Ekonomska klima u EU i Hrvatskoj ponovo poboljšana u veljači

Ekonomska klima u Hrvatskoj ponovo je poboljšana u veljači, četvrti mjesec zaredom.

Ekonomska klima u EU i Hrvatskoj ponovo poboljšana u veljači

Ekonomska klima u Hrvatskoj ponovo je poboljšana u veljači, četvrti mjesec zaredom, a blago je poboljšanje zabilježeno i na razini Europske unije, pokazalo je istraživanje Europske komisije.

Najviše su pogoršana očekivanja u maloprodajnom sektoru, iskazana u padu odgovarajućeg indeksa za 2,2 boda, te u uslužnom sektoru, čiji je indeks pao za jedan bod.

Indeks ekonomske klime (ESI) u Hrvatskoj porastao je u veljači na 115,5 bodova, s naniže revidiranog 114,1 boda u siječnju. Time je njegov rast nastavljen četvrti mjesec zaredom, pokazuje izvješće EK objavljeno u četvrtak.

Najsnažnije je porastao pokazatelj povjerenja u uslužnom sektoru, za 3,2 boda, na 9,9 bodova. Osjetnije je poboljšano i povjerenje potrošača, za 2,2 boda, na minus 26,9 bodova.

Očekivanja u proizvodnom sektoru tek su neznatno porasla u odnosu na siječanj, pa je odgovarajući indeks porastao 0,6 bodova, na minus 0,9 bodova.

Najviše je, pak, oslabilo povjerenje u maloprodaji čiji je indeks kliznuo 4,4 boda, na minus 1,1 bod, a pogoršano je i ono u građevinskom sektoru, pa je njegov indeks skliznuo za 1,6 bodova, na minus 28,8 bodova.

Na razini Europske unije ekonomska je klima blago poboljšana u veljači, uz rast odgovarajućeg indeksa za 0,4 boda, na 105,1 bod. Time je indeks porastao treći mjesec zaredom.

Najsnažnije je poboljšano povjerenje potrošača, uz rast odgovarajućeg indeksa za 1,4 boda, na minus 4,4 boda. Izrazitije je poboljšano i raspoloženje u građevinskom sektoru, čiji je indeks porastao za 0,8 bodova, dok je osjetno blaži rast zabilježio indeks povjerenja u industrijskom sektoru, za 0,4 boda.

Najviše su, pak, pogoršana očekivanja u maloprodajnom sektoru, iskazana u padu odgovarajućeg indeksa za 2,2 boda, te u uslužnom sektoru, čiji je indeks pao za jedan bod.

U eurozoni u cjelini ESI je u veljači porastao 0,7 bodova, na ukupno 102,1 bod. Ponovo je najsnažniji motor bilo poboljšano raspoloženje među potrošačima, čiji je indeks porastao 1,8 bodova.

Poboljšanje je zabilježeno i u maloprodajnom sektoru, uz rast odgovarajućeg indeksa za 1,5 bodova, dok je u industrijskom, uslužnom i građevinskom sektoru raspoloženje ostalo uglavnom nepromijenjeno.

Među vodećim je gospodarstvima najviše poskočio talijanski indeks, za 2,4 boda, te francuski, za dva boda, dok je u Njemačkoj blago oslabio, za 0,5 boda u odnosu na prethodni mjesec.

Odvojeno je istraživanje EK o poslovnoj klimi u eurozoni u veljači pokazalo blago pogoršanje u odnosu na siječanj, iskazano u padu odgovarajućeg indeksa (BCI) za 0,05 bodova, na 0,07 bodova.

Vijest je preuzeta sa portala poslovni.hr

Četvrtak, 05.03.2015. / poslovni.hr