Kako se prestati brinuti oko onoga što ne možete kontrolirati?

Kako se prestati brinuti oko onoga što ne možete kontrolirati?

Postoji jedna stvar koju mnogi ljudi ne mogu prihvatiti – nije moguće imati kontrolu nad svim stvarima koje nam se događaju u životu. U ljudskoj je prirodi da se, umjesto o trenutnim obavezama, brinu o stvarima koje su prošle ili o izazovima koji tek dolaze. No, moguće je naučiti kako se prestati brinuti.

Brige o svakodnevnim problemima su potpuno prirodne, tvrdi Kate Sweeny, profesorica psihologije na američkom sveučilištu Riverside. Ali ako je ono što nas muči izvan naše kontrole, u prošlosti ili budućnosti, stvaramo si nepotreban stres, prenosi Thrive.

Da biste se riješili nepotrebnih briga, prvo se morate suočiti s vlastitom potrebom da sve kontrolirate. Sve započinje osvješćivanjem da ne možete u svim situacijama utjecati na ishod nečega. Donosimo nekoliko savjeta koji će vam pomoći da se “prizemljite”, živite u trenutku i prestanete si stvarati nepotreban stres.

Odredite vrijeme za brigu

Koliko god suludo zvučalo, praksa posvećivanja određenog vremena za brigu može vam pomoći. Tretirajući ju kao zadatak koji u vašem rasporedu ima određeno vrijeme i mjesto, nakon malo ćete prakse minimizirati vrijeme koje provedete brinući ostatak dana, tvrdi Graham Davey, profesor psihologije na Sveučilištu u Sussexu u Velikoj Britaniji. Time ćete ograničiti stres i povećati šanse za rješavanjem problema.

Fokusirajte se na vaš utjecaj na druge

Možete utjecati na ljude i okolnosti, ali ne možete ih uvijek natjerati da budu onakve kakve vi želite da budu. Na primjer, svom djetetu možete osigurati sve što mu je potrebno za postizanje dobrih ocjena, ali nećete moći utjecati na to da iz svega ima petice. Možete isplanirati odličnu zabavu, ali ne možete učiniti da svima bude zabavno.

Da biste postigli najveći utjecaj na druge, usredotočite se na vlastito ponašanje. Budite dobar uzor i postavite sebi zdrave granice. Ako se brinete oko tuđih izbora, podijelite svoje mišljenje s njima, ali ga podijelite samo jednom. Ne pokušavajte uporno “popraviti” ljude koji ne žele biti “popravljeni.”

Meditirajte

Dosta stvari koje nas muče su se već dogodile ili tek slijede. Zato je meditacija – vraćanje u sadašnji trenutak – tako snažan “protuotrov” za brigu oko stvari nad kojima ne možemo imati kontrolu. Istraživanja pokazuju da je meditacija pouzdana metoda za smanjenje stresa, a što je najbolje od svega – ne postoji ispravan ili pogrešan način meditiranja.

Identificirajte svoje strahove

Zapitajte se čega se točno bojite. Predviđate li katastrofalni ishod neke situacije koja vam je važna? Bojite se suočiti sa razočaranjem? Imajte na umu da najgori scenarij najčešće nije tako tragičan kao što ste zamislili. Ponekad su ljudi toliko zaokupljeni razmišljanjem o stvarima kao što je “ne mogu dopustiti da dobijem otkaz” da se nikad ne zapitaju: “Što bih učinila kada bih dobila otkaz?” Priznanje da se možete nositi s najgorim scenarijem može vam pomoći u otklanjanju stresa i usmjeravanju energije u druge zadatke.

Razvijte nekoliko zdravih mantri koje će vas mentalno snažiti. Primjenite metode koje će vam pomoći vratiti samopouzdanje i riješiti vas negativih misli. I umjesto da se nadate da se nešto neće dogoditi recite si: “Mogu izaći na kraj s tim.”

Vijest je prenesena s portala womeninadria.com

Srijeda, 02.10.2019.