, obično se promatraju kroz prizmu benefita za same radnike. No, kao čelnica HR odjela kompanije koja na našem tržištu uspješno 'branila' titulu poslodavca koji djelatnicima posvećuje izuzetnu pozornost, idealna ste osoba za pojasniti - kakav benefit iz takvog pristupa ima sam poslodavac? 

Smatram da zadovoljni i motivirani djelatnici značajno doprinose poslovanju tvrtke. Dokaz za to je vodeća pozicija dm-a na drogerijskom tržištu u Hrvatskoj koju držimo više od 20 godina. U protekloj poslovnoj godini ostvarili smo 2,1 milijardu kuna prometa, a svaki dan naše prodavaonice posjetilo je više od 86.000 kupaca. Ono što tvrtka čini za djelatnike višestruko se vraća kroz predanost kojom cijeli dm-ov tim, od djelatnika u distributivnom centru, preko prodavaonica, sve do rukovodstva tvrtke radi na ostvarenju planiranih rezultata. To je najbolji primjer dobre sinergije u kojoj efikasnije djelovanje svakog motiviranog djelatnika povećava individualnu efikasnost, ali i efikasnost cjeline.

Što je s plaćama? Jesu li one i dalje takve da zaposlenici u trgovinama mogu premašiti iznos od 9000 kn?

Upravo tako, prosječna neto plaća u našim prodavaonicama tijekom protekle poslovne godine iznosila je nešto više od 9300 kuna. Hoće li se i druge tvrtke povesti za našim primjerom u dobrim plaćama, maksimalnim naknadama za roditelje i ostalim pogodnostima koje osiguravamo našim djelatnicima, ostaje nam za vidjeti… 


Ostatak članka pročitajte na: poslovni.hr

Ponedjeljak, 18.03.2019.