'Izašla sam iz blokade i oslobodila se prezaduženosti, a evo i kako'

'Izašla sam iz blokade i oslobodila se prezaduženosti, a evo i kako'

Tema prezaduženih i ovršenih građana zaokuplja hrvatsku javnost već duži niz godina, a zbog posljedica pandemije koronavirusa ponovno je došla u fokus, piše Večernji list.

Novinari Večernjeg lista donose iskustvo Ivane S. koja je imala financijske poteškoće dugi niz godina.

- Naime, 2008. godine mi je blokiran račun bez ikakvih prijašnjih obavijesti, jer navodno „nisam platila tri računa fiksne linije koji su se odnosili na period iz 2004. godine“. To nije bila istina, a kako oduvijek čuvam svu dokumentaciju, tako sam iz registratora izvadila uplatnice koje sam platila gotovinskom uplatom. No u tom trenutku to više nije bilo važno, jer moj račun je bio blokiran, a plaća koja je sjela za taj mjesec mi je oduzeta u cijelosti. Tada sam još živjela u braku s bivšim suprugom, ulagali smo u kuću njegovih roditelja i imala sam dva kredita koja sam do tog trenutka redovito otplaćivala, u mjesečnim ratama svaki po 2.500 kuna. Moja primanja su bila dostojna da četvoročlana obitelj živi – naglasila je Ivana S.

Važno je napomenuti da građani imaju mogućnost besplatno provjeriti stanje blokade računa putem usluge E-blokade za građane, putem telefona 0800 0080, osobnim odlaskom u najbližu poslovnicu Fine i putem Online sustava za predaju dokumentacije u Fini.

Podsjetimo, ako je račun ovršenika blokiran ili ovršenik raspolaže informacijom da je u Fini zaprimljena osnova za plaćanje po kojoj će biti ovršen, može u Fini zatražiti otvaranje posebnog (zaštićenog) računa na koji će se isplaćivati primanja koja su izuzeta od ovrhe ili nad kojima je ovrha ograničena. Za otvaranje, vođenje i zatvaranje zaštićenog računa banke ne naplaćuju naknadu, a s novcem na zaštićenom računu građani mogu raspolagati bez ograničenja.

Život preokrenut naglavačke

Financijske poteškoće sugovornice Ivane S. protegnule su se na sljedećih pet godina.

- Tvrtka u kojoj radim upada svakim danom u sve veće probleme, otpuštaju djelatnike, smanjuju primanja i do 30% te više ne isplaćuju redovito plaće. Na sebi primjećujem da mi je narušeno zadravlje, djeca koja su u tom trenutku imala 6 i 18 godina ne razumiju što nas je snašlo – nastavlja Ivana S. U tom trenutku daje otkaz jer firma u kojoj je bila zaposlena nije imala rješenja za opstanak.

- Narednih mjeseci bezuspješno pokušavam pronaći novi posao, od 600 poslanih molbi dobila sam svega desetak odgovora, a i oni su nažalost bili negativni. U sljedećih godinu dana napuštaju me apsolutno svi, od mojih najbližih do rodbine i prijatelja... Odjednom se nalazim bez krova nad glavom i bez djece koja nisu smjela poći samnom jer mi se prijetilo ubojstvom – govori Ivana s tugom u glasu.

Novi početak

Konačno pronalazi posao u svojoj struci, s djetetom je podstanar, uspijeva riješiti mjesečna davanja i odlučuje „guglati“ postoji li netko ili nešto da ju može imalo savjetovati kako iskorijeniti strah od ovrhe jer nema ni snage ni želje otići provjeriti stanje duga u Fini.

- Kada sam zadnji put provjeravala, dug je bio preko 200.000 kuna s kamatama! Čim mi je sjela prva plaća na tekući račun, od nje se uredno uzela četvrtina koja je namijenjena za isplatu dugova – priča Ivana, no uz osmijeh govori da napokon dolazi do prekretnice.

- Tada slučajno početkom ove godine na internetu nailazim na Savjetovalište za pomoć izlaska iz prezaduženosti. Nazovem, ali bez ikakvih nadanja. Oni su mi savjetovali što bih trebala prikupiti od dokumentacije. Mislim si „Ma ok, to mi je samo da me se riješi što prije, a ionako od toga neće biti ništa“. Malo po malo i dokument po dokument, sve više sam imala nadu u barem u maleni pomak. U tom trenutku dogodila se COVID situacija, nazvala me zaposlenica tvrtke za financijsko savjetovanje i rekla kako trenutno nažalost sve malo kasni. Eto, mislim si, opet ništa...“ – govori Ivana koja je strpljivo čekala rješenje za svoju situaciju.

Potrajalo je malo duže, zbog situacije uzrokovane pandemijom. Ivana i njezino dijete od srpnja ove godine konačno lakše dišu jer je blokada zatvorena.

- I dalje smo podstanari, plaćamo sve na vrijeme, u kreditu sam, ali smo sretne. Presretne! Rješavanje blokade je dugotrajan, mukotrpan i jako jako stresan proces. – priča Ivana, dodajući da je u njezinom slučaju najveća pogreška bila strah od dugova i strah od toga što će drugi reći.

- Danas živim život punim plućima, znala sam i onda jako dobro koliko mogu i koliko vrijedim kao osoba i čovjek, a danas razmišljam na način da, kada osjetim strah prema nečemu, odmah se suočavam s njime – zaključuje Ivana S. koja je najbolji dokaz da se u prezaduženosti zaista može naći gotovo svatko.


Saznajte sve informacije o dostupnim mogućnostima financijskog oporavka i o besplatnom individualnom savjetovanju koje vam je dostupno u poslovnici Fine u Vukovarskoj 70 u Zagrebu svakim radnim danom od 9.00 do 17.30 sati. Također, građani mogu dobiti sve informacije o aktivnostima putem email adrese info@padobran.hr i telefonskog broja: 01/4844877. U ovisnosti o razvoju epidemiološke situacije, savjetovanja će se u narednom razdoblju održavati i u drugim većim gradovima u Hrvatskoj.

Sve navedene aktivnosti organiziraju se u sklopu informativno-edukativne kampanje „Znanjem do financijskog oporavka - upravljanje osobnim financijama u doba pandemije“ koju organiziraju Hrvatska udruga banaka i Udruga Padobran u suradnji s partnerima.

Više informacija pronađite na web stranici www.znanjemdofinancijskogoporavka.hr.


Izvor: Večernji list 

LinkedIn

LinkedInPratite nas na LinkedIn-u zato što svakodnevno donosimo najnovije oglase, vijesti i savjete za traženje posla i razvoj karijere -> www.linkedin.com/company/posao-hr

LinkedIn - posao.hr

Četvrtak, 03.12.2020.