Bivši gradonačelnik Dubrovnika u novom biznisu: Bavi se proizvodnjom prirodne kozmetike

FOTO: Željko Turnjević / Dubrovački vjesnik/Hanza Media

Bivši gradonačelnik Dubrovnika u novom biznisu: Bavi se proizvodnjom prirodne kozmetike

Bivši gradonačelnik Dubrovnika u novom biznisu: Bavi se proizvodnjom prirodne kozmetike

Već dvije godine Andro Vlahušić nije gradonačelnik Dubrovnika, ali to za njega nije razlog da miruje. U političkom smislu aktivan je u Narodnoj stranci – reformistima, ali zanimljivo je kako se bivši čelnik grada bacio u sasvim druge vode, točnije vodice, losione i kreme, pa se tako na društvenim mrežama pohvalio bavljenjem prirodnom kozmetikom, a sve je okupljeno pod zajedničkim imenom "Arbotega".

– To je ideja moje kćeri koja je završila farmaciju i radi u ljekarni u gradu, htjela je imati nešto u svojoj struci. Dakle, to je Ivanina priča. Drugo, u Primorju postoji poljoprivredno gospodarstvo Butigan Vlaha Butigana.

Čovjek je branitelj, invalid Domovinskog rata, te su i on i supruga počeli uzgajati smilje i odlučili napraviti destileriju i mi smo im u tome pomogli. Pomogli smo im naći tržište, pomogli smo im kao susjedi i prijatelji i oni su tako otvorili veliku i lijepu destileriju u Dubrovačkom primorju.

Već tri godine više od 50-ak obitelji iz cijeloga Primorja, s Pelješca, iz doline Neretve bere lovoru i smilje i destiliraju to u Imotici.

U razgovoru s kćeri, sinom i suprugom odlučili smo spojiti dvije stvari. Kći je željela imati kozmetiku, a naš susjed destileriju i onda smo napravili probne uzorke. Ivana je sa svojim prijateljima s fakulteta i s jednim snažnim hrvatskim farmaceutskim laboratorijem krenula u testiranje i izradu kozmetike.

Osnovu čine rogač, smokva, smilje, grožđe, dunja, kantarion, kozje mlijeko, znači sve ono što imamo u Imotici, Putnikovićima i Vitaljini – sve je prirodno.

S destilerijom s kojom imamo poslovnu suradnju, partnerski i susjedski odnos, de facto smo sve te proizvode destilirali i gledali što možemo, vidjeli smo kakvi su mirisi, a ekipa u Zagrebu je onda dalje radila – govori Slobodnoj Dalmaciji Vlahušić.

'Arbotega' jednostavno zvuči dubrovački

Kako je priča dobivala konkretne konture, tako se povećavao i broj ljudi uključenih u projekt.

– Angažirao sam Orsata Frankovića, ponajboljeg hrvatskog i dubrovačkog dizajnera, za kompletan dizajn. Predložio je nekoliko imena i na kraju smo se svi zajedno odlučili za ime "Arbotega". Arbotega je arboretum, apoteka i art botega. "Arbotega" jednostavno zvuči dubrovački.

Arboretum u Trstenom je jedan od najpoznatijih na svijetu, drugo je najstarija apoteka u Europi, a treće, art botega, umijeće je trgovanja, po čemu je Dubrovnik bio poznat, tako da je ispalo prekrasno ime; zaštitili smo ga, jedinstveno je u svijetu i postoji samo u Dubrovniku.

To smo testirali i radili gotovo više od dvije godine. Pomagao sam savjetima, sa svime, a teksturu, mirise, izvore – radili su moja kći i njezini prijatelji; dizajn je prepušten Orsatu, svatko je radio svoj dio posla – ističe Vlahušić, koji je najviše zadužen za marketing i logistiku, a u šali kaže kako je kao "joker zovi" u kvizu "Milijunaš" jer ga svi zovu kad nešto zapne.

Školovali se berbom buhača, pelina i smilja

– U gradu se kao jedan od glavnih problema doživljavaju bankomati i činjenica je da nema ništa domaće. Percepcija je kroz godine da Dubrovnik nema vlastitu proizvodnju, svi suveniri su iz Kine.

Ovdje se vraćamo "Dalmacijabilju". Moja mati i mi smo se odgojili, brali ne znam koliko kadulje, de facto smo se školovali nas tri brata i sestra, završili smo fakultete i škole zato što smo brali buhač, pelin, smilje i prodavali ga "Dalmacijabilju" u Primorju.

Sve se zatvorilo i jedino radi ova destilerija kojoj pomažemo raditi. Radio sam puno stvari u životu, ali ovo sve skupiti i krenuti s pričom bilo je vrlo zahtjevno.

Angažirali smo dizajnericu Kristinu Mirošević iz Muzeja crvene povijesti koja će raditi vizualno oblikovanje za prezentaciju.

Naša tvrtka zove se "Mirisi Dubrovnika" d.o.o., kći je osnivač, sin je direktor, ali cilj je da u Dubrovniku za nekoliko godina otvorimo muzej i prikažemo kozmetiku i mirise našega kraja.


Cijeli članak dostupan na: novac.jutarnji.hr

Srijeda, 10.07.2019.