Iz Njemačke ove godine sličan broj turista kao i lani

Iz Njemačke ove godine sličan broj turista kao i lani

ZAGREB - Ministar turizma Gari Cappelli i direktor Hrvatske turističke zajednice (HTZ) Kristjan Staničić uoči ovotjedne svjetske turističke burze ITB u Berlinu ističu da iz Njemačke očekuju sličan broj turista kao lani ili oko 3 milijuna, te da unatoč nešto usporenom ranom bukingu vjeruju u dobar ukupni godišnji turistički rezultat.

Najveća svjetska turistička burza ITB u Berlinu će od 6. do 10. ožujka okupiti više od 10 tisuća izlagača iz oko 190 zemalja, među kojima je i Hrvatska, čiju će turističku ponudu poslovnoj publici s njemačkog i drugih tržišta uz HTZ predstaviti i više od 30 turističkih tvrtki i zajednica.

Na ITB će tradicionalno biti i stotine hrvatskih turističkih profesionalaca, koji će u razgovorima s partnerima dogovarati konkretne poslove i čuti aktualne trendove o poslovnim kretanjima i zanimanju tržišta za turističku ponudu.

I dok se na globalnoj razini i ove godine očekuje nastavak porasta turističkih putovanja, za neke su regije, za razliku od prošle dvije-tri godine, najave uoči ovog ITB-a nešto opreznije zbog usporenog ili i manjeg bukinga za predstojeće mjesece i ljeto, pogotovo na Mediteranu, koja je i jedna od najposjećenijih turističkih regija u svijetu.

 

Potrebna strpljivost i nametanje kvalitetom

Primjerice Španjolska, jedna od najjačih turističkih zemalja svijeta, u prvim mjesecima ove godine bilježi pad bukinga u odnosu na isto vrijeme prošle godine, pogotovo s britanskog tržišta, a u minusu je i Portugal te još neke zemlje, dok je za Hrvatsku buking usporen.

S druge strane, nameće se Turska s velikom ponudom, cjenovnim pogodnostima i ulaganjima u marketing, slično kao i Grčka, Egipat i druge zemlje sjeverne Afrike, koje nastoje privući što više turista nakon što su ih zadnje dvije-tri godine zbog političkih i drugih nestabilnosti gubile.

"Znam da ima nervoze jer strana tržišta sporije bukiraju, ali trebamo biti strpljivi i nametati se kvalitetom bez snižavanja cijena, čega sam protivnik. Usporeni buking se događa jer je sada puno više kapaciteta na tržištu nego prije dvije-tri godine kada je bila migrantska i političke krize u Turskoj, Grčkoj, Egiptu i drugim zemljama sjeverne Afrike, koje su sada stabilnije, pa turisti imaju opet više za birati i izvjesno je da će stoga ove godine biti izraženijeg 'last minute' bukinga odnosno da će čekati povoljnije cijene", ističe Cappelli.

"I burza ITB će dosta pokazati, pogotovo s njemačkog tržišta, za koje smo već poduzeli dodatne aktivnosti i ulaganja u marketinške akcije. Za to smo predvidjeli 2,5 milijuna kuna, što je najviše za neko pojedino tržište od ukupnih, nedavno dodatno izdvojenih 10 milijuna kuna za promociju iz proračuna HTZ-a za sva tržišta. Očekujemo da ćemo iz Njemačke ostati na istim brojkama kao u 2018., a to mogućim potvrđuju i dosadašnji razgovori i informacije od naših njemačkih partnera, koji su rekli i da iz Njemačke ukupno ove godine neće biti smanjenja broja putovanja", kaže Cappelli.

I on i direktor HTZ-a Staničić podsjećaju pritom da je Njemačka za hrvatski turizam i dalje najvažnije tržište, koje na određen način mnogima signalizira i što trebaju činiti.

 


Cijeli članak pročitajte na: SEEbiz.eu

Ponedjeljak, 04.03.2019.