OVO JE NAJBOLJE MJESTO ZA RAD NA SVIJETU!

Hrvatska kompanija na vrhu liste najpoželjnijih tvrtki za znanstvenike

Sofisticirani laboratorij zagrebačkog Genosa američki The Scientist proglasio je top-kompanijom za rad.

Radimo ono što volimo i pritom se odlično zabavljamo, kaže mi molekularni biolog Jerko Štambuk (26) dok priprema uzorke za eksperiment. Razgovaramo u sofisticiranom laboratoriju male hrvatske tvrtke Genos d.o.o., koju je američki časopis The Scientist prije nekoliko dana proglasio top-kompanijom za rad na području znanosti o životu u sklopu ankete “Best Places to Work Industry”.

Petak je, kasno poslijepodne, no u Genosovim laboratorijima u Hondlovoj ulici još se ne nazire kraj radnog vremena. Nekoliko metara dalje od Jerkova laboratorija u modernoj kuhinji Lucija Klarić priprema mi capuccino.

- Često se spontano okupljamo u kuhinji na kavi ili tijekom gableca - kaže mi Lucija, 25-godišnja računalna biologinja dok izvana već dopiru uzvici navijača. Naime, iz Genosove kuhinje izlazi se na balkon koji gleda na pomoćni Dinamov stadion. - Jutros se ovdje igrala neka utakmica - kaže mi usput Lucija Klarić. Ona je prošloga rujna diplomirala na Prirodoslovno-matematičkom fakultetu u Zagrebu, a već u listopadu je počela raditi u Genosu.

- Moj plan je bio ostati u Hrvatskoj ako se ikako može. Već ranije sam čula za Genos, a kako su ovdje tražili računalnog biologa, to mi se činilo kao savršena prilika - opisala je Lucija Klarić svoj dolazak u tvrtku koja je na veliko iznenađenje pobijedila u anketi časopisa The Scientist. U anketi su, među ostalim, ocjenjivali zadovoljstvo poslom, istraživački okoliš i menadžment. - Bilo je oko 40 pitanja poput onog koliko si zadovoljan na poslu, kakva je atmosfera, kako si zadovoljan plaćom, kako si zadovoljan šefom, surađujete li s drugim tvrtkama i laboratorijima, putujete li i slično - prisjetila se Lucija Klarić ankete.

Istraživanje The Scientista rađeno je on-line, u razdoblju od 31. kolovoza do 26. studenoga 2012. godine, a u anketi su sudjelovali zaposlenici 240 kompanija, uključujući najpoznatije američke biotehnološke tvrtke s velikim brojem istraživača. Tvrtka Genos d.o.o. prvi je privatni DNK laboratorij u široj regiji koji se u kratkom vremenu profilirao kao jedna od vodećih znanstvenih institucija u Hrvatskoj sa čak šest projekata u sklopu FP7, glavnog istraživačkog programa Europske Unije.

“Najviše rangiranu kompaniju, Genos, utemeljio je 2007. godine molekularni biolog Gordan Lauc sa Sveučilišta Zagreb. Genos je ostao povezan sa svojim akademskim korijenima, s nizom zaposlenika koji su svoj doktorat radili u njoj”, navodi The Scientist, časopis namijenjen profesionalcima koji se bave znanošću o životu.

Premda ima samo 25 zaposlenika, Genos, koji je prvi put sudjelovao u anketi, zauzeo je prvo mjesto i našao se ispred američkih biotehnoloških tvrtki Vitae Pharmaceuticals, Acceleron Pharma, OpenEye Scientific Software, Inc. i Wyatt Technology Corporation. Zanimljivo je da je nadmašio i poznatu kalifornijsku biotehnološku tvrtku Genentech (dio korporacije Roche), sa 12.300 zaposlenika, koja je prije nekoliko godina bila proglašena najboljim mjestom za rad u izboru magazina Fortune.

- Kad sam vidio da smo na prvom mjestu, poslao sam e-mail mome prijatelju Domagoju Vučiću koji radi u kompaniji Genentech. Rekao sam mu u šali: Domagoj, radiš u šestoj firmi, hoćeš sada preći u prvu? - priča dr. Gordan Lauc, profesor na Farmaceusko-biotehnološkom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, koji je osnivač i vlasnik Genosa.

Ostatak vijesti pročitajte ovdje.

Ponedjeljak, 10.06.2013. / jutarnji.hr