Često ih nema na poslu, a plaćeni su im putni troškovi, stan i režije

Često ih nema na poslu, a plaćeni su im putni troškovi, stan i režije

Photo: depositphotos.com

Ukupno 1,7 milijuna kuna za to što su se svojim autom dovezli na posao. Zastupnici imaju pravo svaki tjedan uzeti naknadu za dolazak u Zagreb i odlazak kući svojim automobilom.

Teško bi se u Hrvatskoj mogao pronaći poslodavac koji svojem zaposleniku isplaćuje putne troškove za privatni automobil u takvom iznosu da radnik svakih godinu i pol ili dvije može kupiti potpuno novi automobil srednje klase. Međutim, Hrvatski sabor jedan je od najboljih poslodavaca za svojeg 151 zastupnika, iako se ti zaposlenici često uopće ne pojavljuju na poslu. Saborski zastupnici imaju pravo dobiti dvije kune za svaki prijeđeni kilometar svojim automobilom kad idu na zasjedanje Sabora ili na neku drugu službenu zastupničku obvezu. 


Kako pišu 24 sata, onaj tko ima štedljiviji automobil i dug put do Zagreba može fino dodatno zaraditi iako zastupnici tvrde da im troškovi automobila “pojedu” sve što dobiju za naknadu. U prvih šest mjeseci ove godine, od svih putnih troškova, Sabor je najviše isplatio upravo za korištenje automobila zastupnicima. Skoro 1,5 milijuna kuna potrošeno je u tu svrhu, a još 235.000 kuna otišlo je za cestarine.

Ukupno 1,7 milijuna kuna za to što su se svojim autom dovezli na posao. Zastupnici imaju pravo svaki tjedan uzeti naknadu za dolazak u Zagreb i odlazak kući svojim automobilom. 
Inače, da ne bude zabune, u Zagrebu za sve one koji nemaju svoj stan Sabor izdvaja i novac za najam stana i režije. Kako bi im lakše pala i odvojenost od obitelji, dobiju i još 1000 kuna naknade mjesečno. Da se uz plaću tako sakupi pozamašan iznos, svjedoče i podaci o isplatama za deset zastupnika koji su najviše koristili vlastiti automobil za dolazak na posao.

Rekorder je Željko Raguž, HDZ-ov zastupnik iz Hercegovine, koji je u Sabor ušao s liste za dijasporu. On živi u 540 kilometara udaljenom Stocu pored Mostara. U prvih šest mjeseci dobio je više od 41.000 kuna za korištenje svog automobila i više od 8000 kuna za cestarinu. Stan i režije su porezne obveznike za njega stajali još 21.450 kuna, a 5500 kuna dali smo mu za odvojeni život. Raguž ima plaću malo manju od 13.000 kuna, ali taj podatak iz imovinske kartice datira od prije nego što su plaće porasle zastupnicima zbog porezne reforme. Raguž nam kaže kako ne planira kupiti novi automobil, a iznenadila ga je informacija da je rekorder.

Vijest je preuzeta s portala poslovni.hr

Ponedjeljak, 11.09.2017. / poslovni.hr