Hoteli će zaposliti više sezonaca, nemaju za stalne, pa biraju 'vjerne'

Hoteli će zaposliti više sezonaca, nemaju za stalne, pa biraju 'vjerne'

Kako nema novca za plaćanje doprinosa u mrtvoj sezoni, rješenje su vlastite baze podataka iz kojih se izvlače najbolji i ponovno angažiraju.

Većina turističkih tvrtki u Hrvatskoj već je počela tragati za sezonskim radnicima. Sudeći prema odgovorima iz nekoliko većih hotelskih grupacija, sezonaca će biti više nego lani. Ove bi se godine tako mogla premašiti brojka od oko 35 tisuća sezonaca koji su u 2011. radili u hrvatskim hotelima, kampovima i turističkim naseljima. Uglavnom zbog slaba interesa poslodavaca, koji režu troškove na svim pozicijama, institut stalnog sezonca čije doprinose u mrtvoj sezoni zajednički financiraju država i poslodavac, još nije zaživio. Dijelom i zbog toga, angažman sezonaca za turističke je tvrtke poput lutrije, a zbog deficita kvalitetna kadra lov počinje sve ranije. Svaka ozbiljna tvrtka koja ne želi riskirati da dobije radnike koje ne želi nitko drugi već bi početkom ožujka trebala imati riješeno pitanje kadra, pogotovo s obzirom na to da dio radnika nastupa već u travnju. Hotelske kuće kojima je važno imati kvalitetne radnike pronašle su zamjensko rješenje za stalne sezonce: sezonskog radnika koji se vraća.

Siščani u LRH
Neki poslodavci, poput opatijskih Liburnia Riviera hotela (LRH), počeli su ove godine stvarati vlastite baze najkvalitetnijih sezonaca. "Nemamo većih problema pri pronalaženju sezonaca. Odlično surađujemo s lokalnim opatijskim i riječkim zavodom za zapošljavanje, a izvan našeg područja najviše surađujemo sa sisačkim zavodom za zapošljavanje. Sada radimo na uvođenju novog sustava u pribavljanju, uvođenju u rad i praćenju rada sezonaca s ciljem stvaranje baze najkvalitetnijih sezonaca", kaže Daria Skansi, članica Uprave LRH za pravne poslove i ljudske potencijale. Liburnia će ove godine zbog podizanja kvalitete usluge zapošljavati više sezonaca nego lani. Zasad se brojka kreće između 300 i 350.Grupacija Valamar u sezoni zapošljava oko 2800 ljudi, od čega je oko 1700 sezonskih radnika, otkriva Gordana Fabris, direktorica ljudskih resursa. Valamar je jedna od tvrtki koje su prve započele lov na sezonce, još početkom veljače. Fabris objašnjava da tvrtka radnike traži u suradnji s područnim zavodima za zapošljavanje diljem Slavonije. I u Valamaru je visoka stopa povratka sezonskih radnika.

Specijalisti Plavoj laguni
Istraturist pak ove godine planira zaposliti do 1300 sezonaca te još 400 radnika za održavanja turnira ATP Croatia Open. U tvrtki doznajemo da će u odnosu na prethodnu godinu zaposliti od četiri do pet posto ili 50-ak osoba više nego prošle godine. "Na rast broja zaposlenih djelomice utječe porast standarda kvalitete. No, konačni broj zaposlenih u 2012. ovisit će o nizu faktora, ali primarno o broju gostiju koji će posjetiti objekte Istraturista tijekom sezone", kažu u Istraturistu, uz napomenu da je najveći problem pri pronalasku sezonaca nedovoljan broj kvalitetnih kvalificiranih radnika u ugostiteljstvu, ponajprije kuhara i konobara.Više sezonaca nego lani primit će i porečka Plava Laguna, koja godišnje u prosjeku zapošljava oko 600 sezonaca. Povećan interes za sezoncima Plava Laguna ove godine ima zbog proširenja kapaciteta. Planiraju, naime, završetak rekonstrukcije hotela Laguna Parentium koji će imati četiri zvjezdice. Zbog toga će se povećati potreba za stručnim kadrovima kao što su samostalni kuhari i konobari s iskustvom u ? la carte restoranima.

Po sezonce i na Facebook
Kategorija ugostiteljstvo i turizam trenutačno je najbogatija ponudama za posao na portalima koji posreduju u zapošljavanju, a potragu su mnoge tvrtke preselile i na društvene mreže. Prema podacima portala MojPosao, u toj je kategoriji 2011. oglašeno gotovo 1300 pozicija ili osam posto više nego godinu prije. Najtraženija zanimanja su konobar i kuhar, potom prodavači, pomoćni radnici u kuhinji te recepcionari.

Ponedjeljak, 20.02.2012. / Marija Crnjak, poslovni.hr