1. konferencija o duhovnom menadžmentu i društveno odgovornom poslovanju

1. konferencija o duhovnom menadžmentu i društveno odgovornom poslovanju

U utorak, 21. svibnja 2013. u organizaciji tvrtke Filaks d.o.o. i Poslovnog učilišta Filaks, s tiskarom D.R.I.M. kao organizacijskim partnerom i u suradnji s vrhunskim stručnjacima održat će se 1. konferencija o duhovnom menadžmentu i društveno odgovornom poslovanju.

Ekonomija, poduzetništvo, menadžment, marketing, mediji i prodaja nisu samo ekonomski pojmovi. Iza svih tih poslovnih aktivnosti stoje ljudi. Taj okrutni poslovni svijet nije nastao sam od sebe niti ga se može promatrati neovisno o ljudskim aktivnostima. Kako bi se poslovanje usmjerilo na korist tvrtke, ali i društva u cjelini, važno je osvijestiti i razviti duhovnu inteligenciju. Duhovna inteligencija je unutarnja mudrost svakog pojedinca da razmišlja izvan uhodanih životnih staza i okvira. Riječ je o pojedincu koji ima razvijenu empatiju što je preduvjet uspješnog timskog rada i dobrih međuljudskih odnosa u svakoj tvrtki. Duhovna inteligencija se na Zapadu spominje posljednjih petnaestak godina, a sada se po prvi puta sustavno obrađuje i u Hrvatskoj. Zohar i Marshall su definirali duhovni kvocijent inteligencije kroz ljudsku potrebu za smislom i vrijednostima u životu, kako privatnom, tako i poslovnom. Naša uvjerenja i vrijednosni sustav utječe na naše poslovne odluke, a istovremeno i ljude oko nas. Obzirom da na poslu provodimo najmanje 8 sati dnevno, duhovna inteligencija je od velike važnosti za razvoj uspješnih timova i postavljanje poslovnih ciljeva u koje zaposlenici vjeruju i koji ih motiviraju.


Smisao poslovne filozofije i marketinške koncepcije na zahtjevnom tržištu jest profitabilno zadovoljenje želja i potreba kupaca. Međutim, posljednjih godina sve se više govori o nužnosti ravnoteže između zarade i društvene dobrobiti. Istraživanja pokazuju da su potrošači spremni platiti skuplji proizvod ukoliko poduzeće brine o zaštiti okoliša ili na neki drugi način koristi široj zajednici.

Trendovi sa Zapada jasno govore o očekivanjima kupaca i društva. Istraživanje koje je provela agencija Cone/Roper govori da se marketinške aktivnosti koje brinu o zajednici itekako isplate:

- 83% Amerikanaca ima bolje mišljenje o poduzećima koja nešto čine s ciljem poboljašvanja uvjeta života i na korist cijele zajednice
- 2/3 Amerikanaca je spremno preorijentirati se na proizvode i usluge takvih poduzeća u slučaju da imaju istu cijenu i kvalitetu kao proizvodi i usluge koje su do tada koristili
- 68% Amerikanaca tvrdi da bi platili i više, ako se zna da se novac koristi za neki viši cilj
- 9 od 10 radnika zaposlenih u poduzeću koje brine o zajednici ponosno je na to poduzeće i svoje radno mjesto.

Vrijeme u kojem živimo doista nas potiče na donošenje novih etičkih mjerila koja su prije nekoliko desetljeća bila nezamisliva i suvišna. Etika i gospodarstvo mogu i trebaju biti u uzajamnom odnosu. Etičnost u poslovanju dugoročno je isplativa, jer daje osjećaj sigurnosti i stvara priliku za razvoj. Međutim, nije lako i jednostavno pred današnjim svjetskim gospodarstvom i rastućom konkurencijom najprije misliti na lijepo ponašanje. Koncentracija na profitabilnost dovodi do brojnih prigovora pa tvrtke smatraju da konkurencija određuje oblik borbe na tržištu, a da slijepo i temeljito održanje etičkih principa usporava razvoj. Međutim, poslovna etika i društveno odgovorno poslovanje imaju brojne prednosti u odnosu na kratkoročni uspjeh. One se posebno odnose na stvaranje pozitivne slike u javnosti i društvu, stvaranje pozitivnog ozračja unutar poduzeća te jačanje povjerenja i lojalnosti među zaposlenicima i potrošačima.

Možemo zaključiti da se društveno odgovorno poslovanje odnosi na cjelokupni raspon svih aktivnosti na tržištu, kao i na sve odnose koje poduzeće uspostavlja sa svojom okolinom.

Teme konferencije, raspored održavanja i sve ostale informacije saznajte na službenoj web stranici organizatora.

Srijeda, 10.04.2013.