Industrija u kojoj je rast postao pravilo

U drugim industrijama to i ne mora biti pravilo no, razgovor s poduzetnicima u informatici u pravilu se pretvorio u pričanje o oporavku gospodarstva. Hrvatska softverska industrija u 2014. iskočila je na peto mjesto najbržerastućih domaćih izvoznih branši.

Lani je prodaja hrvatskog softvera u inozemstvu porasla za 27 posto na 1,55 milijardi kuna, pokazuju podaci Astra poslovnog inženjeringa. Optimizam budi inova analiza agencije IDC Adriatics koja očekuje da će u četiri godine samo hrvatsko tržište IT usluga narasti za gotovo 100 milijuna eura.

100milijuna

eura očekivani je rast hrvatskog tržišta IT usluga u iduće četiri godine, kažu u IDC Adriaticsu

Rast tržišta hardvera potiče nezaustavljiv rast potražnje za pametnim mobitelima koji su postali sinonim za IT tržište u Hrvatskoj, odnosno svih IT tvrtki koje prodaju svoje robe i usluge na ovom tržištu, i jedan od glavnih oslonaca domaće IT industrije, odnosno domaćih proizvođača hardvera, softvera i usluga. Gleda li se samo lokalno hrvatsko tržište za IT robe i usluge, njegova je ukupna vrijednost u prošloj godini iznosila 6,5 milijardi kuna. U IDC Adriaticsu navode da je nakon preokreta u 2013. godini, kad je domaće IT tržište izašlo iz recesije, u 2014. godini nastavljen stabilan rast. Hardversko tržište s udjelom od 53,4 posto u ukupnoj vrijednosti domaćeg IT tržišta tu je imalo presudnu važnost. Usto, na tom su se segmentu IT tržišta odvijala i najveća iznenađenja.

27posto

rasla je prodaja hrvatskog softvera u inozemstvu

Karlo Pernek, analitičar IDC Adriaticsa za hardversko tržište kaže da je se prodaja pametnih mobitela, nakon nekoliko godina kontinuirana rasta, probila na vrh i postala najvažniji dio hardverskoga tržišta. Vrijednost prodanih pametnih mobitela lani je dosegnula 1,04 milijarde kuna i za 160 milijuna kuna je veća nego godinu prije. Karlo Pernek, analitičar IDC Adriaticsa za hardversko tržište, kaže da je riječ o fantastičnom porastu prodaje pametnih mobitela od 18 posto u odnosu na godinu prije. Drugo iznenađenje priredio je Microsoft, i to u drugoj polovici 2014. godine.

 

6,5posto

godišnje rast će do 2019. godine tržište IT usluga u Hrvatskoj

"Nakon što je Google u SAD-u oduzeo Microsoftu veliki komad tržišta u segmentu prijenosnika s ponudom Chromebookova, Microsoft u Hrvatskoj za to se iznimno kvalitetno pripremio i omogućio proizvođačima laptopa da ponude takozvane Windows with Bing laptope, koji su stajali oko 2000 kuna i preplavili tržište. Izazvali su veliku potražnju, što je u konačnici izazvalo ukupan rast PC tržišta u Hrvatskoj", kaže Pernek. Osim hardvera, rasla je prodaja i IT usluga te softvera na hrvatskom tržištu. Prodaja softvera lani je porasla 5,4 posto i premašila milijardu kuna u vrijednosti, dok je domaće tržište IT usluga naraslo za 1,8 posto u dolarima na 343 milijuna dolara ili 1,98 milijardi kuna u vrijednosti.

Rast u ovim segmentima IT tržišta potiče prelazak hrvatskih tvrtki na cloudu, odnosno tehnologije računarstva u oblacima, te na mobilne tehnologije, društvene mreže i ulaganja u IT sigurnost koja su nužno povezana s takvim trendovima. Sve to prati i rast na tržištu IT obrazovanja kako bi prelazak na nove tehnologije za kompanije bio što brži i bezbolniji, a učinci što bolji. U taj su segment stoga ušle kompanije poput Hrvatskog telekoma i Agrokorovog mStarta koji ulažu u rješenja za digitalnu transformaciju hrvatskih kompanija. Otprije su tu HT-ov Combis, M SAN-ov King ICT te državni APIS IT, zanimljiv jer državne poslove informatizacije u velikom broju outsourcea IT kompanijama. Svi oni očekuju da će se u iduće četiri godine hrvatsko tržište IT usluga povećati za gotovo 100 milijuna eura.

Ostatak vijesti pročitajte na portalu poslovni.hr

Utorak, 22.09.2015. / Bernard Ivezić, poslovni.hr