ISTRAŽIVANJE

Hrvatska ima najmanje i najslabije osposobljene ravnatelje za upravljanje školama

ministar Vedran Mornar

Ministar Mornar predlaže uvođenje akademije za ravnatelje, stalno stručno usavršavanje učitelja i promjenu kurikuluma. Više od pola ravnatelja nije obučeno za posao.

Pokazalo je to Međunarodno istraživanje učenja i poučavanja (TALIS), što je najveće svjetsko obrazovno istraživanje o radnim uvjetima učitelja i ravnatelja te okruženju učenja u školama, provedeno lani u 34 zemlje, a Hrvatska je u njemu prvi put sudjelovala te je u nas anketirano 3675 učitelja (od 5. do 8. razreda) i 199 ravnatelja iz 200 osnovnih škola.

7% ravnatelja žali što su odlučili postati ravnatelji
Naime, u Ministarstvu znanosti predstavljeni rezultati istraživanja pokazuju da 58% hrvatskih ravnatelja nikada nije sudjelovalo u programima izobrazbe za ravnatelja ili administrativno upravljanje školom, dok TALIS-ov prosjek za sudjelovanje u takvom programu iznosi 85%. Gotovo pola naših učitelja (48%) i ravnatelja (49%) kao glavnu prepreku stručnom usavršavanju navodi previsoku cijenu, a 21% ravnatelja ne bi ponovno izabralo posao ravnatelja da opet može birati profesiju, dok 7% ravnatelja žali što su odlučili postati ravnatelji.

U Hrvatskoj je zabilježen i jedan od najnižih postotaka učitelja (9,6%) koji drže da se učiteljsko zanimanje cijeni u društvu. Komentirajući rezultate, ministar Vedran Mornar kazao je: – Potrebno je uvođenje akademije za ravnatelje, kontinuirano stručno usavršavanje učitelja i promjena kurikuluma. No za to treba novca. Nadam se da će u rebalansu proračuna ostati sredstava za takve reforme jer je u proračunu ostavljen mizeran iznos za profesionalna poboljšanja. Ako se proračun ovog ministarstva opet smanji, od toga neće biti ništa. O proračunu ću tek razgovarati s ministrom Lalovcem i bit će to vrlo zanimljiv razgovor.

Vijest je prenesena sa vecernji.hr

Ponedjeljak, 13.10.2014. / Božena Matijević, vecernji.hr