Kukrić: Vlasti ne prepoznaju važnost kreativnih obrtnika

Kukrić: Vlasti ne prepoznaju važnost kreativnih obrtnika

Sam sustav nije poticajan za obrtnike, vlasti naprosto ne prepoznaju važnost kreativnih obrtnika, kojima bi trebale lokalne vlasti dati mogućnost da izlažu svoje proizvode.

Treba razumjeti da je takav kreativan rad privlačan turistima, polazimo i od sebe – kad odemo negdje želimo pronaći originalne proizvode iz tog mjesta. Umjetnici imaju originalne proizvode, no njihov rad nije prepoznat. Njima se za zakup ne mogu određivati iste cijene kao za druge djelatnosti, istaknuo je u razgovoru za PoslovniFM Juraj Kukrić, vlasnik obrta JK PRODUKT, koji vodi sa suprugom Snježanom.

– Turist ne želi samo jesti, piti, već i pomicati granice doživljaja, kao primjerice u Veneciji gdje turisti u centru grada mogu gledati izradu predmeta od murano stakla. Tako bi to trebalo biti i kod nas, istaknuo je Kukrić.

Juraj i Snježana dugo godina proizvode suvenire od stakla i keramike, no opstati u ovoj vrsti posla i obrtništva, kažu, nije nimalo lako. U razgovoru s urednicom i voditeljicom podcasta Poslovni đir, Ojdanom Koharević, otkrivaju dobre i loše strane obrtništva.

– Ispočetka smo radili samo suvenire, pronalazili se u različitim materijalima, prvo je bila keramika, zatim staklo, a zatim se razvijalo slijedom potreba tržišta. Krenulo je kao izazov, a poslije se pretvorilo u jednu ozbiljnu priču, kaže Snježana Kukrić, bivša vlasnica obrta Art Glass koji je u stvari bio uvod u njihov današnji posao.

– Sad su to ozbiljniji radovi, fuzirano staklo i proizvodnja preslikača za keramiku. Tu su strojevi i peći i tehnološki smo dosta napredovali, pojašnjava Juraj Kukrić. Na pitanje urednice i voditeljice gdje nabavljaju sirovine, Juraj kaže kako sve sirovine dolaze iz uvoza jer takvih materijala kod nas nema, pa sav repromaterijal dolazi iz Njemačke ili Italije, kojeg Kukrići pretvaraju u gotov proizvod. Cjelovit razgovor poslušajte u streamu prvog poslovnog radija PoslovniFM, na podcast platformama Mixcloud i Spotify (u nastavku izravno linkovi) ili preuzmite za kasnije slušanje, kad god želite.

– Staklo je dosta kompleksan materijal, za jedan proizvod treba mi par sati, ide najprije oblikovanje u floss laku kojega najčešće koristim, zatim pigmentiranje i to se stavlja u peć u kalupe koji poprimaju oblik, objašnjava Kukrić. Dužina pečenja stakla ovisi o proizvodu, 10 do 12 sati, zatim se to održava na temperaturi od oko 500 stupnjeva par sati i na kraju hladi par sati. Znači, da bi se dobio jedan gotov proizvod treba 24 sata od početka do kraja. Uz to mora se poznavati proces, tehnologija hlađenja, grijanja, kaže Juraj kojemu je prethodno iskustvo dragocjeno – desetogodišnji rad u modelarnici gdje je puno naučio o izradi kalupa i tehnologiji materijala.

Na opasku urednice da je na Akademiji likovnih umjetnika relativno nedavno otvoren smjer za umjetnike u staklu, odnosno imaju li mladi ljudi želju za rad u ovakvoj vrsti obrtništva, Snježana Kukrić odgovara kako želju definitivno imaju, ali…

– Umjetnost je jedno, a obrtništvo i poduzetništvo zahtijevaju jedan drugačiji pristup: od organizacije rada, prihoda i dobiti, no umjetnici i kreativci baš nisu vični u tome. Danas se mladi ljudi malo opredjeljuju za umjetnost, školstvo je takvo da šablonizira njihovu kreativnost, ocijenila je.

– Poduzetništvo kroz likovni rad i umjetnost nije lako, no ako se voli ono što se radi – puno je lakše. Ta ljubav i upornost me dovela do toga da radim što trenutno radim, uvijek je neko iščekivanje, nove boje, nove peći, na kraju uvijek dođe neka financijska dobit. Zato preporučam mladima da doista vole ono što rade i rezultat neće izostati, savjetuje Juraj Kukrić na kraju razgovora za PoslovniFM.

Preuzeto sa poslovnifm.com

poslovni.FM

poslovni.FM

Nastao kao izraz želje da se dobre priče i događanja, kao i uspjesi poduzetnika predstave širom krugu ljudi, posebno i zato što u današnjim mainstream medijima gospodarstvo i poduzetništvo ne dobivaju količinu prostora koja bi bila u skladu s njihovom snagom i značenjem, na hrvatskom medijskom tržištu pokrenut je PRVI POSLOVNI RADIO koji će sve svoje aktivnosti usmjeravati i provoditi pod brendom poslovniFM.

W: poslovnifm.com

Ponedjeljak, 04.03.2024. / Ojdana Koharević, poslovnifm.com