Evo koliko će većina Hrvata potrošiti na božićne poklone

Evo koliko će većina Hrvata potrošiti na božićne poklone

Blizu četvrtine udjela zauzimaju i oni koji će potrošiti značajnije iznose.

Najveći broj potrošača, njih gotovo 40%, u trgovačkim centrima kupuje nekoliko puta tjedno pri čemu je najčešći razlog posjeta kupnja hrane i kućnih potrepština (73,4%). Kada je riječ o kupnji božićnih poklona, domaći potrošači će trošiti manje nego lani, a većina njih potrošit će za tu namjenu do 500 kn (40,8%) ili do 200 kn (26,8%)

Trgovački centri su postali neizostavno mjesto u životu domaćih potrošača, a njihova uloga svakako raste u ovo blagdansko vrijeme.

Posebno se to očituje kroz podatak da u trgovačkim centrima kupuje 99,3% hrvatskih građana. To je, naime, otkrilo anketno pitanje kupuju li hrvatski građani i koliko često u trgovačkim centrima.

Najveći broj njih (39,8%) u trgovačkim centrima kupuje nekoliko puta tjedno, a nešto više od četvrtine ispitanika (26,6%) to čini nekoliko puta mjesečno.

Pravih "šopingholičara", odnosno onih koji u trgovačkim centrima kupuju svakodnevno ima 16,5%, što je uistinu značajan udio. Preostali su nam oni potrošači koji kupuju samo vikendom i kojih ima 8,9% te oni koji kupuju rjeđe i od nekoliko puta mjesečno koji zauzimaju 7,4% udjela.

Da ne kupuju u trgovačkim centrima navodi 0,7% ispitanih odnosno tri od ukupno 400 sudionika ankete.

Pomalo iznenađuje podatak da je kupnja hrane i kućnih potrepština dominantni razlog za posjet trgovačkom centru, što kao svoj odgovor ističe 73,4% anketiranih, dok nešto manje od četvrtine njih (24,2%) tamo najčešće kupuje odjeću i obuću. Vrlo malih 1,2% udjela ima tehnička roba, a jednako toliko zauzimaju i ostali sadržaji.

Kako je vrijeme darivanja upitali smo građane planiraju li kupnju božićnih poklona i u kojem iznosu. Najveći broj potrošača (40,8%) planira potrošiti do 500 kn za tu namjenu, a iznos do 200 kn izdvojit će njih 26,8%.

Cijelu vijest možete pogledati na portalu poslovni.hr


Subota, 17.12.2016. / poslovni.hr